XP start niet op vanaf CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bammetjebam

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2009
Ik heb geprobeerd windows opnieuw te installeren vanaf cd. Heb in setup aangegeven dat ik vanaf cd wil opstarten.

Ik krijg dan een blauw "windows setup" scherm. Daarna begint de cd te draaien en te rommelen en worden er onder in beeld een aantal bestanden geladen en vervolgens krijg ik een zwart scherm met een knipperende cursor rechtsboven. Ik gebruik de orginele windows cd. :-(

HELP!!! :shocked:

DAT zou ik natuurlijk moeten weten, maar dat kan ik niet reproduceren. Waar kan ik dat vinden???

hoe oud is je systeem ?
heb je recentelijk nog iets in de pc gestopt ?
zo ja : weet je toevallig nog of je bredekabels aan de hardeschijf zag zitten
(IDE)
of dunne (bijmij) rode kabel (SATA1. SATA2 3 is er geloof ik ook al)

probeer anders is de volgende keer ( als je dit hebt) een floppy schijf of cd met NIET raid compatible drivers te installeren wanneer de windows setup daar een melding van geeft dat je op een F-toets moet drukken:)

mmmm

hoe oud is je systeem ?
heb je recentelijk nog iets in de pc gestopt ?
zo ja : weet je toevallig nog of je bredekabels aan de hardeschijf zag zitten
(IDE)
of dunne (bijmij) rode kabel (SATA1. SATA2 3 is er geloof ik ook al)

probeer anders is de volgende keer ( als je dit hebt) een floppy schijf of cd met NIET raid compatible drivers te installeren wanneer de windows setup daar een melding van geeft dat je op een F-toets moet drukken:)

Ik heb recentelijk niet goed genoeg in mijn computer gekeken om dat te weten (er heeft wel iemand de voeding vervangen, maar dat wat je nu vraagt heb ik toen niet naar gekeken. Het systeem is circa 4 jaar oud, volgens de monteur die dus laatst die voeding verving hartstikke courant en prima.

Heb de Cd schoongemaakt en F6 ingedrukt, dan krijg ik deze melding:
IMG00145-20090323-1834.jpg
Als ik dan enter doe, dan gaat 'ie verder met bestanden laden en gebeurt weer hetzelfde (zwart scherm met knipperende cursor).

Aan 't infoscherm te zien zit 'ie op de installatie van een Sata-driver te wachten,maak de kast 's open dan zie je toch wat voor 'n schijf je hebt?( zie de vraag van total-recall #6)
Als je Sata hebt en geen driver moet je eerst de drivers downloaden van de mobo-fabrikant of je moet de modus op IDE/Compatible zetten in het Bios (F2 of del of anders ligt eraan staat in het mobo-boekje)

Gelukt!

Nadat ik 2 uur het zwarte scherm met de cursor had laten staan voor een boodschap buiten de deur, kwam ik thuis met het juiste scherm in beeld.
Windows is inmiddels opnieuw geinstalleerd.
Dank voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan