• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijk opmaak vraag

• Onderwerp starter Onderwerp starter QinXi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

QinXi

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2009
Ik heb een hele rij voor met opvolgende datums. zowel verleden als toekomstige datums staat in deze rij.

Nu heb ik dat de cel met de datum van vandaag geel gevult wordt.

Wat ik graag wil zien is dat de kolom met waarin de cel staat met de datum van vandaag geel wordt.

Weet iemand hoe ik dit kan realiseren?

Je bedoelt dat je een hele kolom in het geel gaat zetten? Lijkt me niet echt een strak plan.

Voor een beperkt aantal cellen kan het wel.

Pas voorwaardelijke opmaak toe op de cellen in die kolommen, maar gebruik: "Formule is". De formule die je neemt is dan dat de cel met de datum gelijk is aan vandaag. Doe dit met een relatieve celverwijzing.

Wigi

Ik wil wel graag de hele kolom in het geel inverband met overzichtelijkheid in dit geval.

dus als het makkelijker kan op deze manier dan graag.

De manier die jij noemt snap ik niet echt, hoe werkt die relatieve celverwijzing?

Ik wil wel graag de hele kolom in het geel inverband met overzichtelijkheid in dit geval.

dus als het makkelijker kan op deze manier dan graag.

De manier die jij noemt snap ik niet echt, hoe werkt die relatieve celverwijzing?

In bijgevoegd bestand is een lijst van datums.
Via Opmaak - Voorwaardelijke opmaak wordt de datum van vandaag automatisch in het geel weergegeven.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

In bijgevoegd bestand is een lijst van datums.
Via Opmaak - Voorwaardelijke opmaak wordt de datum van vandaag automatisch in het geel weergegeven.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt, maar dat heb ik al.
Wat ik dus wil is dat de datum van vandaag en de kolom waar deze in staat geel worden.
dus meer zoiets van
Als Cel A3 =Vandaag() dan Kolom A Geel

Bedankt, maar dat heb ik al.
Wat ik dus wil is dat de datum van vandaag en de kolom waar deze in staat geel worden.
dus meer zoiets van
Als Cel A3 =Vandaag() dan Kolom A Geel

Dan heb je ook geen voorwaardelijke opmaak nodig omdat alle cellen in de kolom geel worden gemaakt.
Zoals eerder gemeld is dit niet ideaal omdat dit (onnodig?) veel geheugenruimte inneemt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dan heb je ook geen voorwaardelijke opmaak nodig omdat alle cellen in de kolom geel worden gemaakt.
Zoals eerder gemeld is dit niet ideaal omdat dit (onnodig?) veel geheugenruimte inneemt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dit is wel nodig in mijn geval.

Ik heb de datums in Rij 1 staan
vervolgens is 1 van die datums op het moment geel omdat dit de datum van vandaag is.
Wat ik nu wil is dat de kolom waarin deze datum zich bevindt ook geel wordt

Daar heb ik toch voorwaardelijk opmaak voor nodig?

Ja dan wel.
Selecteer de kolommen waarde datums in staan.

Stel dat dit is vanaf A1
Zet in de voorwaardelijke opmaak: [ formule is ] =A$1=VANDAAG()
Kies de kleur geel en klik op OK.
De kolom waarvan in de cel op de 1e rij de datum van vandaag staat, wordt geel weergegeven.
(zie eventueel bijlage)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan