8800 ultra probleem in Crysis ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dark
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dark

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2006
Hey,

Ik heb een probleem als ik Crysis speel op mijn pc. Na +-15 minuten valt mijn systeem uit alleen als ik Crysis speel en hoor ik een rare piep :shocked:

Dit is alleen bij Crysis, ik speel andere spellen zoals GTA IV, Burnout Paradise etc etc etc, maar hierbij valt mijn systeem nooit uit ?

Specs van mijn PC:
Intel Q6600 Standaard 2.4GHZ geklokt op 3.2GHZ
EVGA Geforce 8800 Ultra SuperClocked standaard 655/1665/1125 geklokt op 675/1667/1150
Asus P5K
OCZ 4GB DDR2 1066MHZ
500GB Harde Schijf
Zalman 460Watt voeding.

* Het spelletje valt ook uit als mijn pc niet is over geklokt het licht daar alvast niet aan.

Kaart is goed aangesloten dat is het ook niet. Bij mijn Vorige kaarten had ik hier geen last van..... ? ben overgestapt van een 8600GTS naar een 8800GT en nu een 8800 ULTRA.

Nieuwste Drivers zitten er ook op.

Ik speel het spelletje op 1920X1080. Als ik het spelletje op een lager niveau speel dan valt die niet uit heel raar.... Temp van de kaart zijn Stressed bij Crysis spelen +- 74 Graden Celcius. Speed van de fan staat 100% plus ik heb 3 koelers in mijn kast 1 van 250mm aan de zijkant en 2x 120mm voor en achterkant...

Wat kan het zijn kan iemand me aub vertellen ?

Kan je niets vinden in je logboeken(deze computer-rechts klikken-beheren-logboeken-toepassing) en eventueel de event-id zoeken in google zodat je weet wat er gaande is?

80 graden is best warm, mss heb je iets in de bios ingesteld dat hij bij 80 graden automatisch afsluit.

kan je voeding je kaart en systeem wel aan? mss valt hij uit omdat je videokaart dan te veel stroom eist.

en misschien moet je farcry 2 eens spelen :P die draait op ook op de cryengine als die ook crasht dan ligt het aan het spel.

en idd kijk in het logboek, daar worden al je foutmeldingen naartoe geschreven.

Hey,

Bedankt voor uw antwoorden.

Ik heb niets in bios ingesteld, ik zou niet weten hoe dat moet. Ik denk gewoon dat 't m'n voeding is, hij krijgt gewoon te weinig stroom...... Maar dit is ook echt alleen bij Crysis bij al mijn andere DX 10 spellen niet :confused:

De 8800 ULTRA is echt wel een heethoofd :shocked: hij wordt na 5 min gamen bij Crysis al 70 graden, hij komt maximaal tot 75 Graden hoger heb ik 'm niet zien gaan. Getest met Everest Ultimate Edition 5.0

Maar goed F*K Crysis zolang het niet bij andere voorkomt.

Ik zou wel willen testen op Far Cry 2, maar die heb ik niet.

80 - graden is normaal voor een 8800.

Je moet igg niet meer naar de temps van je GPU kijken.
Al de huidige kaarten zijn ontworpen om hoge temps aan te kunnen.

bv de nvidia GTX serie kan bv 90+ graden worden zonder problemen even als de 4870(x2) enz.

Ligt waarschijnlijk aan crysis zelf. Laatste patch van crysis erop.
Nieuwste drivers nvidia?

80 - graden is normaal voor een 8800.

Je moet igg niet meer naar de temps van je GPU kijken.
Al de huidige kaarten zijn ontworpen om hoge temps aan te kunnen.

bv de nvidia GTX serie kan bv 90+ graden worden zonder problemen even als de 4870(x2) enz.

Ligt waarschijnlijk aan crysis zelf. Laatste patch van crysis erop.
Nieuwste drivers nvidia?

Hey,

Jah ik heb de nieuwste drivers en de nieuwste patch van Crysis.... Heel vaag maar jah ik denk dat het aan Crysis ligt dat hij niet met een 8800 ULTRA om kan gaan.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan