CentOS VPS beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soldaatje

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2009
Hallo allemaal,

ik heb een Linux Plesk VPS, met de volgende eigenschappen:

helpmij.jpg

Ik vroeg mij af hoe ik deze het beste kan beveiligen. Ik heb op internet iets gelezen over ELS (in zijn geheel) of APF (firewall, onderdeel van ELS). Of kan ik het beste iets anders uitvoeren/gebruiken?

Ik heb ook gelezen dat ELS voor problemen zorgt bij APF updates etc.
Wie kan mij helpen op weg te helpen hoe of wat ik moet doen?

Hallo allemaal,

ik heb een Linux Plesk VPS, met de volgende eigenschappen:

Bekijk bijlage 61811

Ik vroeg mij af hoe ik deze het beste kan beveiligen. Ik heb op internet iets gelezen over ELS (in zijn geheel) of APF (firewall, onderdeel van ELS). Of kan ik het beste iets anders uitvoeren/gebruiken?

Ik heb ook gelezen dat ELS voor problemen zorgt bij APF updates etc.
Wie kan mij helpen op weg te helpen hoe of wat ik moet doen?

Over CentOS gaan verschillende verhalen rond, kijk maar in Google, de Google Wikipedia, verteld je echter terecht dat het afgeleid is van het OS RedHat (RHEL), de versie nummers lopen ook mee. Ik draai Fedora, een andere telg van RedHat, maar dat is een R&D versie van RedHat.
:thumb: goed we begrijpen elkaar hoop ik... ELS en APF hebben te maken met software voor service providers. Nou is het User Interface niet hetzelfde bij CentOS, je draait of Gnome of KDE voor we verder gaan wil ik weten welke van de twee user interfaces je draait.
Hoe beveiligen we CentOS?

Laatst bewerkt:
Over CentOS gaan verschillende verhalen rond, kijk maar in Google, de Google Wikipedia, verteld je echter terecht dat het afgeleid is van het OS RedHat (RHEL), de versie nummers lopen ook mee. Ik draai Fedora, een andere telg van RedHat, maar dat is een R&D versie van RedHat.
:thumb: goed we begrijpen elkaar hoop ik... ELS en APF hebben te maken met software voor service providers. Nou is het User Interface niet hetzelfde bij CentOS, je draait of Gnome of KDE voor we verder gaan wil ik weten welke van de twee user interfaces je draait.
Hoe beveiligen we CentOS?

Hoe kom ik erachter welke van de 2 ik draai. Heb nu namelijk alleen verbinding via putty. heb nog nooit een desktop gezien al zou ik dat wel graag willen :\:o

Oussama,

Graag je eigen vraag aanmaken aangezien het niet netjes is om in te breken in een topic van iemand anders.

Daarnaast stamt het topic uit 2009 en is niet actueel meer :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan