• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Delen info opbreken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kligham

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Hallo,

Ik zit met een probleempje. Is er een mogelijkheid om dit automatisch te kunnen omvormen:

2.6.190.56,"2.6.190.63","33996344","33996351","GB","United Kingdom"

tot:

"2.6.190.56","2.6.190.63","33996344","33996351","GB","United Kingdom"

TER INFO: Dit is niet 1 lijn maar 1000-duizenden + 1 zo'n lijn staat in 1 vak.

Kligham, Eerlijk gezegd zie ik 't verschil niet tussen je probleem- en je wensregel...
Maar als 't echt zo gescheiden staat met komma's kan je uitstekend de standaard ingebouwde functionaliteit van Excel gebruiken. Ga naar het menu Data > Text to Columns (tekst naar kolommen) en volg de wizard. Je van te voren geselecteerde regels worden dan keurig in losse cellen gescheiden (want ik gok dat DAT je bedoeling is).

Groet, Leo

Kligham, Eerlijk gezegd zie ik 't verschil niet tussen je probleem- en je wensregel...

Ik nochtans wel :p :

Probleemregel (voor de eerste komma):
2.6.190.56

Wensregel (verschil, voor de eerste komma):
"2.6.190.56"

Ahhh... Ik dacht dat dat een 'vertikking' was. :eek:

Maar in dat geval kan je nog steeds de wizard gebruiken zoals ik voorstelde, maar dan als scheidingsteken een komma.

Groet, Leo

Je stelt een partiële vraag zonder de context te vermelden.
Dan is een 'goed' antwoord geven nauwelijks mogelijk.
Vertel wat de beginsituatie is en wat de gewenste eindsituatie is (in Excel, Csv, txt, html, you name it)

Je stelt een partiële vraag zonder de context te vermelden.
Dan is een 'goed' antwoord geven nauwelijks mogelijk.
Vertel wat de beginsituatie is en wat de gewenste eindsituatie is (in Excel, Csv, txt, html, you name it)

Dus dit vindt jij geen verschil in beginsituatie en eindsituatie?????????????

Van

2.6.190.56,"2.6.190.63","33996344","33996351","GB","United Kingdom"

tot:

"2.6.190.56","2.6.190.63","33996344","33996351","GB","United Kingdom"

Ahhh... Ik dacht dat dat een 'vertikking' was. :eek:

Maar in dat geval kan je nog steeds de wizard gebruiken zoals ik voorstelde, maar dan als scheidingsteken een komma.

Groet, Leo

Bedankt voor de tip, kzal dat eens proberen!:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan