Laptop kopen

• Onderwerp starter Onderwerp starter xSky
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xSky

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Hallo,

Ik ben van plan een laptop te kopen, maar zouden jullie mij advies willen geven?
Teneerste: Welke merken zijn goed?
ik dacht zelf: nummer 1 Toshiba
nummer 2 HP
Van deze merken ben ik er ook al twee tegen gekomen:
Toshiba: http://nl.computers.toshiba-europe.com/innovation/product/Satellite-P300-1DB/1058416/toshibaShop/false/
HP: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/ho/WF06b/321957-321957-3329744-64354-64354-3837623-3880035.html
Dell had ik eerst ook maar die serie staat niet meer op internet??
Als je er zlef nog een tegenkomt moet je de link maar posten.
Hij moet wel aan deze dingen voldoen: goede accu, 3 of 4gb geheugen, minimaal 250gb harde schijf, 15,4 of 17 inch scherm, ong. 4 keer per week een spelletje er op spelen en goede service bij dat merk. ( zeer belangrijk is dat de lapotp snel blijft!! maximaal 2 minuten opstarten!)Ik wil niet meer als 800 euro er voor uitgeven. Dus als je wat vindt moet je de link maar posten.

gr mark

Laatst bewerkt:
Wat voor spellen zou je willen spelen? Want voor zware spellen is een laptop niet geschikt en gamelaptops zijn erg duur.

Je geeft geen budget, wat zou je willen uitgeven aan de laptop?

mooie laptop voor documenten typen,msnen de "normale dingen", maar voor games zou ik deze niet kiezen

hoe dan ook suc6 met je aankoop :thumb:

Je geeft geen budget, wat zou je willen uitgeven aan de laptop?

Een budget staat er wel in: 800 euro. Maar zware games niet echt. Bijvoorbeeld een Need for Speed spel. Of een keer GTA San Andreas.

Maar voor welke zou jij gaan?

Groet mark

Hallo,

Ik ben van plan een laptop te kopen, maar zouden jullie mij advies willen geven?
Teneerste: Welke merken zijn goed?
ik dacht zelf: nummer 1 Toshiba
nummer 2 HP
Van deze merken ben ik er ook al twee tegen gekomen:
Toshiba: http://nl.computers.toshiba-europe.com/innovation/product/Satellite-P300-1DB/1058416/toshibaShop/false/
HP: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/ho/WF06b/321957-321957-3329744-64354-64354-3837623-3880035.html
Dell had ik eerst ook maar die serie staat niet meer op internet??
Als je er zlef nog een tegenkomt moet je de link maar posten.
Hij moet wel aan deze dingen voldoen: goede accu, 3 of 4gb geheugen, minimaal 250gb harde schijf, 15,4 of 17 inch scherm, ong. 4 keer per week een spelletje er op spelen en goede service bij dat merk. ( zeer belangrijk is dat de lapotp snel blijft!! maximaal 2 minuten opstarten!)Ik wil niet meer als 800 euro er voor uitgeven. Dus als je wat vindt moet je de link maar posten.

gr mark

1: Goede accu? Als in duurzaam (altijd in stekker met accu erin > geen tijdverlies) of lange tijd zonder stroom kunnen (onder goed zou ik verstaan minimaal 3 uur). Vooral eerste is duur, maar goed omgaan met je accu en je hebt er sowieso geen last van. 2e is bij duurdere laptops standaard, maar 'game' laptops gaan over het algemeen niet zo lang mee als ze niet minstens 1000 euro zijn. Reken op anderhalf uur tijd als je niet aan't stroom hangt.

2: 3 of 4gb geheugen scheelt nogal. met 3gb kan je nog aan de vista32, bij 4gb 'moet' je naar vista 64 wil je dit volledig kunnen benutten (in bijna alle gevallen). Sommige software werkt nog niet zo geweldig op 64 maar de lijst wordt kleiner. Probleem heerst vooral bij oude games tho.

3: 250gb is ook flink voor een 800 euro laptop, krijg je mss een 5400rpm ipv 7200.

4:Opstart tijd van je laptop is grotendeels afhankelijk van wat jij ermee doet als hij dit kan de eerste keer dat hij opstart (zonder updates/installs). Vooral veel troep laten opstarten bij het inloggen vertraagd het enorm. Bij goed gebruik is 2 minuten wel te doen.

5: Goede laptop merken zijn HP en Alienware, maar dit zijn vooral meningen. Er is geen bewijs dat er echt een slecht is, dit verschilt enorm met waar je hem koopt / hoe je ermee omgaat / wie je aan de lijn krijgt en nog ontzettend veel andere factoren. Voor alle merken kan je slechte dingen vinden.

Succes iig!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan