• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Oude records in historie plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarryBee

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2008
Hallo experts,

Zoals de titel al vermoed, heb ik weer een lastige vraag, altans dat vind ik.
Ik heb een excel bestand waarin gegevens van diverse jaartallen staan.
Het bestand groeit met de dag. Wat ik nu zou willen is een mogelijkheid om een historiebestand of map te maken die ik aan of uit kan zetten zodat alles vóór 1 januari 2009 niet meer zichtbaar is in het hoofdbestand en dus niet meer drukt op de snelheid van dit hoofdbestand.
Kortom: alleen als ik gegevens zoek dan zou ik de historie kunnen activeren.

Weet iemand een manier om dit te realiseren?

Groeten Harry

Hallo experts,

Zoals de titel al vermoed, heb ik weer een lastige vraag, altans dat vind ik.
Ik heb een excel bestand waarin gegevens van diverse jaartallen staan.
Het bestand groeit met de dag. Wat ik nu zou willen is een mogelijkheid om een historiebestand of map te maken die ik aan of uit kan zetten zodat alles vóór 1 januari 2009 niet meer zichtbaar is in het hoofdbestand en dus niet meer drukt op de snelheid van dit hoofdbestand.
Kortom: alleen als ik gegevens zoek dan zou ik de historie kunnen activeren.

Weet iemand een manier om dit te realiseren?

Groeten Harry

Ik kom er niet uit.....Helpiemij?:rolleyes:

Is het uitgebreide, ge-avanceerde filter van Excel geen mogelijkheid?

Kees

Is het uitgebreide, ge-avanceerde filter van Excel geen mogelijkheid?

Kees

Kees,

Het filter is natuurlijk wel een optie, maar het is juist de bedoeling dat het "zware" bestand een stuk "lichter" wordt door juist de oudere gegevens in een appart bestand te plaatsen die alleen op commando kan worden aangesproken vanuit de database.

Groeten Harry

Dat doen we toch met menubalk/data/databasequery, waarbij je het bestand koppelt aan een historiebestand en de opties zo instelt, dat de koppeling alleen handmatig ververst wordt.

Dat doen we toch met menubalk/data/databasequery, waarbij je het bestand koppelt aan een historiebestand en de opties zo instelt, dat de koppeling alleen handmatig ververst wordt.

Snb,

Zo zie je maar, eenvoud is het kenmerk van het ware.
Perfect. Ik had dit voorzetje nodig. Dank je wel.:thumb:

Groeten Harry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan