PC start op, maar hangt dan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jacco63

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2008
Hallo,

Mijn desktop met Windows XP Media Server start, zo te zien, normaal op en als deze uitgeraasd is, dan kan ik geen enkele applicatie starten.
De muis is beweegbaar, maar zodra hij over de taakbalk gaat, dan verschijnt de zandloper.
Op Ctrl-Alt-Del reageert ook niets en de klok in de taakbalk blijft staan op de tijd dat de PC is aangezet.
Vanwege dit laatste dacht ik de batterij van het moederbord te vervangen en daarna werkte alles weer gewoon.
Nu vanavond is het dus weer mis.

Wie-o-wie helpt mij?

gr.
Jacco

na het vervangen van de batterij deed alles het helemaal? of alleen de klok?

ben bang dat je mobo is overleden maar kwil nog geen conclusies trekken.

heeft hij weer hetzelfde probleem? de batterij opnieuw vervangen?

Wie-o-wie helpt mij?
Ik ga het ff proberen:D. Ik weet niet of het iets uithaalt, omdat je met een nieuwe batterij geen problemen had. Werkt de Veilige Modus wel normaal? Zo ja, probeer daar dan eens een Systeemherstel uit te voeren naar een datum voor dat je het probleem had. Je kan ook proberen om het BIOS te herstellen. Dit kan door het batterijtje er voor een kwartiertje uit halen, maar het kan ook in het BIOS zelf door daar voor Load Default Settings(o.i.d.) te kiezen.
Succes:thumb:!

Ben even het weekend offline geweest....
Ik ben nu in de "Veilige Modus met netwerkondersteuning" opgestart. Dat werkt dus. (of is dat toeval?)
Ik ga nu eerst even wat data veilig stellen, voor het geval de harddisk er mee stopt.
Daarna meld ik mij weer.

Ben even het weekend offline geweest....
Ik ben nu in de "Veilige Modus met netwerkondersteuning" opgestart. Dat werkt dus. (of is dat toeval?)
Ik ga nu eerst even wat data veilig stellen, voor het geval de harddisk er mee stopt.
Daarna meld ik mij weer.

Dat hij in veilige modus wel draait, duidt op een probleem in zeer waarschijnlijk het softwarematige gebied van de PC.

Je zou inderdaad systeemherstel kunnen proberen.
Start > Alle Programma's > Bureau > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Systeemherstel.

Voorwaarde is wel, dat het probleem niet al heel lang aanwezig is. Als het probleem bijvoorbeeld al bekant een jaar aanwezig is, dan is de kans groot dat Systeemherstel niks meer uithaalt, aangezien hij na verloop van tijd Systeemherstel bestanden gaat verwijderen (automatisch).

In dat geval zou je een schone, kale installatie van Windows moeten proberen.

Wat je ook kan doen is in msconfig es alles uitzetten dat opstart en als hij dan werkt één voor één alles terug aanvinken. Zo kun je ook vaak zien waaraan het ligt.

Een propere windowsinstallatie van tijd tot tijd is natuurlijk ook iets moois, maar soms nogal arbeidsintensief :)

Nou, dit is weer iets in de categorie soms doetieutwel en soms doetieutnie.

Gisteravond een tijdje gewerkt in de Veilige Modus. Vanavond gewoon opgestart en alles werktte normaal.
Systeemherstel stond niet aan, dus kan ik niet terugzetten.
Van MS Config heb ik alles uitgezet en dat werkt ook prima. Nu staat die ook weer op normaal en lijkt alles nu naar behoren te werken.

Als er nog iemand een tip heeft...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan