beheerdersrechten

Status
Niet open voor verdere reacties.

andreas1

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2008
hallo,

Ik was laatst bij een vriend, en zijjn computer startte heel erg langzaam op. Toen ik dus even naar de reden zocht met msconfig, zag ik dat hij bij het opstarten ruim 40-50 services opstartte! Tijdens normaal gebruik werd de processor constant 30-50% belast! Ik viel zowat van mijn stoel van verbazing, en begon natuurlijk ijverig aan het uitschakelen van onnodige services. Toen ik dit echter wou toepassen, gaf de pc mij echter een mooi pop-upje dat mij even fijntjes bijbracht dat ik geen beheerders rechten had. Ik zat echter gewoon op het account van mijn vriend. Hij deelt de pc met het hele gezin, maar zij hebben allen beheersrechten. Weet iemand hoe ik de pc eventjes duidelijk kan maken dat ik toch daadwerkelijk de baas ben? Mijn vriend zou er vanzelfsprekend héél erg blij mee zijn! Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Wat bij mij het eerst opkomt is:

- Als je bij het inlog scherm, 2x CTRL+ALT+DELETE indrukt, kan je daar dan niet user: Administrator en password: "BLANCO" niet gebruiken?

- Ga via "Start" --> "Uitvoeren" naar "control userpasswords2". Dan naar tabblad "Gebruikers", check daar of zijn gebruikersnaam daadwerkelijk in de groep "Administrators" staat, anders aanpassen.

- Krijg je via "Veilige Modus" wel beheerdersrechten? Zo kan je zijn profiel nog eens uit de groep administrators halen en er weer insteken, of aanpassingen doorvoeren.

Succes

Als je niet tot de groep "hoofdgebruikers of administrators" behoort kom je msconfig helemaal niet in,denk meer aan spyware o.i.d. die probeert te verhinderen dat 't uitgeschakeld wordt.

Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat het spyware is. Hij draait norton antivirus(08? waarschijnlijk 2009). Kan het echt niet iets anders zijn?

Laatst bewerkt:
misschien dat je onder het account van een van de anderen wel de zaken mag aanpassen

Ik denk niet dat het spyware is. Hij draait norton antivirus(08? waarschijnlijk 2009). Kan het echt niet iets anders zijn?

Wat ik bedoelde te zeggen is dat Windows nooit achteraf een waarschuwing geeft dat je geen toegang hebt tot iets.
Het feit dat je syteemconfiguratie in kon komen en achteraf een melding/pop-up krijgt geeft aan dat de melding niet van Windows komt!
De Windowsmelding voor dit soort kwesties is "Toegang geweigerd u heeft mogelijk niet de juiste rechten om deze bewerking uit te voeren,neem contact op met de systeembeheerder" o.i.d.
Dat je Norton hebt draaien wil niet zeggen dat je vrij blijft van spyware/virussen enz.
Als dat zo was waren de virussen zó de wereld uit en had iedereen een zorg minder.
Dus ik denk nog steeds aan spwyware e/o virus.

hij geeft inderdaad dat berichtje dat ik contact moet opnemen met de systeembeheerder. het verschijnt pas als ik op ok/toepassen druk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan