UPC WPN824v2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Playcastor

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2008
Hallo mensen,

Ik heb een sinds kort een draadloos netwerk aangeschaft van UPC. Netjes hun router erbij gekocht. Dit doet het allemaal prima tot dat mijn pc aangaat.
Mijn zoon boven wordt beperkt tot snelheden van 0.1Kb of wordt gedisconnect.
Altijd als bij ons de pc aangaat, valt het draadloos netwerk weg.
De pc van mij is ook aangesloten op de router, ik weet niet of dat de oorzaak is?
Iemand een idee of oplossing?
Mvg,
pc

Hoi,

Probeer eerst het volgende:
Zet alles uit, dus de pc/laptop's en de router, maar haal ook de stroom van het kabelmodem af!!!

Nu zet je eerst het kabelmodem weer aan en wacht even totdat deze weer volledig on-line is (in elk geval branden drie van de vier bovenste lampjes dan weer constant).
Nu zet je de router aan en wacht weer even totdat deze volledig is opgestart.
Kijk of de internetverbinding nu wel mogelijk is.

heb dit probleem al een aardige tijd, niemand een oplossing. Of ook maar één klein vermoedoen? :confused:

hallo,
Sorry maar het probleem ligt dieper, dit is al zovaak gedaan.
Wij hebben ook wel is UPC gebeld, maar die hebben daar werknemers om van te huilen.:shocked:

mvg,
pc

Dus als ik het nu goed begrijp heb je een UPC modem,
Met 4 kabel verbindingen (RJ45/UTP/10/100MB) en een draadloze mogelijkheid (G/WPA/54MB).
Er is een computer via een kabel verbinding op aangesloten
en een laptop via de draadloze verbinding.

Is dit niet weer z'n vuile streek van UPC dat je op hun internet verbinding maar één computer tegelijkertijd kunt gebruiken?

Of heb je,
aan de UPC modem een route/spitter aangesloten en vanuit daar de twee/of één van de twee netwerk apparaten aangesloten?

PS niet zo ongeduldig doen, ik weet dat je gefrustreerd raakt van UPC maar als het eenmaal werkt dan heb je wel een lekkere snelle verbinding. Je bericht stond er pas een kwartier op.
heb dit probleem al een aardige tijd, niemand een oplossing. Of ook maar één klein vermoedoen?
In je eerste probleem staat nog
sinds kort een draadloos netwerk aangeschaft van UPC
dan gaat de tijd bij jou in secondes wel snel geloof ik

Overigens had er even bijgezet dat je al een ander topic had gestart met eigenlijk het zelfde probleem!
*knip* NOGMAALS EEN TOPIC GEVONDEN!

Modedit: Onnodig Taalgebruik weggehaald

Laatst bewerkt door een moderator:
Dus als ik het nu goed begrijp heb je een UPC modem,
Met 4 kabel verbindingen (RJ45/UTP/10/100MB) en een draadloze mogelijkheid (G/WPA/54MB).
Er is een computer via een kabel verbinding op aangesloten
en een laptop via de draadloze verbinding.

Is dit niet weer z'n vuile streek van UPC dat je op hun internet verbinding maar één computer tegelijkertijd kunt gebruiken?

Of heb je,
aan de UPC modem een route/spitter aangesloten en vanuit daar de twee/of één van de twee netwerk apparaten aangesloten?

Ehmm hoe zal ik het uitleggen:
wij hebben een pc, die zit vast aan een modem EN de router.
Als deze pc aanstaat, word iedereen uit het draadloze netwerk gegooid. (voor de rest zit er niemand aan de kabel)
Gaat die weer uit, kunnen we weer met 1 laptop en 1 pc van prima internet genieten. Idd 54MB. heb je daar wat aan?

Laatst bewerkt:
Hoe dat jij het verteld
attachment.php

Hoe het kan met een eigen/losse router
attachment.php

Hoe het kan met een nieuw type modem van UPC of ADSL modem
attachment.php

Aha ik heb even precies gekeken wat een "NetGear RangeMax WPN824v2" is en dat is eigenlijk een gewone router die UPC dus verkoopt om zijn netwerk te kunnen opsplitsen.

In dit geval kan het alleen zo
attachment.php

probeer nu is de laptop via de kabel van de computer die de storing maakt aan te sluiten op het internet.
als dit wel lukt dan zal waarschijnlijk de netwerk kaart stuk zijn van die ene PC

Bijlagen

• 1.JPG
    1.JPG
    6,4 KB · Weergaven: 508
  • 2.JPG
    2.JPG
    5,5 KB · Weergaven: 483
  • 3.JPG
    3.JPG
    4,4 KB · Weergaven: 484
Laatst bewerkt:
@Playcastor

Aangezien Mario kennelijk meer 'verstand' heeft van de UPC-situatie, meld ik me maar af.
Veel sterkte met de 'ondersteuning' van hem ......

Zover ik weet heeft een modem van UPC nog steeds één uitgang, tenzij het afgelopen jaar veranderd is. Heb er zelf bijna twee jaar gewerkt, werk er gelukkig dik een jaar niet meer.
Het is gewoon mogelijk om met meerdere pc's op een UPC lijn te gaan. Mits er een router na het modem is geplaatst.

Een tip, als je onverhoopt toch contact opneemt met UPC. Kies dan in moeilijke gevallen voor telefonie. De telefonie mensen zijn de meest ervaren medewerkers en kunnen je helpen met alle problemen met UPC producten.

In het vorige topic las ik over een speedtest van UPC, gebruik deze liever niet want was voorheen onbetrouwbaar. Gebruik http://speedtest.bbned.nl/ dit is de meest betrouwbare naar mijn mening. Let wel op dat er onder de 50 mensen op de site zitten, onderaan de pagina kun je de users controleren.

Laatst bewerkt:
UPC heeft sinds een tijd een draadloze modem van het merk Thomson.
Deze heeft 4 bedrade rj45 uitgangen en een draadloze mogelijkheid beveiligd met wep/wpa/wpa2.

Daarnaast heeft UPC ook nog 2 typen router. Een B/G en een N router. Beide van netgear

Indien het het punt is dat je PC de verbinding wegtrekt bij de draadloze verbindingen dan kan het op 2 plaatsen liggen. Of toch de PC (heb je al eens een andere PC bedraad geprobeert?) of het ligt aan het modem.
Indien het aan het modem ligt, dan zou je daarvoor een monteur moeten kunnen krijgen.

Wat in de meeste gevallen wil helpen om dit op te lossen is die modem terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
Achterop heb je een klein zwart gaatje zitten.. Daar kan je met een paperclip in... Die minimaal 1 minuut ingedrukt houden. (en dan ook minmaal 1 minuut.. want hij reset pas na seconden 59) en dan worden de fabrieksinstellingen hersteld.
Mocht het dan nog niet lukken... dan zal het toch bij de modem zelf nagekeken moeten worden.

Daarnaast wil ik niet nog een keer een extra topic over dit onderwerp van je zien. Die gaan gegarandeerd op slot.
Je houdt het maar bij 1 topic.

Laatst bewerkt:
UPC heeft sinds een tijd een draadloze modem van het merk Thomson.
Deze heeft 4 bedrade rj45 uitgangen en een draadloze mogelijkheid beveiligd met wep/wpa/wpa2.

Oke, goed om te weten. Ik zei al voorzichtig dat ik er een tijdje niet meer werk, wist niet dat ze dit nu hebben.

Hoi,

Nou ben ik toch al jarenlang (internet-)abonnee bij UPC en hou regelmatig bij wat voor mij bij hen de meest gunstige 'combi' is ......
Maar wat @Killermenace beweert ben ik nog niet tegengekomen: een Thomson-modem met vier bedrade RJ45 (dus lan-)aansluitingen.
Met andere woorden: een combinatie modem/router zoals hij beweert.

Dus laat je maar niet blij maken met een dooie mus ..... tenzij @Killermenace een link weet te geven waar aangegeven wordt bij UPC wat hij beweert ......

Klopt Teugem, zat na je reactie eens te kijken op Chelloo.com. Zie daar ook geen nieuwere modems. Enkel die Cisco maar deze heeft ook geen router functie.

Killer welk type draadloze modem van Thomson (met 4 lan aansluitingen) zou UPC dan hebben??

Laatst bewerkt:
Klopt Teugem, zat na je reactie eens te kijken op Chelloo.com. Zie daar ook geen nieuwere modems. Enkel die Cisco maar deze heeft ook geen router functie.

Killer welk type draadloze modem van Thomson (met 4 lan aansluitingen) zou UPC dan hebben??

..... tsja ... Killer ????
Bovendien klopt de informatie al niet wat betreft het 'resetten' van die Thomson .... want dat is per saldo geen router en die reset zichzelf als je hem 'een minuutje' van de stroom afhaalt.

Ik werk nog maar 3,5 jaar op de UPC helpdesk. ;)

Modem is : Thomson TWG850-4U

Op de site van UPC zelf staat geen link naar de thomson dus ik kan geen directe link geven
Staan genoeg artikelen op het internet beschikbaar via google.

[edit] hier een nieuwsitem over het modem:
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=26656.0

Laatst bewerkt:
Ik werk nog maar 3,5 jaar op de UPC helpdesk. ;)

Modem is : Thomson TWG850-4U

Op de site van UPC zelf staat geen link naar de thomson dus ik kan geen directe link geven
Staan genoeg artikelen op het internet beschikbaar via google.

[edit] hier een nieuwsitem over het modem:
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=26656.0

... dus dat betekent dat ik morgen naar UPC kan bellen en vragen naar de beschikbaarheid van TWG850-4U .... ????

Hangt van je huidige abonnement af.
Als je al internet + telefonie hebt, dan krijg je er geen.
Als je een van beide nog niet hebt, dan heb je de mogelijkheid om er een te krijgen.. (zitten wel activatiekosten van 59,- aan.)

Maar laten we maar weer teruggaan naar de originele vraag van de TS.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan