• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kwitantie maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cruimel

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2009
Hoi luitjes,

Wie kan me helpen met het uitbreiden van een macro??? Ben helaas een beginner..:confused:
In Excel wil ik graag een kwitantie programma maken. Ik ben al achter de formule voor het doornummeren van de kwitanties. Ik wil graag de macro uitbreiden zodat deze automatisch de volgende gevulde kwitantie regel pakt.. Heeft iemand een tip?
Bij deze de formule voor het doornummeren:
=ALS(isleeg(B3);'';(ALS(A3='';A2+1)
Bedoeling is dat de makro herkent om de eerst volgende regel door te lezen.

Code:
Sub Macro2()
'
' Macro2 Macro
' Kwitantie maken
'
' Sneltoets: CTRL+k
'

Sheets("kwitantie").Select
    Range("D5").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "=totaaloverzicht!R[-3]C[-3]"
    Range("B9").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "=totaaloverzicht!R[-7]C"
    Range("B10").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "=totaaloverzicht!R[-8]C[1]"
    Range("B11").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "=totaaloverzicht!R[-9]C[2]"
    Range("B13").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "=totaaloverzicht!R[-11]C[4]"
    Range("D13").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "=totaaloverzicht!R[-11]C[3]"
    Range("D16").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "=totaaloverzicht!R[-14]C[1]"
    Range("D17").Select
    Sheets("totaaloverzicht").Select
    Range("B3").Select
End Sub

Super bedankt voor elke bruikbare tip

Cruimel

Laatst bewerkt door een moderator:
uitbreiding op vraag kwitantie maken

Hoi luitjes,

Volgens mij zal een excelbestand toevoegen helpen om een antwoord op mijn vraag te krijgen.. Klopt dit??

Bijlagen

Hoi luitjes,

Volgens mij zal een excelbestand toevoegen helpen om een antwoord op mijn vraag te krijgen.. Klopt dit??

Een voorbeeldbestand is altijd handig.
In bijgevoegd bestand heb ik je formule bijgewerkt.
Als je wat anders bedoelt of je wilt een macro dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

He Hoi,

Natuurlijk blij met elke reactie, is mij nu duidelijk dat ik de vraag niet duidelijk heb geformuleerd. Een leermoment. :p
Bedoeling is om op het basis blad in excel klanten (regels in te vullen) toe te voegen die iets contant af komen rekenen. Deze klanten hebben een betaal bewijs nodig. Normaal gebruik je hier een bonnen boekje voor. Ik wil dit graag automatiseren met dit bestand.
Klanten (mutaties) bijhouden op het moederblad, wat met een opstarten van een macro een kwitantie opleverd voor de klant. Het moederblad wordt ingevuld op regel niveau. Het opstarten van een macro zou op het tweede blad een te printen kwitantie moeten opleveren. Helpt dit Senior???

Cruimel

He Hoi,

Natuurlijk blij met elke reactie, is mij nu duidelijk dat ik de vraag niet duidelijk heb geformuleerd. Een leermoment. :p
Bedoeling is om op het basis blad in excel klanten (regels in te vullen) toe te voegen die iets contant af komen rekenen. Deze klanten hebben een betaal bewijs nodig. Normaal gebruik je hier een bonnen boekje voor. Ik wil dit graag automatiseren met dit bestand.
Klanten (mutaties) bijhouden op het moederblad, wat met een opstarten van een macro een kwitantie opleverd voor de klant. Het moederblad wordt ingevuld op regel niveau. Het opstarten van een macro zou op het tweede blad een te printen kwitantie moeten opleveren. Helpt dit Senior???

Cruimel

Even voor de goede orde.
Op het 1e blad vul je de namen van de klanten in.
Als een klant verschijnt, wordt de kwitantie ingevuld a.d.h.v. de gegevens van blad1.
Vervolgens wordt de kwitantie uitgeprint.

Bedoel je het zo?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio,

Dat klopt.. Zo zou ik het graag zien.
Bij elke nieuwe klant moet de macro deze nieuwe regel herkennen en op basis daarvan gegevens overhalen naar het kwitantie blad.
Ik kom niet verder dan dat de macro alleen regel 2 ophaalt.

Dankjewel alvast voor alle tips.
Cruimel

In bijgevoegd bestand heb ik een macro geplaatst die de gegevens voor de kwitantie ophaalt uit totaaloverzicht.
Je zou het printen kunnen automatiseren zodat na het invullen van Kwitantie deze direct daarna geprint kan worden. Dit heb ik nu nog niet gedaan.
Niet omdat dit zo moeilijk is, maar om te voorkomen dat er onnodig veel papier wordt gebruikt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Roncancio,

Het werkt helemaal super, hartelijk bedankt. Het bonnetjes "uitschrijf tijdperk" is voorbij.
:D
Misschien mag ik je nog om een gunst te vragen, is de makro ook op te starten met een keuzetoets?

Cruimel

Dan mag je deze vraag op opgelost zetten. Zie rechtsonder.

Roncancio,

Het werkt helemaal super, hartelijk bedankt. Het bonnetjes "uitschrijf tijdperk" is voorbij.
:D
Misschien mag ik je nog om een gunst te vragen, is de makro ook op te starten met een keuzetoets?

Cruimel

Tuurlijk geef maar aan hoe je het wilt hebben.
Je kunt het werkblad Kwitantie afdrukken via:
Code:
Worksheets("Kwitantie").Printout

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoi Roncancio,

Afdruk tip is ook geweldig..
Is het mogelijk om de macro op te starten met bijvoorbeeld Crtl k?
Ik heb dat geprobeerd voor jouw codes intevoeren, maar dan wordt het in een keer een zootje.. :(.
Heb het maar snel weer weggehaald. Weet niet precies wat ik daar fout aan deed.

Groetjes,
Cruimel

Roncancio,

Bedankt voor je super snelle hulp. Ik zie niet de programma taal niet terug in de macro, maar het werkt wel. op cntrl k, gebeuren er mooie dingen.

:thumb:

Cruimel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan