Lexmark X1250 + Vista

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ycto
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ycto

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2009
Hallo,

Als ik mijn computer (Acer Aspire, Vista) aankocht, kreeg ik er de Lexmark X1250 bij.
Natuurlijk weet ik: Gratis, niet te veel kwaliteit verwachten.
De printer is geïnstalleerd, drivers, ... alles in orde. Ik heb zelfs meerdere keren de printer uninstalled en opnieuw geïnstalleerd.

Nu heb ik wel twee problemen:
1) Hij print wel, maar het is bijna niet zichtbaar (ja, ik heb ook al nieuwe inktpatronen gekocht, zelfde resultaat.)
2) Als ik iets probeer te scannen, blokkeert de printer, maakt veel lawaai, dit gaat door tot ik de stekker uit het stopcontact trek. (Dit heb ik ook al meerdere kere geprobeerd, telkens kreeg ik hetzelfde resultaat.)

Heeft iemand hier enige ervaring mee?
Mvg, Ycto

Heb je de laatste versie drivers wel geinstalleerd, kun je downloaden bij lexmark op de site.

http://support.lexmark.com/perl/support/support.cgi#

Hallo, bedankt voor de snelle reply.
Ik heb de laatste drivers inderdaad geïnstalleerd.
Onlangs moest ik m'n computer "resetten" (formatteren en vista er opnieuw op zetten.), en heb ik speciaal uitgekeken voor de laatste drivers.
Dus, spijtig genoeg kan dit het probleem niet zijn.

Is er toevallig een Internet security programma geinstalleerd, lees dan onderstaande gegevens .
Het kan zijn dat dit een conflict veroorzaakt bij het printen en scannen.

Communication Error When Trying to Print or Scan Using CA Security ID: ENUS29568
What you will see

A communication error appears when you try to print or scan.

Explanation

An issue was recently discovered with some internet security packages and the listed Lexmark printers. The issue turned out to be with the "Parental Controls" module of the packages.

NOTE: Most 2008 versions of internet security packages do not have this issue.

What to do

Use Add/Remove Programs to remove the Parental Controls module.

If this option is not available, remove the internet security package (ISP) completely. For additional information or a product update, please contact your ISP providers. ISP providers offer a free download to their customers.
Still have questions?

Please contact Lexmark Technical Support for additional assistance. NOTE: When calling for support, you will need your printer model type and serial number.

Please call from near the printer and computer in case the technician asks you to perform a task involving one of these devices.

http://support.lexmark.com/perl/support/support.cgi

Laatst bewerkt:
Nope, ik krijg helemaal geen error.
Als ik op de Scan knop in het Lexmark 1200 (ja, deze versie is correct) Series takencentrum druk, blokkeert mijn printer helemaal, maakt veel lawaai, tot ik de stekker uittrek.

Ik heb onlangs nog eens 10 pagina's in zwart-wit op beste kwaliteit proberen af te drukken.
Eerste pagina was "perfect", tweede was al iets minder, op de vijfde pagina kon ik de tekst al niet meer lezen.
Er is geen probeem met mijn inktpatroon. Ik heb er al twee geprobeerd, zelfde resultaat. (Ofwel moest het een enorm toeval zijn.)

Mijn vriend met dezelfde printer en Vista heeft net hetzelfde probleem.
Slecht printen, blokkeert tijdens scannen.

Nogmaals, ik krijg geen enkele error.

Is er geen internet security programma geinstalleerd?
Zo ja dan moet de deze verwijderen en probeer dan nog eens, het kan zijn dat dit programma je drivers van je printer beinvloeden zoals in bovenstaande topic beschreven

Beste,
Ik maak ook gebruik van dezelfde printer + ook vista
Ik heb hier geen probleem mee dus dan zal het aan je pc liggen lijkt me? :)

Beste,
Ik maak ook gebruik van dezelfde printer + ook vista
Ik heb hier geen probleem mee dus dan zal het aan je pc liggen lijkt me? :)

Inderdaad, het lag aan de PC. Ik heb de printer ook eens aangesloten op een ander soort Vista PC, en het werkte perfect.

Ik heb de printer nu op een XP computer aangesloten en print af via het netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan