Error s.m.a.r.t.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorto

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2007
Hallo allemaal,

Telkens als ik mijn computer opstart krijg ik een venstertje met daarin dit:

"No HDD's with S.M.A.R.T."

Ik weet niet of het opgelost kan worden en wat hiermee te maken heeft,

het is in ieder geval behoorlijk irritant.

Ik hoor graag van jullie,

Jort

Je kunt in het BIOS de SMART functie uitzetten. Gebruik je de harde schijven in een RAID configuratie?

smart woord niet door je huidige harden schijven ondersteunt je kan deze melding in de bios uit zeten.

Ik vermoed dat het niet aan de schijven ligt maar aan de controller, simpele RAID controllers ondersteunen geen smart.

Ik heb laatst een extra sata II harde schijf ingebouwd van 750 gb. Maar die heb ik gewoon op mijn moederbord aangesloten.

Heeft S.M.A.R.T een belangrijke waarde of maakt dat niet uit.

Met vriendelijke groet,

Jort

Ik vind SMART wel nuttig, je wordt gewaarschuwd zodra de harde schijf slechter gaat presteren . Hierdoor kun je crashes voor zijn.

Hoe kan ik S.M.A.R.T nu wel gebruiken/inschakelen?

mvg,

Jort

Hoe kan ik S.M.A.R.T nu wel gebruiken/inschakelen?

mvg,

Jort
als je hdd geen smart ondersteunt kan je van die functie ook geen gebruik maken.

En ik veronderstel dat je hdd geen smart ondersteund

Hoe kan ik weten of één van mn schijven het wel ondersteund?

En kan de één ingeschakeld zijn en de andere niet?

MVG,

Jort

Ik heb echt geen ervaring met SMART, ik weet ook gewoon simpelweg dat het te activeren is in het bios maar meer weet ik er ook echt niet van vrees ik...

Als je het type van je harde schijf achterhaald(met bijvoorbeeld programma's zoals pc wizard kan je daar achter komen) en dan zal je waarschijnlijk met dat typenummer wel kunnen opzoeken of je HDD('s) SMART ondersteunen of niet :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan