Videokaart voor mijn acer Aspire x3200

Status
Niet open voor verdere reacties.

pascallio

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2009
Best mensen.

Ik heb zojuist een acer aspire x3200 gekocht,
mijn vraag is: ik wil hier een nieuwe videokaart in, het is een slimline versie, dus een kleine kast, nu ben ik een beetje aan het zoeken geweest, en gehoord dat er Low profile-kaarten inkunnen, kan een ATI Radeon HD3470 Display Port in deze pc?
http://www.databyte.nl/shop/detail.asp?Product_rg={4AAEFD83-7F0C-4D5F-B45A-7F36CD2F559B}&ref=beslist

graag reacties :D

Hoi,

Zie bijlage .........

Bijlagen

• ScrnDmp.jpg
    ScrnDmp.jpg
    90,2 KB · Weergaven: 191
het probleem is dat ik die niet kan vinden in mijn pc..
er zit wel een gewone PCI-express, maar volgens mij geen 16x,
zie bijlage..

Bijlagen

• Afbeelding 018.jpg
    Afbeelding 018.jpg
    86 KB · Weergaven: 200
  • Afbeelding 017.jpg
    Afbeelding 017.jpg
    85,9 KB · Weergaven: 163
PC beschikt wel degelijk over slot

Het moederbord van de ACER ASPIRE X3200 heeft 2 PCI-e poorten:

PCI-e x1, voor bijvoorbeeld een geluidskaart
PCI-e x16, voor dus een grafische kaart

Ikzelf gebruik momenteel de:

http://www.alternate.nl/html/produc...=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=ATI

En deze weet de Prestatie Index behoorlijk op te krikken. Dit is een aanrader! Wel moet ik nog even uitzoeken of er een probleem is met de voeding, deze SCHIJNT te laag te zijn voor de grafische kaart. Maar nogmaals: Het kan dus wel! Bij mij werkt hij prima! En dat mijn spel niet soepel loopt ligt misschien aan mijn muis, deze was vanaf het begin al een beetje gammel.

Ik geef de Pres. Index even, voor en NA de installatie van de GPU:

Voor:

Processor: 4,9
Werkgeheugen (RAM): 5,9
Windows Aero: 3,1
Grafisch 3D: 4,0
Geheugenbewerking Primaire Schijf: 5,9

*Basic Score = 3,1*

Na:

Processor: 5,0
Werkgeheugen (RAM): 5,9
Windows Aero: 5,6
Grafisch 3D: 5,2
Geheugenbewerking Primaire Schijf: 5,9

*Basic Score = 5,0*

Zeg zelf, dat zegt genoeg!;)

Edit: De voeding lijkt geen probleem te zijn, kaartje heeft maar 25 Watt nodig en er zit een voeding van 220 Watt in de kast, zou dus ruim voldoende moeten zijn. Het enige wat ik nodig heb is een goeie gamer muis, want die van mij heeft vertraging :P

Laatst bewerkt:
hee, bedankt voor je reactie, ik ben nu ineens een stuk positiever, maar jij hebt dus ook de slimline versie?, kan jij misschien een foto maken en voor mij aanwijzen waar de Pci-express x16 dan precies zit?, want ik zou t niet echt weten. En als die kaart erin kan, is het een beetje een goede kaart om mee te gamen?, kunnen er spellen op zoals cod4 enz?

alvast bedankt ;)

LGIM0139.jpg

Eventjes een foto geplaatst die ik al had gemaakt toen ik de kast openmaakte ;)

Je ziet bovenin 2 gleuven, een kleine (de x1) en de grote (de x16)... Ik gebruik de kaart, het is de beste in LP op de markt op dit moment vind ik.

Edit: beetje wazig beeld op de foto, komt omdat ik weinig licht had en de flitser aanstond. Maar je kunt het wel zien

Edit2: Het systeem krijgt als het goed is nu een basis score van 5,0. Dit lijkt me voldoende om COD4 te kunnen spelen. Heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar alle spellen die een Aangeraadde score hebben van minder dan 5,0 zou die moeten kunnen spelen, en ik reken erop dat COD4 daar wel bijhoort. Misschien niet op de hoogste resolutie, maar dat moet je zelf even bekijken ;)

Edit3: En het leuke is nog wel :P Je krijgt een mooie sticker die zit bij de disc in het hoesje en die kun je boven je specs op de kast plakken, is een mooie ;) (vind ik dan...)

Laatst bewerkt:
zoals je kunt zien op mijn fotos (ergens hierboven), heb ik geen PCI x16, hier baal ik wel van, want het stond wel in de specificaties, weetje zeker dat jij ook de slimline versie hebt, ACER ASPIRE x3200, want ik begin nu te twijfelen... Ik denk dat ik de It's maar eens opbel en vraag waar mijn PCI-e x16 is gebleven..

groetjes

PS, ik heb niet de Terabyte versie, maar de 320 GB. maakt dit uit ?

Laatst bewerkt:
Ik kan je geruststellen je hebt een x16 slot, alleen is die van jou wit... Die van mij is zwart maar geen idee of die kleur per ding verschilt of zoiets... Maar goed ik heb zelf ook de 320 GB versie, pas nadat ik hem had kwamen er nieuwe versies op de markt waardoor dit voor mij toch niet uitmaakt maar goed,,,

Ik kan je echt geruststellen de bovenste is een x16 slot

hee, bedankt, nu ben ik er zeker van dat ik een Pci express x16 heb, maar als ik een videokaart wil kiezen, moet ik dan wel een low profile kaart hebben omdat er simpelweg geen 'normale' grotere videokaart in past vanwege de ruimte ?

en stél dat hij niet past, maar jij bent er zeker van dat ie dat wel zal doen, kan ik dan naar bijvoorbeeld de It's gaan, waar ik hem heb gekocht en zeggen dat er op de specificaties wel een pci-e x16 staat?

alvast bedankt
Pascal

Graag gedaan, ik help graag mensen... Maar weet je dan al welke je gaat kopen? ;)

Geen zorgen, ik heb net naar die van mij gekeken:

Het breedtste stuk van de x1 slot moet aan de buitenkant van het bord zitten, dit stukje is evengroot als dat van de x16 en dan is het in orde ;)

Gr.

Ja kijk dat zijn kaarten die ze in een gewoon formaat pc stoppen, die gaan ook in PCIe x16, Maar de Low-Profiles passen gewoon in elke pc tot nu toe...

Ik zou zeggen: Ik heb de kaart er bij mij inzitten en het kan niet zijn dat die van It's anders gebouwd is. Ik kan je zeggen dat het gewoon gaat werken!

Graag gedaan,. let er alleen wel op dat de kaart die je liet zien niet in de case past, is geen LP. Overigens denk ik niet dat ze die al in LP hebben, ga voor de HD3650 ;)

ok dus die zijpinnetjes aan de HD3650 hoef je niks mee te doen?

gewoon alleen het deel dat WEL past?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan