• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansen010

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Hallo,

Ik heb een vakantierooster en die wil ik graag uitprinten. En wel zo dat de namen van de werknemers steeds op elke print te zien zijn met daar achter een maand.

Hoe kan ik dit zo instellen in excel?

Alvast bedankt!:thumb:

Reinier

ps: ik wil het bestand graag meesturen maar het is een xlsm bestand

Kijk eens bij "Pagina-instelling" Daar kun je ingeven of en hoeveel regels/kolommen je als Titel wilt afdrukken.

Kijk eens bij "Pagina-instelling" Daar kun je ingeven of en hoeveel regels/kolommen je als Titel wilt afdrukken.

Ik heb daar gekeken en kom er niet uit hoe ik dit voor elkaar moet krijgen. Ik wil de eerste 4 of 5 kolommen steeds zichtbaar hebben op elk printje. Hoe krijg ik dit voor elkaar. De Help functie van Excel vind ik niet duidelijk.

Ik heb daar gekeken en kom er niet uit hoe ik dit voor elkaar moet krijgen. Ik wil de eerste 4 of 5 kolommen steeds zichtbaar hebben op elk printje. Hoe krijg ik dit voor elkaar. De Help functie van Excel vind ik niet duidelijk.

Kijk eens op de homepage van Wim Hendriksen bij selektief printen ( deze oplossing heb ik ooit van Thoralf gemaild gekregen :thumb:)
hier de link naar de site http://members.chello.nl/g.hendriksen/index.htm

Uitgewerkt voorbeeld bestandje bijgesloten ( let op alle code's ) en voeg ook de nodige modulles toe , je kan ook np in witte tekst in je bestandje zetten hoef je geen extra regel leeg te houden .

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kijk eens op de homepage van Wim Hendriksen bij selektief printen ( deze oplossing heb ik ooit van Thoralf gemaild gekregen :thumb:)
hier de link naar de site http://members.chello.nl/g.hendriksen/index.htm

Uitgewerkt voorbeeld bestandje bijgesloten ( let op alle code's ) en voeg ook de nodige modulles toe , je kan ook np in witte tekst in je bestandje zetten hoef je geen extra regel leeg te houden .

Sorry, maar ik zie hier niet het antwoord voor mijn probleem! Ik wil van een bestand bijv de eerste 4 kolommen steeds zichtbaar op een print want het gaat om een rooster en ik wil per print bijv een aantal weken of een maand hebben met telkens op elke print de eerste 4 kolommen waarin de namen van de werkenden staan en zo. zie voorbeeld in printscreen
In dit voorbeeld wil ik dus kolom B en C steeds laten terugkeren op elke print.

Alvast bedankt

Groeten,

Reinier

Laatst bewerkt:
Bij Excel2007:
Ga naar "Paginaindeling" - "Titels afdrukken" -
Geef hierin het afdrukbereik in zonder de gemeenschappelijke kolommen en in het vak "Kolommen links op elke pagine de kolommen $A:$BQ. (Kolommen A en C:BO zijn verborgen)
Zo moet het toch lukken !

Laatst bewerkt:
Sorry, maar ik zie hier niet het antwoord voor mijn probleem!

Beste met de hulp van het al dan niet printen kan je alle kanten op , je kan laten staan wat je wil en je kan niet laten uitprinten door gewoon " np " in de desbetrefende kolom op de eerste regel te plaatsen . In jouw geval zoals ik op de printscreen zie kan je de cellen in de eerste rij samenvoegen per week / maand .
Sorry :confused:als het je niet lukt velen zouden hiermee geholpen zijn .

Beste met de hulp van het al dan niet printen kan je alle kanten op , je kan laten staan wat je wil en je kan niet laten uitprinten door gewoon " np " in de desbetrefende kolom op de eerste regel te plaatsen . In jouw geval zoals ik op de printscreen zie kan je de cellen in de eerste rij samenvoegen per week / maand .
Sorry :confused:als het je niet lukt velen zouden hiermee geholpen zijn .

Daniel,
Weer wat geleerd, maar wil er wel aan toevoegen dat voor de aangedragen oplossing van Wim Hendriksen, de bijbehorende VBA codes meegenomen moeten worden.

Daniel,
Weer wat geleerd, maar wil er wel aan toevoegen dat voor de aangedragen oplossing van Wim Hendriksen, de bijbehorende VBA codes meegenomen moeten worden.

@ Anton44 kijk eens in mijn posting #5
;)

Bij Excel2007:
Ga naar "Paginaindeling" - "Titels afdrukken" -
Geef hierin het afdrukbereik in zonder de gemeenschappelijke kolommen en in het vak "Kolommen links op elke pagine de kolommen $A:$BQ. (Kolommen A en C:BO zijn verborgen)
Zo moet het toch lukken !

Sorry, hier kom ik niet uit.

Groeten,

R

Sorry, hier kom ik niet uit.

Groeten,

R

Hé we zijn er om je te helpen :), vuur de vragen maar af . Ik probeer om via een bijgewerkt bestandje je toch nog te overtuigen om ermee door te gaan .Ik heb in het bestandje gekozen om enkel week 2 en week 5 te laten printen + je eerste vaste kolommen . Geraak je der niet wijs uit hoe je de code's kan plaatsen laat maar weten , we helpen je lepel per lepel .
>Speel eens met de np haal ze weg zet ze ergens anders enz.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hé we zijn er om je te helpen :), vuur de vragen maar af . Ik probeer om via een bijgewerkt bestandje je toch nog te overtuigen om ermee door te gaan .Ik heb in het bestandje gekozen om enkel week 2 en week 5 te laten printen + je eerste vaste kolommen . Geraak je der niet wijs uit hoe je de code's kan plaatsen laat maar weten , we helpen je lepel per lepel .
>Speel eens met de np haal ze weg zet ze ergens anders enz.

Heel erg bedankt voor de hulp, maar het bekende bomen+bos verhaal voor mij.

Ik wil een vakantierooster uitprinten, van het hele jaar. Met op elke pagina de eerste twee kolommen als terugkerende items. Het gaat mij dus om wat ik wel kan uitprinten en niet wat ik niet hoeft uit te printen. Dat moet toch mogelijk zijn. Want ik heb je voorbeeldje uitgeprint en dan krijg ik alleen op de eerste print de vaste kolommen en niet op de tweede. Ik wil dit graag op elke afdruk

Hoe werkt dat np eigenlijk?

Groet,

R

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor de hulp, maar het bekende bomen+bos verhaal voor mij.
Hoe werkt dat np eigenlijk?

Groet,

R

Ik begin te begrijpen wat je wilt bedoelen , je bestandje is te groot om op 1 blad te printen . Je wil per pagina dat geprint wordt de eerste 4 kolommen telkens terug zien . Zo wil je de eerste 4 kolommen en "b.v." de twee eerste weken , dan de 4kolommen en de derde en vierde week enz. ( dit heb ik maar in gedachte kan zijn dat je per maand wil printen )
Hoe werkt np ? op mijn bovenste regel heb ik hier en daar np gezet , deze mag je weghalen en ergens anders zetten , zoals ik al aangaf speel er mee . Waar komt het hem op meer >>daar waar np staat , deze kolom zal niet geprint worden !
Stel je wil de kolommen van week 12 tot 16 uitprinten , dan moet boven de weken 1 tot 11 en 17 tot ?53 een np plaatsen en je zal zien dat hij dan enkel de eerste kolommen en de week 12 tot 16 zal printen > kijk eens goed in mijn voorbeeldje . wis en plaats die np naar believen klik telkens op SELEKTIEF krijg je en printvoorbeeldje , eens je daar goed met weg bent komt de rest hoe en waar je de code moet plaatsen ( Alt F11 ).
Ik lig op de loer voor deze topic , echter vanaf morgen ben ik terug druk bezet , einde en begin v/d maand is voor mij druk ( uren en facturen :eek:) .
Hou de moed erin , we helpen je erover :thumb:

Ik heb mijn bestandje aangepast heb nu 6 tabladen staan waar ik telkens de code np verzet heb als voorbeelddat je de eerste kolommen kan laten staan en de rest selectief kan bijzetten om te printen .

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik begin te begrijpen wat je wilt bedoelen , je bestandje is te groot om op 1 blad te printen . Je wil per pagina dat geprint wordt de eerste 4 kolommen telkens terug zien . Zo wil je de eerste 4 kolommen en "b.v." de twee eerste weken , dan de 4kolommen en de derde en vierde week enz.

Precies:thumb:

Als iemand een oplossing weet, heel graag! Heb het dringend nodig voor het werk en kom er helaas niet zelf achter.

:thumb:

Als iemand een oplossing weet, heel graag! Heb het dringend nodig voor het werk en kom er helaas niet zelf achter.

:thumb:
Probeer er rekening mee te houden dat het hier uitsluitend vrijwilligers zijn die naast hun baan als hobby Helpmij.nl hebben. Dus dringend geloof ik best, maar probeer dat in je achterhoofd te houden dan zal alles goed komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan