IE 7 en geen favicon

Status
Niet open voor verdere reacties.

anton44

Verenigingslid
Lid geworden
20 mei 2005
Favicons van website (icoontje bij de adresregel) niet altijd zichtbaar (default IE7). Vaak wel zichtbaar bij home-pagina. Bij openen van sub-pagina's komt het IE7 icoontje. Hetzelfde gebeurt bij het aanmaken van een IE-snelkoppeling. Zou bij alle pagina's en vooral snelkoppelingen het bijbehorende icoontje willen zien. Hoe ?

links bij favorieten, rechtermuisknop, ander pictogram en dan uit de lijst een pictogram kiezen of in de map van internet explorer het icoontje overnemen.
Bedoel je dit?

Met dank !
Het is echter niet wat ik probeer aan te geven. Als voorbeeld:
Ga eens naar www.tele2.nl Er verschijnt nu een icoontje T2 in blauw.
Open een andere pagina bv Klantenservice. Icoontje T2 weg en vervangen door het IE7-icoontje.

Antwoord:

Haha. sorry hoor.
Ik weet wat je bedoeld en dat heeft niet iedere website.
Het is een cookie die wordt geplaatst van de website zelf. Het is een code die ervoor zorgt dat er een icoontje daar wordt geplaatst. Dat heeft niet iedere website.

Zal je even wat meer aantonen:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms537656(VS.85).aspx
voor je favorieten.

http://www.ahfb2000.com/webmaster_help_desk/showthread.php?t=5743
Voor de adressbar van internet explorer.

Hoop dat je vraag hiermee beantwoord is.

Het gedrag is inderdaad verschillend voor menige website. Toch even doorvragen.. Er zijn sites waarbij je eigen icoontje niet in de adres nog op het tabblad ziet. Voeg je vervolgens het adres toe aan je Favorieten, sluit IE7 en start weer op, dan zie je het wel in adresbald, tab en favorieten. Is er iets aan de hand met mijn instellingen ??

De icoontjes worden toegevoegd door de website. Niet alle websites hebben zo'n icoontje. Als jij de website een icoontje geeft dan heeft dat niets meer met de site te maken maar met eigen instellingen.

Als het aan mijn instellingen ligt, waar zou ik dan moeten zoeken ?

Volgens mij snap ik wel wat Anton bedoelt.
Laatst had ik ook dat een bekende site een nieuw favicon ingevoerd had.
Vrijwel iedereen kon deze zien bij zijn favorieten, alleen ik niet met mijn IE7.
Ondanks geschiedenis wissen, cache leegmaken en wat al meer... ik bleef dat saaie IE icon houden.

Tot ik een Image terugplaatste van mijn besturingssysteem en opeens wél het nieuwe favicon kon zien bij mijn favorieten. ik heb nog steeds niet gevonden hoe en waar je deze opgeslagen favicons kan wissen zodat automatisch de nieuwste versies getoond worden.

favicons zijn een beetje raadselachtig.

Tik eens in /favicon.ico zodat die getoond wordt, soms wordt deze dan opeens wel omhouden.

Waar zou ik dat moeten intikken ?
FAvicon staan in de map \user\ .. \temporary internet files (verborgen !). Volgens mij is het probleem het verversen van het beeld. De niet getoonde icons staan wel in de bovengenoemde map.

OK. Het icoontje wordt getoond. Hoofdpagina ! Jullie hebben je website goed in orde. Van iedere vraag heb ik de link als favoriet opgeslagen. Bij allemaal verschijnt mooi het icon. Geen probleem.
Het probleem manifesteert zich als je naar onderliggende sites ga.
Vb. Tele2.nl

Dames / Heren,

Graag een beetje vriendelijker tegen elkaar.
Lukt dat niet, gaat er een slotje op dit topic.:mad:
Huisregels zei:
# Houd je taalgebruik altijd netjes.
# Beledig nooit andere leden.
# Iedere vorm van discriminatie is niet toegestaan. Dit geldt ook voor computerkennis, bijvoorbeeld: jij kan beter van je toetsenbord afblijven, want dan gaat er ook niets verkeerd. Ook als grapje worden dit soort opmerkingen niet getolereerd en leidt tot een onherroepelijke ban zonder waarschuwing vooraf.

ik heb de laatste 5 posts verwijderd.

Laatst bewerkt:
Met alle goeie bedoelingen, maar het lijkt me verstandiger deze topic te verwijderen. Ik heb geen oplossing voor mijn probleem en anderen hebben naar mijn mening niets aan hetgeen er verwoord staat.
Hopleijk een volgende keer meer succes.
Met dank voor je tussenkomst.
Ton

Met alle goeie bedoelingen, maar het lijkt me verstandiger deze topic te verwijderen. Ik heb geen oplossing voor mijn probleem en anderen hebben naar mijn mening niets aan hetgeen er verwoord staat.
Hopleijk een volgende keer meer succes.
Met dank voor je tussenkomst.
Ton

Hoi Anton ik wil je nog steeds helpen maar snap je probleem niet meer. Ik heb uitleg gegeven op wat ik dacht dat de vraag was maar blijkbaar zit je nog ergens mee.

XP_PC, Weolgemeende dank voor ja aanbod. Mijn probleem is 2-ledig geworden. Ik zal nu het eerst aangeven en als we daaruit c.q. geen oplossing weten, dan pas het tweede. Dit om verwarring te voorkomen. Bij de volgende handelingen:
1. Ga naar www.tele2.nl. Op zowel de adresbalk als de tap verschijnt alleen het deafult icon.
2. Plaats de link bij mijn Favorieten. Icon blijft IEdefault.
3. Sluit IE7 af en herstart IE7. Tele2-icon staat bij de betreffende link, de adresbalk en tab.
Ergo het ICON wordt pas zichtbaar nadat IE7 zijn instellingen heeft opgeslagen. Andere systemen reageren anders en wordt het icon direct geplaatst bij het openen van de pagina.

Andere systemen reageren anders en wordt het icon direct geplaatst bij het openen van de pagina.

Ik heb exact hetzelfde probleem dus wat bedoel je met "andere systemen"?
Maar als de icoon uiteindelijk verschijnt is dat toch ok?

Met ander systeem bedoel ik mijn desktop PC, ook met WindowsXP en IE7 en dezelfde actuele updates. Deze laat direct alle icons zien bij het openen van een site (indien voorzien van een icon)

Nu nog een met het zelfde probleem, ik hoop dat ik hier bij het juiste adres zit en anders hoop ik te vernemen waar ik wel moet zijn. Mijn Laptop is voor herinstallatie (Vista) naar NED PC geweest. Als eerste begin ik met Google bij de favorieten te zetten, dan zie je hem daar ook staan met zijn eigen icoontje. Nu sleep ik deze naar mijn buroblad en dan verandert het icoontje in de blauwe, saaie van IE. Dit geld dus ook voor het icoontje van Helpmij.nl, ik krijg dan niet de icoon met het vraagteken. De oplossing die ik elders op Helpmij aangegeven krijg van met de rechter muisknop klikken en daar een ander icoon uitzoeken is niet de gevraagde oplossing. (trouwens ook deze springt weer terug naar de oude). Dank voor Uw aandacht en hopelijk de oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan