Is deze printer aan te raden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pcnewb

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
Beste mensen,

Ik zoek een printer waarmee ik gewoon kan afdrukken,kopieren en scannen. De inktcartridges moeten niet belachelijk duur zijn en het afgedrukte materiaal moet in orde zijn. Nu kwam ik de volgende tegen op Wehkamp: http://www.wehkamp.nl/w2/Winkelen/KenmerkAdviseurArtikel.aspx?CC=C09&SC=I05&KAC=I51&ArtikelNummer=730536#reviews_ratings

Er staan veel goede reviews over en wehkamp zegt over het cartridge het volgende stukje wat ik niet helemaal begrijp: Aanbevolen inktpatronen:
Zwart T0711
Cyaan T0712
Magenta T0713
Geel T0714
Multipack T0715

En dan dit stukje: Omdat deze Epson met afzonderlijke inktpatronen werkt, bespaar je geld. Wát je ook print.

Hoezo bespaar je dan geld? Dan moet je juist toch telkens 4 nieuwe cartridges kopen?
En is het gemakkelijk om aan deze "aanbevolen inktpatronen" te komen? Bestaan er niet gewoon een soort van universele cartridges die overal op kunnen.

Alvast bedankt

Of het een goede printer is durf ik je neit te zeggen, maar die zin betekent dat de kleuren cardridge gescheiden is.
"Normaal" heb je 2 inktpatronen. Een zwarte en eentje met rood, geel en blauw. Als dan je rood op is moet je meteen ook geel en blauw bijkopen, omdat anders de kleuren vreemd worden. Je gooit dan dus blauwe en gele inkt weg.
Deze printer heeft 4 losse inkpatronen, voor elke een eigen. Als dus je blauw op is hoef je alleen die te kopen, en dit bespaart je idd kosten als je vaak hebt dat je pas 1 kleur op hebt.

Is gewoon een aardige standaard all in one en Epson maakt prima All in One printers naar wat ik begrepen heb.

Is gewoon een aardige standaard all in one en Epson maakt prima All in One printers naar wat ik begrepen heb.

In mijn vorige bericht heb ik een link met een HP printer, hierover wordt niet gezegd dat de inkt NIET snel opgaat, dus lijkt het me een betere keus, wat denk jij?

Laatst bewerkt:
In mijn vorige bericht heb ik een link met een HP printer, hierover wordt niet gezegd dat de inkt NIET snel opgaat, dus lijkt het me een betere keus, wat denk jij?

Inkt van HP gaat idd. niet snel op maar de inkt is wel duur
Je kunt natuurlijk ook inkt van WeCare kopen. Dat zijn hervulde inktcartridges en vaak met meer inhoud , en ze zijn vaak goedkoper.
Als er WeCare inkt cartridges voor zijn dan maakt het volgens mij niet veel meer uit.

Weet iemand een goede (geen dure inkt) all-in-one printer onder de €100 ?

Heb zelf goede ervaringen met de HP f2280.
Alhoewel na zo'n 400 prints de melding komt dat de cartridge leeg zou zijn, kunnen we dan nog zo'n 250 afdrukken doorgaan.
Voor de prijs hoef je het niet te laten, vanaf € 45,- staan ze al in de winkel.

De eerste printer heb ik ook. Werkt prima. Omdat ik nou niet veel print, kan ik niet zeggen hoe lang je met de inkt doet, ik print misschien maar 1 blaadje in de 2 maanden.
Dus...:thumb:

De eerste printer heb ik ook. Werkt prima. Omdat ik nou niet veel print, kan ik niet zeggen hoe lang je met de inkt doet, ik print misschien maar 1 blaadje in de 2 maanden.
Dus...:thumb:

ja ik vind het ook een hele mooie printer alleen bij het lezen van de reviews wordt gezegd dat hij echt inkt "zuipt" en dat het hervullen ook niet goedkoop is. Dus ik heb geen zin in snel lege cartridges.

ja ik vind het ook een hele mooie printer alleen bij het lezen van de reviews wordt gezegd dat hij echt inkt "zuipt" en dat het hervullen ook niet goedkoop is. Dus ik heb geen zin in snel lege cartridges.

Nog even over dat inkt zuipen , je zou eventueel WeCare - cartridges erin kunnen doen. Deze zijn vaak goedkoper in verhouding met prijs/inhoud ( zeg ik dat zo goed? )

Nog even over dat inkt zuipen , je zou eventueel WeCare - cartridges erin kunnen doen. Deze zijn vaak goedkoper in verhouding met prijs/inhoud ( zeg ik dat zo goed? )

Maar kunnen die WeCare cartridges in elke printer?

Maar kunnen die WeCare cartridges in elke printer?

Volgens mij wel , ze moeten wel speciaal voor die printer gemaakt zijn dus als je een nieuw model koopt , kan het zijn dat ze er nog niet zijn.

De link die ik eerder gaf , van de MP190 geloof ik , daar zijn wel WeCare cartridges voor.

iemand nog tips?
Ja, gebruik alleen de originele cartridges.
Bij twee printers (Eson en Canon) heb ik niets dan problemen met die goedkope third-party rommel gehad. Wat de inkt je gaat kosten kan je vaak al vooraf al te weten komen. Zelf printen, zeker van foto's, is nou eenmaal niet goedkoop. Koop je cartridges ook niet bij de gewone winkels zoals bv Dixons maar zoek een goedkope webshop. Dat scheelt je ook weer wat euro's.

Ja, gebruik alleen de originele cartridges.
Bij twee printers (Eson en Canon) heb ik niets dan problemen met die goedkope third-party rommel gehad. Wat de inkt je gaat kosten kan je vaak al vooraf al te weten komen. Zelf printen, zeker van foto's, is nou eenmaal niet goedkoop. Koop je cartridges ook niet bij de gewone winkels zoals bv Dixons maar zoek een goedkope webshop. Dat scheelt je ook weer wat euro's.

oke, ik zoek nu alleen een goede all-in-one met cartridges die gewoon een normale tijd meegaan. Heeft iemand een goede aanrader?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan