Videokaart voor mijn acer Aspire x3200

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, de specs zeggen dat deze 2 sloten bezet, dat is geheel onnodig (als je een beeldscherm hebt met DVI-I / HDMI... want de losse bracket met de VGA uitgang die er ook bij zit kun je loskoppelen bij de aansluiting aan de kaart. verder hoef je niks meer te doen, hij zit standaard op een LP bracket en je krijgt er nog een grote bracket bij voor de normale formaat pc's... komt goed!

gr.

mooi, nu wachten op mn loon en kopen die kaart :P
en dan kan ik tenminste fatsoenlijk gamen :P

gr

Ik vroeg me nog even af he. Wat geeft de Windows Prestatie index bij jou? Als scores... Alle 5, daar ben ik wel nieuwsgierig naar

Ja precies, Aero was bij mij ook crap... niet zó laag (3,1) maar dus nog crap... met de nieuwe kaart haalt ie bij mij nu 5,6

bruggetje slaan inzake de acer aspire x3200 (4450e + 320GBHD)

Hoi,

Ik heb een plaatje bijgevoegd met het effect met een ati radeon 4550 met passieve koeling. Wordt overigens erg warm:( Wat AcerGuy met zijn systeem gedaan heeft...Joost mag het weten, proficiat:thumb::)

Maar goed inzake warmte:
1. Ik wil de fan vervangen voor een stillere (dus het koelbloek wil ik even laten zitten)
2. Bovendien wil ik graag van 2 GB naar 3 (dus 4) Gb gaan (via een geheugenconfigurator kom ik op betrekkelijk duur geheugen uit....?).
3. Nice to have: wellicht ook nog een andere procssor erin prikken (kan later --> max een amd 5600 x2 ivm warmte))

Iemand ervaring hiermee?

Ja wellicht een andere pc moeten kopen. Maar ik heb nu deze die ik eigenlijk wat wil opkrikken om video te draaien (mkv). Dit stotterd zo nu en dan. Je weet wel, das dan bahle. NB: container mkv wordt door de processor gedecodeerd; maar als je een goede player (powerdvd?) hebt, dan spreekt deze de grafische kaart hiervoor aan. Maar dat is wat ik gelezen heb, en verstand heb ik er ook niet van zeg ik er maar bij. Maar toch, een zetje in de rug kan geen kwaad lijkt me.

AcerGuy heb jij misschien tips:)

lvast bedankt,
Gr
Frans.

Bijlagen

• acer x3200 4450e + ati 4550 passive cooling.jpg
    acer x3200 4450e + ati 4550 passive cooling.jpg
    6,4 KB · Weergaven: 75
Laatst bewerkt:
Eerst een kleine opmerking: Ik kan je plaatje niet zien, althans hij geeft bij mij niets weer.
En ik ben ook nieuwsgierig naar jouw score met je HD4550

2e: Standaard zit hier een 32 bits versie Vista op, dus 4 Gb geheugen zou niet optimaal werken. Zou zelf ook wel willen upgraden naar 3 Gb, maar dat zit er niet in geloof ik... Ook geen single kaartje te vinden van 3 Gb, maar lijkt me nog niet direct nodig ;)

3e: Het lijkt mij ook wel boeiend om een nieuwe processor erin te zetten, inderdaad de AMD Athlon X2 5600+ als ik het goed zeg. Alle onderdelen zijn overigens te vinden via Alternate...

3e: Met een fan zou je het geluidsniveau zeker omhoog halen, maar kies wat jij het belangrijkste vindt...

4e: Wat bedoel je precies met video draaien? Ik kan je even niet helpen met die vraag aangezien ik hem nog niet begrijp :(

5e (en ook echt de laatste): Bedankt~! het enige wat ik tot nu toe heb aangepast is de Grafische kaart... processor volgt misschien nog.

Mvg,

AcerGuy

Prestatie index x3200 + ati4550 passive cooling

Hey,

Bij deze nog eens het plaatje (nu leesbaar hoop ik) van mijn prestatie index in combinatie met een passive video kaart (Volgens mij hebben we, AcerGuy, het hier samen al eens over gehad op tweakersnet):thumb:.

Video draaien; ik bedoel daarmee: mkv (en aanverwandt HD werk) bestanden vanaf een usb drive afspelen:shocked:.

Dat het geheugen wat overigens, relatief duur is, is dat vanwege het feit dat het snel is (PC2 7400) :love:.

Zwaardere procecessor gaat bij mij prefileren (inclusief stille koeling) boven meer geheugen.:rolleyes: Zie ook mijn vorige bericht.

Gr,
Frans.

Bijlagen

• x3200 4450e ATI 4550 2Gb Ram 320Gb HD.jpg
    x3200 4450e ATI 4550 2Gb Ram 320Gb HD.jpg
    53,8 KB · Weergaven: 89
Ik zou niet weten waarom dit een probleem zou moeten opleveren. Het kan mogelijk aan je USB stick liggen. Dat al eens overwogen?

Of wij het er al eens over hebben gehad geen idee ;) je staat geregistreerd sinds gister :P

Succes

x3200 en amd 5600

Helloo,

AcerGuy; ik zei we spraken ons op Tweakersnet en niet hiero:rolleyes:(geeft niet)

Maar goed: voor geinteresseerden:
Gisteren mijn AMD 4450e (die is nu te koop met origineel koelblok) vervangen voor een AMD 5600 en het spul werkt nog steeds.

NB:
Ben niet erg enthausiast geworden van deze move (zie bijlage --> let wel incl ati hd4550):o
Je moet het originele koelblok gebruiken:confused:

Gr,
Frans.

Bijlagen

• x3200 en AMD 5600.jpg
    x3200 en AMD 5600.jpg
    52,8 KB · Weergaven: 94
Laatst bewerkt:
Keurig, Wat is de rede dat je hier niet zo enthousiast over bent? Ligt het aan de cooler?

En wat heb jij betaald voor je nieuwe proc.?

(Even wat dat andere betreft, ik had echt niet op de naam gelet:P)

Hello,

Ze CD Rom Land Breda, circa 59 euries (voor dus de AMD x2 5600).

Waarom ik niet zo enthausiast ben:
Zie prestatie index: wellicht had ik last van ietwat wishfull thinking:
1. Stille cooler welke ik wilde hebben, was niet op voorraad:( (staat los van resultaat)
2. Bent gebonden aan bevestinging cooler: je kunt een standaard cooler niet gebruiken; geen klem mogelijkheid om het voetje; wel op het moederbord en werkt verder voortreffelijk (maar wel met originele cooler of met equivalente bevestiging):rolleyes:
3. Prestatie index blijft overall op 4.8 door de 3d bus welke niet mee werd opgekrikt:( wat ik dus wel had gehoopt).

Zo iets:)

Gr,
Frans.

Maar, raad je het mensen wel aan om aan te schaffen?

Ik denk er zelf ook wel een beetje over na namelijk. Kijken wat het bij mijn prestatie index doet...

Gr.

AcerGuy

Helloo,

AcerGuy; ik zei we spraken ons op Tweakersnet en niet hiero:rolleyes:(geeft niet)

Maar goed: voor geinteresseerden:
Gisteren mijn AMD 4450e (die is nu te koop met origineel koelblok) vervangen voor een AMD 5600 en het spul werkt nog steeds.

NB:
Ben niet erg enthausiast geworden van deze move (zie bijlage --> let wel incl ati hd4550):o
Je moet het originele koelblok gebruiken:confused:

Gr,
Frans.

Ik heb overal 5,9 :P maar als ik jou was zou ik sneller geheugen en een betere videokaart als je alles op 5,9 wil

Hoi,

Een AMD64 X2 5600 is ten opzichte van een originele AMD64 X2 4450e wel een aanrader omdat:
1. Prijs prestatie is prima (58 eurie).
2. Ombouw is eigenlijk ook simpel, mits je de originele cooler gebruikt of een equivalent (waar ik nu op zoek naar ben --> zalman low profile bijvoorbeeld ivm minder geluid)

Jip, betrapt: een snellere video kaart (lees bericht van AcerGuy) is dan een optie (echter deze ATI HD3650 is met fan en maakt herrie.... en daar wil ik nu net vanaf) zweept eea wel naar 5.9 of in die richting. Mijn originele cooler is erg stil, echter de kast staat in een kastje in de kamer, en dus warm enzovoorts...dus hoge toeren door de fan. Of ik zie wat gigasntisch over het hoofd. :shocked:
Apropro geheugen: das naar mijn mening snel, cq snel genoeg: echter van 2 naar 4 zou een optie zijn idd.

Herrie: Ga je je systeem in een small form factor kast krikken, tja das gelijk aan 100 kippen in een klein doosie; dat wordt warm en mot je koelen.:eek:

Een kleine zijdelinge opmerking; ik draai Windows7 op de x3200 voor wat het waard is, en geen viezta.:o

The_Robin: zou jij je prestatie index willen publiceren aub.

Wederom gegroet.:thumb:

Laatst bewerkt:
Hij heeft overal 5,9 zei hij :P

Ben zelf wel nieuwsgierig: welke onderdelen gebruik jij?

Tja dat hij idd 5,9 heeft, daar kun je idd niet meer aan zien.
Eigen wilde ik wel de componenten weten van The Robin.
AcerGuy: ik neem aan dat jij ook die onderdelen wel wilde weten of bedoelde je dat niet?.

Laatst bewerkt:
acer aspire x3200/x1200 cooler cpu replacement

Voor de acer aspire (wat heet bij acer tegenwoordig niet aspire?) x3200 enthausiastelingen onder ons:

In het kader van de originele cooler vervangen voor een scythe shurikan; hierbij wat foto's van de "problemen"cdie ik tegen kwam/kom.

Voor de duidelijkheid die cooler past (?) volgens mij perfect; alleen de backplate van backside van het acer aspire x1200/x3200 motherboard (in het engels voor googlelaars; nl er zijn nog geen foto's van een gesloopte x3200 tot op heden door mij gevonden op internet:cool:; sorry voor de wazigheid) verwijderen is voor mij nog eeen raadsel. Lijkt wel vastgeplakt. De pennen steken door het moederbord en lijken niet los te draaien:evil:.

De originele cooler heb ik weer geplaats; en het systeem "loopt" nog steeds.

Wie raad weet, graag:o.

Gr,
Frans.

Bijlagen

• 07052009218.jpg
    07052009218.jpg
    41,3 KB · Weergaven: 94
  • 07052009219.jpg
    07052009219.jpg
    59,3 KB · Weergaven: 79
Laatst bewerkt:
Ben ik weer!

Ik ben van plan deze pc uit te breiden met:

AMD Athlon 64 X2 5600+ (Processor)
en
ASUS Xonar DX/XD (LP Geluidskaart)

Ik zoek ook naar een nieuwe processor koeler, maar ik weet niet welke in deze case geschikt is.

http://www.alternate.nl/html/produc...-1067383/?tn=HARDWARE&l1=Koeling&l2=Processor

Dit is de link naar de betreffende CPU koeler die ik heb gevonden. Geschikt voor AM2 (Socket 939 als ik het goed heb!), PWM 4 - polig stekker, en het formaat zou er kwa hoogte in moeten kunnen. Nou zeggen ze: geschikt voor alle ATX-mainboards, maar ze zeggen niets over Micro ATX boards. Of dit komt omdat de keuze hierin nog niet zo ruim is??? weet ik niet, maar ik zou graag hulp hebben van iemand die het weet!

Verder is het gewoon even wachten op wat geld, maar ik wil dus zeker weten dat alles kan! ---> Vooral gericht op de CPU koeler!

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan