• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

link naar andere file ander pad - indirect

Status
Niet open voor verdere reacties.

sis123

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
Dag,

Ik wil via indirect gegevens uit een andere directory halen

In bijlage het opzet

als ik ! corrigeer naar '! gaat het nog niet

hier iets meer uitleg over de toepassing :

de firma heeft per machine en per dag een aparte excel file met de daggegevens
momenteel verzameld een bediende de daggegevens en geeft ze manueel in, in een maandoverzicht met grafieken
dit zouden we nu willen uitschakelen, door de daggegevens automatisch in de maandstatistieken te laten bijwerken

Bijlagen

• indirect-path.JPG
    indirect-path.JPG
    16 KB · Weergaven: 100
Laatst bewerkt:
En als je nu het bestand opent waar het instaat dan krijg je waarschijnlijk wel een resultaat.
Ik weet niet of het mogelijk is om hiervoor INDIRECT te gebruiken.

En als je nu het bestand opent waar het instaat dan krijg je waarschijnlijk wel een resultaat.
Ik weet niet of het mogelijk is om hiervoor INDIRECT te gebruiken.

weet ik ,

maar dan blijft het manueel honderden koppelingen maken + gevaar op fouten

het gaat behalve dat ik vast zit bij het path

in bijlage een voorbeeld van het net

Bijlagen

• indirect.jpg
    indirect.jpg
    94,7 KB · Weergaven: 82
Dit heb ik uit de help van excel:

Geeft als resultaat de verwijzing die door een tekenreeks wordt aangegeven. Verwijzingen worden onmiddellijk geëvalueerd, zodat de inhoud kan worden weergegeven. Met INDIRECT kunt u binnen een formule de verwijzing naar een cel wijzigen, zonder de formule zelf te wijzigen.

Syntaxis

INDIRECT(verw_tekst;A1)

verw_tekst is een verwijzing naar een cel die een A1-verwijzing, een R1K1-verwijzing, een naam gedefinieerd als een verwijzing of een verwijzing naar een cel als een tekenreeks bevat. Als verw_tekst geen geldige celverwijzing is, geeft INDIRECT de foutwaarde #VERW! als resultaat.

Als verw_tekst naar een andere werkmap (een externe verwijzing) verwijst, moet deze werkmap open zijn. Als de bronwerkmap niet geopend is, geeft INDIRECT de foutwaarde #VERW! als resultaat.

Ik ben ook nog aan het stoeien geweest met een hyperlink om te kijken of je dan wel een waarde op kan halen maar ook dit werk helaas niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan