Internet op PDA

Status
Niet open voor verdere reacties.

processorjunkie

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Beste helpmijers,

Ik ben sinds krot in het bezit van een HP iPAQ H5450 er zit wifi en bluetooth op nou wil ik alleen kunnen internetten via dat ding zonder persee een router te hoeven kopen.

ik heb thuis een Lan verbinding en heb nog een draadloze usb stick in de kast liggen is het niet mogelijk dat ik de pda verbind met de computer en zo internet op men pda krijg zoja, kan iemand mij dit uitleggen hoe ik dat precies moet doen want ik snap er egt helemaal niks van:P

Groetjes Stephan

Pittige vraag.
1. Je zult ervoor moeten zorgen dat je op de pc een zgn. 'ad-hoc draadloos netwerk' aanlegt. Een ad-hoc draadloos netwerk heeft geen draadloze accespoint of draadloze router, en zorgt voor directe verbinding tussen 2 (of meer) draadloze pc's/laptops/pda etc.
Kijk na in de handleiding van de draadloze netwerkkaart hoe je zo'n ad-hoc draadloos kunt maken.
2. Zodra het ad-hoc draadloze netwerkje klaar is, moet Internet op de de bedrade netwerkkaart van de pc 'gedeeld' worden. Dat wordt ICS ("Internet Connection Sharing") genoemd.
Voor ICS onder XP: link
Voor ICS onder Vista: hier
Even iets om rekening mee te houden: Als het bedrade netwerk een 192.168.0.x netwerk is (de pc heeft dus een 192.168.0.x adres op de bedrade netwerkkaart), dan gaat het niet werken, want dat wordt ook gebruikt in het draadloze ad-hoc netwerkje via ICS. Je zou in dat geval het bedrade netwerk op een andere reeks moeten brengen, zoals 192.168.1.x of 192.168.2.x etc.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Pittige vraag.
1. Je zult ervoor moeten zorgen dat je op de pc een zgn. 'ad-hoc draadloos netwerk' aanlegt. Een ad-hoc draadloos netwerk heeft geen draadloze accespoint of draadloze router, en zorgt voor directe verbinding tussen 2 (of meer) draadloze pc's/laptops/pda etc.
Kijk na in de handleiding van de draadloze netwerkkaart hoe je zo'n ad-hoc draadloos kunt maken.
2. Zodra het ad-hoc draadloze netwerkje klaar is, moet Internet op de de bedrade netwerkkaart van de pc 'gedeeld' worden. Dat wordt ICS ("Internet Connection Sharing") genoemd.
Voor ICS onder XP: link
Voor ICS onder Vista: hier
Even iets om rekening mee te houden: Als het bedrade netwerk een 192.168.0.x netwerk is (de pc heeft dus een 192.168.0.x adres op de bedrade netwerkkaart), dan gaat het niet werken, want dat wordt ook gebruikt in het draadloze ad-hoc netwerkje via ICS. Je zou in dat geval het bedrade netwerk op een andere reeks moeten brengen, zoals 192.168.1.x of 192.168.2.x etc.

Succes,

Tijs.

Kheb het geprobeerd zoals jij het uitlegde en het werkt:D
dankjewel voor de reactie.

Groetjes Stephan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan