Nieuwe onderdelen in laptop welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesse131

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2008
Hallo,

Eerst even mijn specificatie's:
Ik heb een HP Pavilion DV6605ed laptop met een
Intel Celeron M 530 processor en een
Intel GM965 videokaart
een Quanta 30cc moederbord
en 2x 512MB (dus 1024MB) werkgeheugen
Deze informatie heb ik uit PC Wizard 2008 alleen zegt dat progamma bij processor dat het een Intel Pentium T2370 heb dat zal denk ik wel het zelfde zijn en de rest zal wel kloppen of misschien kan iemand anders nog wel kijken.
Nu is de bedoeling dat ik ga upgraden naar betere onderdelen minstens wil ik:
Een Core 2 duo (snelle) processor die in dit moederbord past (ik wil geen nieuw moerderbord kopen)
Minstens een NVidia GeForce ik zat te denken aan een 9600GT in ieder gaval wat er in past en snel en goed en
2GB wergeheugen
Mijn budget is zo'n €250.00 misschien €300.00 maar ik wil het betalen van mn verjaardagsgeld dus...

Kan iemand de prijs geven van goeie en snelle(re) onderdelen die erin passen zonder nieuw moederbord te kopen die in mijn budget vallen. En aangeven of PC Wizard het goed zegt (als iemand dat kan (hoefd niet persee))

Jesse

O'ja en eh...
Ik heb een Dualboot met Windows Vista Home Premium en Windows 7 Ultimate 5057
ik heb een 80GB harde schijf kan er ook een grotere in zonder dat de andere weg is? Zo ja past een 320GB of iets minder (120/160Gb ofzo) in mijn moederbord en binnen mijn budget? (harde schijf hoeft niet persee maar wil het allemaal graag weten)

Jesse

Het enige dat je redelijkerwijs aan een laptop kunt upgraden is het interne geheugen, voor zover dat ondersteund wordt, er verder helemaal niets helaas....

Ben bang dat je dit wel kan vergeten.

Moederboard en chipset sowieso al niet, cpu wel, maar is duur en meestal maar een beperkte keuze met weinig snelheidswinst.

Harde schijf moet lukken en extra ram ook wel, maar dan houdt het toch op en kan je beter doorsperen voor een geheel nieuwe laptop. Onderdelen voor laptops zijn nu eenmaal duur in verhouding tot onderdelen voor een desktop.

Ben bang dat je dit wel kan vergeten.

Moederboard en chipset sowieso al niet, cpu wel, maar is duur en meestal maar een beperkte keuze met weinig snelheidswinst.

Harde schijf moet lukken en extra ram ook wel, maar dan houdt het toch op en kan je beter doorsperen voor een geheel nieuwe laptop. Onderdelen voor laptops zijn nu eenmaal duur in verhouding tot onderdelen voor een desktop.

En processor kan zo goed als niet vervangen worden en videokaart helemaal niet.

Plaatjes (zie in dit bericht bestand) Ik doe even plaatjes per bericht anders gaat het niet. Mijk wel A.U.B. eerst naar de plaatjes voor dat u antwoord

Jesse

Bijlagen

• Capture2.jpg
    Capture2.jpg
    93,1 KB · Weergaven: 40
We hoeven niet naar de plaatjes te kijken, want laptop onderdelen kun je gewoon NIET vervangen!

Cpu vervangen is met sommige merken en modelen wel mogelijk, maar prijs en prestatie verhoudingen zijn extreem. Mijn lokale pcboer doet dit soort upgrades, heb er laast nog met verstand naar staan te kijken.

Maar ben het wel volledig eens dat het niet rendabel is om dit uerhaubt te gaan doen. Op de ram na dan.

Onze echte expert Harry Snor, en die weet echt hoe het werkt en zit, heeft 1x geprobeerd de cpu van een laptop te vervangen en de boel daarna weer goed aan de praat te krijgen en doet het ook echt NOOIT meer!

Dat geloof ik graag! Zal er zelf ook nooit aan beginnen! En wat mijn pc boer doet moet ie uiteraard zelf weten.

Blijft het feit dat het gewoonweg niet rendabel is en dat TS dit beter kan vergeten.

In sommige laptops kan je de videokaart ook vervangen, maar dit is zo ontzettend duur, dat je er haast een nieuwe laptop voor hebt.

Kijk, jesse, dat is nu het belangrijkste nadeel van een laptop. Je kan moeilijk upgraden...

Ok,

Bij een computer blad hadden ze wel een laptop uit elkaar gehaald en nieuw onderdelen erin gedaan en die deed het gewoon maar als het niet kan kan het niet...

Bedantk voor de reacties

Jesse

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan