Is dit een goede laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kerimeh

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2007
Bij Saturn is er onderstaande laptop voor 288 euro te koop...

Fujitsu Siemens Esprimo Mobile V 5535 Notebook
Intel Celeron Processor M 550
2,0 GHZ, 1 mb L2 cache, 533 MHZ FSB
15,4'' TFT scherm, 1 GB intern geheugen
150 GB Harde schijf,
Wlan 802.11 b/g 2,7 kg
1 jaar garantie
Windows Vista Home

Ik wil m gebruiken voor het internet, en voor msn en , uitzendiggemist programma' s kijken en voor tekstverwerken...

Zal ik het doen of niet ?

Verwacht er echter niet te veel van maar dat kan ook haast niet voor dat geld. Er zit een budget Celeron CPU van 2 Ghz in en ik vind 1 GB Ram voor Vista erg mager.
Maar ja, € 288,- is ook wel een lage prijs uiteraard !
Voor de rest eens met TeuGem want snel zal hij niet zijn.

Deze laptop is uitstekend geschikt voor wat jij er mee wilt doen ;)

Hij is niet snel, maar dat hoeft ook niet als je er mee wilt msn'en en uitzending gemist wilt kijken.

Zolang je niet gaat gamen, videobewerken, fotoshoppen, of andere zware programma's draait moet ie gewoon perfect voldoen.
De meest low-end machines in elke winkel zijn meer dan geschikt voor de meeste gebruikers; dus ga gewoon voor een goedkope.

Dank jullie wel voor jullie tips...
Ik vind 1 Gb geheugen ook wat weinig, maar is het wel mogelijk om het geheugen te vergroten? Zonder dat de laptop nog trager gaat werken..

Ik heb hiervoor alleen maar HP s gehad, waar ik zeer slechte ervaringen mee had, dus ik dacht bij mezelf, ik ga maar eens een keer voor een goedkopere versie...

Bij de meeste laptops kun je het geheugen niet zomaar uitbreiden...

Aan de andere kant heb je ook echt niet meer nodig als je alleen maar op internet zit en msn gebruikt... zelfs Vista komt met 512mb nog wel vooruit (en je kunt nog altijd terugstappen naar XP)

Ik denk dat ik m ga kopen, de reviews op internet zijn redelijk te noemen....

Weet er iemand of het mogelijk is dat het geheugen bij dit merk uitgebreid kan worden ?

Dat staat toch in de eerder gegeven link!!! Er kan max 2 x 2Gb intern geheugen in, dus totaal 4Gb

Dat staat toch in de eerder gegeven link!!! Er kan max 2 x 2Gb intern geheugen in, dus totaal 4Gb

Sorry dat ik er over heen gelezen heb :rolleyes:

Ik heb het bij BCC nagevraagd en die vertelden me dat het intern geheugen van een laptop nooit verhoogd kan worden?

..

Hallo,

Op internet heb ik veel klachten over fujitsu siemens gezien, zelf heb ik er nu ook problemen mee. Het is weinig geld maar het repareren van de computer kan het weer veel duurder maken.

Hoi,

Nou ja, TS is kennelijk enthousiast .....
Mijn ervaring is dat laptops met Vista goeie specs moeten hebben om een beetje lekker te werken.
En dat is het door TS beoogde apparaat bepaald niet.
Veel mensen krijgen daar na enige tijd spijt van.
Er staat er al een - exact dezelfde - op marktplaats .......

Sorry dat ik er over heen gelezen heb :rolleyes:

Ik heb het bij BCC nagevraagd en die vertelden me dat het intern geheugen van een laptop nooit verhoogd kan worden?

Complete onzin wat ze bij BCC verkondigen dan, ook bij een laptop kun je het intern geheugen simpel en eenvoudig uitbreiden.

Op internet heb ik veel klachten over fujitsu siemens gezien,

Met het emrk Fujitsu Siemens is echt helemaal niks mis! Over alle merken zijn wel klachten te vinden, maar Fujitsu Siemens is echt een van de betere merken hoor!

Mijn ervaring is dat laptops met Vista goeie specs moeten hebben om een beetje lekker te werken.

De beoogde laptop met wat extra geheugen kan prima en vlot Vista draaien en voldoet daarmee dan echt helemaal aan de wensen en eisen van TS

Hoi,

Nou ja, TS is kennelijk enthousiast .....
Veel mensen krijgen daar na enige tijd spijt van.
Er staat er al een - exact dezelfde - op marktplaats .......

Het is vrij moeilijk om een laptop te vinden die nog op XP werkt, Wat ik tegenkom in de winkels, zijn toch laptops die mbv Vista draaien. Ben daar geen enthousiaste fan van, heb liever xp..
ik denk dat als ik het geheugen vergroot, het wat meer ' ademruimte' zal krijgen. Ik ben een computerleek, dit is wat mij werd geadviseerd in de winkels...

Complete onzin wat ze bij BCC verkondigen dan, ook bij een laptop kun je het intern geheugen simpel en eenvoudig uitbreiden.

Met het emrk Fujitsu Siemens is echt helemaal niks mis! Over alle merken zijn wel klachten te vinden, maar Fujitsu Siemens is echt een van de betere merken hoor!

De beoogde laptop met wat extra geheugen kan prima en vlot Vista draaien en voldoet daarmee dan echt helemaal aan de wensen en eisen van TS

Ik ga gewoon de gok wagen voor die prijs, ik ga kijken of ik de garantie kan verlengen en dan maar internetten op hoop van zegen...
Op internet zijn de reviews hier gemiddeld voor te noemen.

Ik wil het betoog van mrmusic toch nog even bevestigen.
Wat ze bij BCC zeggen is complete onzin !! Dat zulke jongens laptops mogen verkopen is mij een raadsel.
Laptop geheugen is inderdaad gewoon makkelijk uit te breiden en dat zou ik in jou geval ook doen !!

Ik wil het betoog van mrmusic toch nog even bevestigen.
Wat ze bij BCC zeggen is complete onzin !! Dat zulke jongens laptops mogen verkopen is mij een raadsel.
Laptop geheugen is inderdaad gewoon makkelijk uit te breiden en dat zou ik in jou geval ook doen !!

Idd een raadsel, ik zat er echt van te kijken, en ik gaf het ook aan hem terug dat ik toch echt zeker wist dat het uit te breiden viel, maar hij bleef bij zijn punt...

Hoe het geheugen te vervangen c.q. uit te breiden staat keurig netjes beschreven op pagina 16, 17 en 18 van de handleiding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan