Opslaan wachtwoorden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sluca

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2009
Hallo iedereen,

Ik hoop dat ik het op de correcte plaats vraag. Ik zou graag op mijn pc een soort lijst aanmaken met belangrijke informatie, wachtwoorden, pincodes, belangrijke dingen,...
Is er een manier om dat veilig te doen? D.w.z. liefst zonder wachtwoord aangezien het dus duidelijk is dat ik die steeds vergeet :shocked: Ik heb zoveel verschillende logins en wachtwoorden dat ik er echt niet meer aan uit raak.
Hopelijk kan iemand mij helpen.

Bedankt!

re

Hallo iedereen,

Ik hoop dat ik het op de correcte plaats vraag. Ik zou graag op mijn pc een soort lijst aanmaken met belangrijke informatie, wachtwoorden, pincodes, belangrijke dingen,...
Is er een manier om dat veilig te doen? D.w.z. liefst zonder wachtwoord aangezien het dus duidelijk is dat ik die steeds vergeet :shocked: Ik heb zoveel verschillende logins en wachtwoorden dat ik er echt niet meer aan uit raak.
Hopelijk kan iemand mij helpen.

Bedankt!
net paspord beheerder he :p

@Sluca ...

Het is nooit verstandig om wachtwoord- en andere accountgegevens op een pc te bewaren.
Zodra je op welke manier dan ook de dupe wordt van malware, ligt deze info op straat.
De meest veilige manier is - hoe gek dat ook moge klinken - een A4-tje.

Gebruik het gratis programma KeePass. Om dit veilig te gebruiken dien je hier wel een wachtwoord in te stellen, anders kan nog steeds iedereen je wachtwoorden zien.

Voordeel is dat dit programma vaak al de door jou ingevoerde gebruikersnamen en wachtwoorden kan invullen op bijv. een website of programma.

@Sluca ...

Het is nooit verstandig om wachtwoord- en andere accountgegevens op een pc te bewaren.
Zodra je op welke manier dan ook de dupe wordt van malware, ligt deze info op straat.
De meest veilige manier is - hoe gek dat ook moge klinken - een A4-tje.

Ik ben het volledig eens met Teugem, hoe gemakkelijk het ook zou zijn dat de gegevens allemaal in eenzelfde document op je pc zouden staan, het blijft te gevaarlijk.

Om maar een voorbeeldje te geven, ik ken iemand en moest ik die bijvoorbeeld de tip geven dat jij al die code's etc. op je pc zou zetten zou hij (waarschijnlijk lukt hem dat ook wel via het helpmij forum) achter je Ip adres kunnen komen en dan zo je Pc kunnen hacken of dergelijke...

Het is dus zeer gevaarlijk, hoe vergeetachtig je ook bent, zeker als je op dat document dan ook nog geen wachtwoord wilt gaan zetten :confused:

ok bedankt iedereen. Ik zal er niks van op de pc zetten dan :thumb:

ok bedankt iedereen. Ik zal er niks van op de pc zetten dan :thumb:

ofwel moet je dan echt een sterk wachtwoord gaan gebruiken maar aangezien je die dan vergeet lijkt het me ook niet zo'n goed idee hé ;)

Of als je harde schijf zou crashen & jij vertrouwde erop dat je altijd aan je codes kunt komen op je pc heb je het ook wel zitten dat je alles kwijt bent dan :confused:

Succes der nog mee :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan