• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

CSV file splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kligham

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Hallo,

Ik zit met een excel file die ongeveer 8 MB groot. Ik moet die nu ergens in importeren, maar dat kan alleen maar als ze niet groter zijn dan 2 MB. Nu vroeg ik mij of je dat kon doen d.m.v. excel zelf of als je het ook op een andere manier kunt, schiet maar af.:D

Bestand eerst zippen?

Ik heb perongeluk een reactie geschreven bij een verkeerde topic. Daarom heb ik hem weg gedaan. Sorry nog...

Zijn bij het importeren alleen de data van belang zonder formules e.d ?
Indien zonder formules dan een nieuw werkblad maken met alleen een copy van de waarden.
Gr. Ton

Zijn bij het importeren alleen de data van belang zonder formules e.d ?
Indien zonder formules dan een nieuw werkblad maken met alleen een copy van de waarden.
Gr. Ton

Vond dit nogal omslachtig, kheb gelukkig een kleine splitter gevonden, maar toch bedankt voor de info.

Kun je er wat meer over zeggen ? Bestanden splisen is geen probleem maar als gesplitste bestanden importeren ?
Gr. Ton

encoding

Het is een mooi en snel programaatje.
Ik merk echter dat de encoding verandert als je een file splitst.

Zo heb ik een UTF-8 bestand in stukken gehakt, maar de speciale tekens zoals trema's zijn verminkt.
Weet iemand een manier om dit te coriigeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan