TV kaart werkt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

bloxke

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2007
Hallo,

Ik heb vanmorgen mijn TV-kaartje binnengekregen (Leadtek TV2000XP Expert) , en meteen begonnen met installeren. Ik heb alle meegeleverde software geinstalleerd, en ook nog naar updates gezocht en geinstalleerd. Nu start ik windows media center op, hij ziet de TV-kaart, zoekt naar zenders maar vindt helemaal NIETS. Eerst vond hij alleen de zenders nog, maar stond bij alles, onbekend. Nu vindt hij zelfs geen zenders meer. Ik word er een beetje gek van. Ik heb de kabel gecontroleerd met een gewone tv, en die is gewoon goed. De meegeleverde software, Winfast PVR2 en Winfast FM werken allebei niet! PVR2 sluit af nadat hij klaar is met het zoeken van zenders, er staat dan, ... DTV werkt niet meer. Winfast FM werkt vanaf het begin al niet. Wat zit er fout???:(

Groeten van een wanhopige Martijn...:confused:

Hallo,

Ik heb vanmorgen mijn TV-kaartje binnengekregen (Leadtek TV2000XP Expert) , en meteen begonnen met installeren. Ik heb alle meegeleverde software geinstalleerd, en ook nog naar updates gezocht en geinstalleerd. Nu start ik windows media center op, hij ziet de TV-kaart, zoekt naar zenders maar vindt helemaal NIETS. Eerst vond hij alleen de zenders nog, maar stond bij alles, onbekend. Nu vindt hij zelfs geen zenders meer. Ik word er een beetje gek van. Ik heb de kabel gecontroleerd met een gewone tv, en die is gewoon goed. De meegeleverde software, Winfast PVR2 en Winfast FM werken allebei niet! PVR2 sluit af nadat hij klaar is met het zoeken van zenders, er staat dan, ... DTV werkt niet meer. Winfast FM werkt vanaf het begin al niet. Wat zit er fout???:(

Groeten van een wanhopige Martijn...:confused:

Het vetgedrukte deel baart me zorgen...
is dat het type tv-kaartje of...?

want ik zie daar staan 2000XP & daar lijd ik af windows 2000/Xp maar weet niet of het daarmee iets te maken heeft, daarom dat ik het vraag ;)

Nee, ik heb op forums gelezen dat hij op Vista werkt, en er zijn ook Vista drivers voor, heb ik ook al geinstalleerd. Misschien een 'leuke' aanvulling: Als ik windows media Centre aan heb staan op 'TV', en er dus geen kanaal wordt weergegeven, krijg ik in het andere programma (PVR2) wel beeld! Het beeld is zwart/wit en zonder geluid, maarja, misschien wel een extra aanwijzing...

ja, echt ervaring heb ik niet met tv-kaartjes voor de pc :confused:

Ik veronderstel dat je dan ook alleen maar de vista driver hebt geinstalleerd of heb je eerst ook eens met de xp driver etc. geprobeerd?

De kaart zou misschien wel moeten werken als je dat hebt gevonden op forums(zou je zo vriendelijk willen zijn om deze ook even hier te linken?)
maar dat wilt niet zeggen dat de meegeleverde programma's ook sowiso werken, ik weet het niet precies he ;)

op de een of andere manier heb ik het toch voor mekaar gekregen. Ik heb kanalen gevonden, nu heb ik alleen nog geen geluid, maar dat zal slechts een kwestie van instellingen zijn, bedankt voor je tijd!

op de een of andere manier heb ik het toch voor mekaar gekregen. Ik heb kanalen gevonden, nu heb ik alleen nog geen geluid, maar dat zal slechts een kwestie van instellingen zijn, bedankt voor je tijd!

Ik hoop dat het je lukt :thumb:

heb je trouwens beeld gekregen door gewoon wat instellingen te veranderen?

Nee, ik heb de hele zooi eraf gegooid, vista opnieuw naar drivers laten zoeken, deze geinstalleerd. En daarna alleen nog PVR2 (de 'beeldbuis') geinstalleerd.
Ik denk dus ook dat het kwam doordat er 2 drivers over elkaar geinstalleerd waren, de oude, die ik vanaf de CD had geinstalleerd, en de nieuwe, die Vista zelf had gezocht.

Groeten Martijn

Nee, ik heb de hele zooi eraf gegooid, vista opnieuw naar drivers laten zoeken, deze geinstalleerd. En daarna alleen nog PVR2 (de 'beeldbuis') geinstalleerd.
Ik denk dus ook dat het kwam doordat er 2 drivers over elkaar geinstalleerd waren, de oude, die ik vanaf de CD had geinstalleerd, en de nieuwe, die Vista zelf had gezocht.

Groeten Martijn

Het zou misschien ook kunnen helpen door die van vista eraf te smijten en op de site van de producent van je tv-kaart de laatst nieuwe driver voor jouw kaartje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan