DirectX 10.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nipponsei

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
hallo mensen,

mijn dx10 doet het niet goed.

ik heb een 9800GTX+ die zou makkelijk dx10 aan moeten kunnen.

maar ik heb laatst HAWX demo gedownload en die loopt bagger op dx10. als ik alles op max zet qua graphics dan gaat hij tijdens het loaden van een map en ongeveer de eerste 5 seconden van het spel haperen daarna loopt hij soepel. maar na een min of 5 loopt hij weer eventjes met 2 fps. dat duurt dan een paar seconden en daarna loopt hij weer soepel dit gaat zo de hele tijd door.

bij assassin's creed heb ik ook een dx10 probleem. op dx9 loopt hij goed. hij heeft op dx10 wellicht geen haperingen of stotteringen maar de fps is wel lager.

kan iemand mij hiermee helpen?

mvg mij.

Laatst bewerkt:
al 3x gedaan zonder succes. nog andere suggesties?

laatste drivers van mijn videokaart gedownload en geinstalleerd. zonder succes.

mijn drivers waren al vrij up to date dus dat laatste beetje zou denk ik geen verschil moeten maken maar toch. ik heb een handleiding gevolgt om eerst alle oude drivers eraf te gooien en dan de nieuwe erop te zetten, vervolgens had ik nog een keer dx10 herinstalleert weer zonder succes.

kan het aan mijn monitor liggen? die is al vrij oud en vga?

of kan mijn amd processor niet overweg met dx?

om even weer terug te vallen op mijn hawx demo. als ik het spel in dx10 draai zie ik ook bij options ingame dx10.1 maar die is grijs en ik kan hem niet wijzigen.

hoe kan ik er zeker van zijn dat ik dx10.1 heb en niet dx10???

Laatst bewerkt:
Dx10.1 werkt (tot nu toe) enkel op ATI kaarten, niet op die van Nvidea (die jij hebt ;) ), daarom is het grijs.
Om te zien welke versie je hebt kun je het volgende doen: ga naar start, en typ bij "zoekopdracht starten": dxdiag. op enter drukken en er komt een scherm naar boven (zie bijlage), hier kan je zien welke bijlage je hebt.
De kans dat het 10.1 is lijkt me echter zeer klein, denk dat het probleem ergens anders zit :confused:

Bijlagen

• directx.jpg
    directx.jpg
    63,9 KB · Weergaven: 32
ff gechecked idd ik heb dx10.

maar waarom die fps lagg spikes :mad:

dx9 doet het goed ik d8 dat dx10 lichter was.

Dx10.1 werkt (tot nu toe) enkel op ATI kaarten, niet op die van Nvidea (die jij hebt ;)
DirectX10.1 werkt gewoon ook op Nvidia kaarten hoor.;)

Windows Vista Ultimate met een Bliss Geforce 7800GS+ (512MB) videokaart. Heb net ook even met Everest gekeken en die geeft DX10.1 aan. Dit is van mijn " Server" die ik via remote heb bekeken. Ik kan straks als ik thuis ben ook even op mijn nieuwe systeem kijken, maar weet nu al zeker dat daar ook DirectX 10.1 op geïnstalleerd staat. (twee GTX260 kaarten aanwezig in dat systeem)
DX10.jpg

DirectX10.1 werkt gewoon ook op Nvidia kaarten hoor.;)

Windows Vista Ultimate met een Bliss Geforce 7800GS+ (512MB) videokaart. Heb net ook even met Everest gekeken en die geeft DX10.1 aan. Dit is van mijn " Server" die ik via remote heb bekeken. Ik kan straks als ik thuis ben ook even op mijn nieuwe systeem kijken, maar weet nu al zeker dat daar ook DirectX 10.1 op geïnstalleerd staat. (twee GTX260 kaarten aanwezig in dat systeem)

Hmm, ok, dat is nieuw voor mij, leer je elke dag weer wat meer :).

ps. dat screenshotje van jou geeft overigens slechts dx10 aan, niet 10.1 volgens mij :confused:

jah ik vond het ook al vreemd want volgens mij zit dx10.1 bij sp1 van vista bij in.

maar goed niemand weet waar het aan kan liggen dus?

ps. dat screenshotje van jou geeft overigens slechts dx10 aan, niet 10.1 volgens mij :confused:
Jou screenshotje ook.:) Zoals ik al aangaf heb ik ook even in Everest gekeken en daar wordt keurig DirectX 10.1 weergegeven. Wil als daar behoefte aan is ook wel een screenshot van plaatsen.

Jou screenshotje ook.:) Zoals ik al aangaf heb ik ook even in Everest gekeken en daar wordt keurig DirectX 10.1 weergegeven. Wil als daar behoefte aan is ook wel een screenshot van plaatsen.

Ik geloof je wel hoor ;).
Mijne geeft idd dx 10 aan omdat ik geen 10.1 heb, die ondersteunt mijn kaart zover ik weet niet (mobility radeon 2600 oid). Viel me gewoon op bij jou, omdatje zei dat je 10.1 had ;)

Ontopic:
Ik gok dat je pc gewoon het spel niet op dx10 volledig (vloeiend) kan draaien. Dx10 is beduidend zwaarder dan 9 zover ik weet, waardoor je de game dus wel goed in 9, maar niet in 10 kan draaien :(

Waar ik de screenshot van plaatste zal inderdaad niet goed met DirectX 10 overweg kunnen. Simpel omdat de kaart het niet ondersteund, echter is versie 10.1 weel geïnstalleerd. Mijn huidige pc heeft daar echter geen moeite mee.:)

Laatst bewerkt:
jah ok, maar als ik een game speel op dx10 dan loopt hij super lekker, hetzelfde als dx9.
alleen heb ik soms dat hij bij dx10 hele erge lagg spikes krijg. in single player games dan.

zou het komen door nvidea physix ofzoiets?

ok.

ik zit nu niet thuis dus kan het niet probere.

maar wat ik zover al weet is:

AMD Phenom 9500 X4 2.2 Ghz
3Gig RAM
520watt voeding
mobo is gewoon de standaard van zon HP Pavillion weet zo niet welke.

als ik thuis ben probeer ik die tool wel. pc wizard werkt niet op vista btw.

PcWizard werkt prima op Vista. Net nog even geprobeerd.:)

ik heb vista home premium sp1 officieel en hij werkt daar niet op.

als ik hem start begint hij met hardware scannen en ik heb toen 30min gewacht en hij was nog niet klaar. heb het meerdere keren geprobeert en geherinstalleerd maar duut nuut...

Vreemd ik heb hem op een Vista Ultimate 32BIT geprobeerd. Zal het straks thuis nog even op de 64BIT versie proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan