Presenteren gegevens uit veschillende tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikVet

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2009
Hallo allemaal,

Ik heb in een db diverse tabellen gemaakt (installaties) waarin ik “per schip” de laatste keuring datum van die installatie opneem.
Ik filter “per schip” de laatste keuring datum uit via een Query

In de volgende query voeg ik per schip alle keuring datums samen om deze in een formulier en in een rapport presenteren.

Het probleem is dat als één van de installaties op een schip niet bestaat (of geen data heeft) er geen enkele data weergegeven wordt.
Ik zou graag zien dat in die situatie de gegevens van die installatie wordt leeg gelaten in het formulier/rapport

Hoe kan ik dit oplossen?
Iemand enig idee?

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is.
BVD Erik Vet

Misschien dat je gewoon een streepje kunt zetten in die vak bijv.

Datum: -

of iets als:

Datum: Nog niet gecontroleerd

Zo laat je geen één veld leeg en zou je alles goed/netjes in je rapport(en) moeten zien. Is dit het antwoord op je vraag?

Als de query bestaat uit gegevens van meerdere tabellen, mout je de join van de relatie tussen de tabellen anders instellen. Klik met je rechtermuis in de ontwerpweergave op het verbindingslijntje tussen de tabellen. Kies voor de optie "join-eigenschappen" en maak een keuze. Even de opties proberen.

Misschien dat je gewoon een streepje kunt zetten in die vak bijv.

Datum: -

of iets als:

Datum: Nog niet gecontroleerd

Zo laat je geen één veld leeg en zou je alles goed/netjes in je rapport(en) moeten zien. Is dit het antwoord op je vraag?

Bedankt voor het meedenken, maar dit werkt niet omdat ik dan in iedere tabel een (fake) record moet aanmaken. dus ook als er een schip bijkomt moeten er in alle tabellen (en dat zijn er nu al 22) ook "fake" records gemaakt worden. dit wordt dan erg omslachtig

Laatst bewerkt:
Als de query bestaat uit gegevens van meerdere tabellen, mout je de join van de relatie tussen de tabellen anders instellen. Klik met je rechtermuis in de ontwerpweergave op het verbindingslijntje tussen de tabellen. Kies voor de optie "join-eigenschappen" en maak een keuze. Even de opties proberen.

Bedankt voor het meedenken, Dit heb ik geprobeerd maar het levert niet het gewenste resultaat op. of ik krijg niet alle record die ik zou moeten zien te zien, of ik krijg de melding dat de SQL instuktie niet uitgevoerd kan worden.

Hoi Erik,

Als je Outer Joins maakt tussen twee tabellen, moet je aan de daaraan gekoppelde tabellen ook een outer join maken, anders krijg je inderdaad een SQL foutmelding. Om dit te verduidelijken: je hebt tabel A gekoppeld aan tabel B en tabel C. Aan tabel C hangt ook een tabel, C1. Tussen alle tabellen heb je een normale join.
Als je nu tussen tabel A en tabel B een outer join maakt, van A -> B, dan zou er niks aan de hand moeten zijn. Maak je een outer join van A -> C, dan gaat het fout; er moet dan namelijk ook een outer join zijn van C -> C1.
Andere variant: je maakt een outer join van B -> A; nu moet je ook een outer join maken van A -> C en van C -> C1.

Kijk eens of deze informatie helpt?

Michel

Hoi Erik,

Als je Outer Joins maakt tussen twee tabellen, moet je aan de daaraan gekoppelde tabellen ook een outer join maken, anders krijg je inderdaad een SQL foutmelding. Om dit te verduidelijken: je hebt tabel A gekoppeld aan tabel B en tabel C. Aan tabel C hangt ook een tabel, C1. Tussen alle tabellen heb je een normale join.
Als je nu tussen tabel A en tabel B een outer join maakt, van A -> B, dan zou er niks aan de hand moeten zijn. Maak je een outer join van A -> C, dan gaat het fout; er moet dan namelijk ook een outer join zijn van C -> C1.
Andere variant: je maakt een outer join van B -> A; nu moet je ook een outer join maken van A -> C en van C -> C1.

Kijk eens of deze informatie helpt?

Michel

Michell
Ja ik heb hem, dank je wel voor de moeite
Gr Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan