Computer gaat opeens uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

jormen

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Even dit eerst: ik weet niet of ik het bij het goede kopje heb geplaats;(.

hallo,
Ik heb nu 2 of 3 keer gehad dat ik een spel aan het spelen was en dat mijn comp dan opeens uitvalt, ik zie dan 1 sec een blauw scherm en hij gaat opnieuw opstarten.
Iemand enig idee wat het is en hoe ik het kan verhelpen?

Nog een vraag: Ik heb vaak als ik op internet surf, of een spel speel dat hij dan opeens vast loopt, iemand enig idee.

Alvast bedankt:)

Laatst bewerkt:
Kan zijn dat de computerkast vol met stof zit en zijn warmte niet kwijt kan en daardoor als beveiliging uitschakeld

dit zijn de gegevens die er staan:

Hardware Monitoring : ITE IT8718F
Voltage CPU : 1.06 V
+5V Voltage : 4.99 V
+12V Voltage : 11.81 V
VTT : 3.30 V
VBAT : 2.90 V
Processor Ventilator : 1800 rpm
Chassis Ventilator : 10 rpm
Power/Aux Ventilator : 10 rpm
Processor Temperatuur : 15 °C
Moederbord Temperatuur : 34 °C
ACPI Thermal Zone : 40 °C
:
Processor : Thermal Diode
Intel Core 2 Duo (Core 1) : 37 °C
Intel Core 2 Duo (Core 2) : 32 °C
:
NVIDIA GeForce 9600 GT : nVidia Driver
GPU Temperature : 38 °C
GPU Fan : 39%
:
Harde Schijfmonitoring : S.M.A.R.T
Harde Schijf ST31000340AS : 33 °C

Hij valt alleen uit als ik eeen spel aan het spelen ben, dus dan word hij miss te heet door stof in de kast?:o

dit zijn je themps in iddle(rust)
Bij stressed(gamen)worden ze hoger ja

eerst maar eens achter komen of dit het probleem is.bekijk je kast ook eens van binnen

dit zijn je themps in iddle(rust)
Bij stressed(gamen)worden ze hoger ja

eerst maar eens achter komen of dit het probleem is.bekijk je kast ook eens van binnen

dus dan eerst ff comp afsluiten en kan ik dan gewoon de kast opendoen?:)

en dan het ik dit nog:)

Nog een vraag: Ik heb vaak als ik op internet surf, of een spel speel dat hij dan opeens vast loopt, iemand enig idee.

dank u:)

Je kunt je computer ook openmaken als ie aanstaat, maar dan moet je niets aanraken aan de binnenkant. Je kunt dan zien of er veel stof in zit, als dat zo is kan je processor z'n warmte niet kwijt en als de temperatuur boven een bepaalde waarde uit komt slaat ie af.

Schoonmaken moet je niet met een stofzuiger doen maar met een compressor of met een busje perslucht.

En zorg dat je geaard bent, een klein schokje kan de boel al slopen helaas. Dus raak voor je bezig gaat in de kast even de kachel aan zodat je niet meer statisch bent.

Als ik de idle temperaturen zie dan lijken me deze geen probleem onder stress. Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar de BSOD (blue screen of death). In windows kun je instellen dat deze niet automatisch opstart na een BSOD, zo heb je de tijd om de code te noteren.

- Rechtermuisknop deze computer
- Eigenschappen
- Geavanceerd
- Opstart- en herstelinstellingen
- Vink de computer automatisch opstarten uit onder het kopje Systeemfouten

Post dit dan hier.

Als ik de idle temperaturen zie dan lijken me deze geen probleem onder stress. Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar de BSOD (blue screen of death). In windows kun je instellen dat deze niet automatisch opstart na een BSOD, zo heb je de tijd om de code te noteren.

- Rechtermuisknop deze computer
- Eigenschappen
- Geavanceerd
- Opstart- en herstelinstellingen
- Vink de computer automatisch opstarten uit onder het kopje Systeemfouten

Post dit dan hier.

Bedankt man:thumb:, ik ga vanmiddag even kijken en post het, kzit namelijk nu op school:confused:

en dan heb ik dit ook nog, als jullie dit ook weten?:D

: Ik heb vaak als ik op internet surf, of een spel speel dat hij dan opeens vast loopt, iemand enig idee.
Soms ook met msn....

ty

en dan heb ik dit ook nog, als jullie dit ook weten?:D

: Ik heb vaak als ik op internet surf, of een spel speel dat hij dan opeens vast loopt, iemand enig idee.
Soms ook met msn....

ty

Als het nog een keer voordoet kun je in eventviewer zien welke applicatie het probleem heeft veroorzaakt.

- Rechtermuisknop op de computer
- Selecteer beheren
- Ga naar logboeken en daar kun je zien welke applicatie (let op de rode kruis) het probleem veroorzaakt.
- Google een gedeelte van de foutmelding en vaak kom je al een antwoord tegen.

Als het nog een keer voordoet kun je in eventviewer zien welke applicatie het probleem heeft veroorzaakt.

- Rechtermuisknop op de computer
- Selecteer beheren
- Ga naar logboeken en daar kun je zien welke applicatie (let op de rode kruis) het probleem veroorzaakt.
- Google een gedeelte van de foutmelding en vaak kom je al een antwoord tegen.

ik heb het gevonden:
als ik doe logboeken -> toepassingen
zie ik steeds een rood kruis bij application error, ook een keer bij msn
en als ik bij systeem kijk is het service control manager waar kruis staat

:o

WELKOM OP HELPMIJ!

ja, het kan aan de stof liggen,
maar als je de kast openmaakt,
zou ik wel ALLE stroom eraf halen,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug