• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opmaak ene cel gelijk aan voorwaardelijke opmaak andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

M3NGI3

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2009
Goededag,

Ik heb daadwerkelijk geozcht op verschillende fora maar helaas niks overeenstemmend gevonden:

Ik heb een lijst aan gegevens in excel:

In kolom F (de laatste) staat de meest actuele status van een project door middel van een dropdownlijst. Deze kolom heeft daardoor 5 verschillende opties(van Lopend tot Gereed) en elke optie heeft in de voorwaardelijke opmaak een eigen regel qua celopvulling.

Nu wil ik dat de opmaak van de kolommen A tot en met E een kopie zijn van de opmaak van kolom F. Bijvoorbeeld wanneer in cel F5 Gereed aangeklikt staat wordt cel F5 blauw, nu wil ik dat cel A5 tot en met E5 daardoor ook blauw wordt - echter als een andere status aangeklikt wordt (en F5 dus van kleur verandert) moeten cellen A5 tot en met E5 meeveranderen. Het moet dus per kolom EN per rij relatief zijn.

- opmaak letterlijk kopieren en plakken zorgt ervoor dat de inhoud van de cellen A5 tot en met E5 zelf bepalend is voor de opmaak terwijl dit de inhoud van F5 moet zijn

- voorwaardelijke opmaak formules in de kolommen A5 tot en met E5 waarbij ik de inhoud laat afhangen van de inhoud van F5
(vw opm = geel betekent dan =F5="Lopend"
blauw betekent dan =F5=Gereed etc etc etc)
zou betekenen dat ik voor de cellen A5 tot en met E5 (en voor elke andere rij) 5f keer een voorwaardelijke opmaak regel moet instellen omdat ik aan moet geven dat elke rij een eigen F-cel moet hebben

Graag uw hulp en bij voorbaat dank,

Django

Django,

Dat kan met een formule in Voorwaardelijke opmaak, maar er zijn maar drie mogelijkheden.

Bijlagen

Django,

Dat kan met een formule in Voorwaardelijke opmaak, maar er zijn maar drie mogelijkheden.

Hallo Rob,

Ik had inderdaad al door dat voorwaardelijke opmaak een oplossing was(kan overigens in MS Office 2007 onbeperkt aantal regels toevoegen ipv de bekende 3)

Vond het alleen omslachtig omdat de opmaak kopieren niet zo goed verliep en vage resultaten gaf. Ik ga even kijken of de formules anders erin kunnen om de opmaak zodanig te kunnen kopieren dat elke rij zijn eigen F-rij pakt.

Kom hier op uit:

Formule=$F1="Offerte"
Van toepassing op=$A:$F
Gekozen opmaak

(bovenstaande regel 5 keer en dan "Offerte" vervangen en andere opmaken)

Bedankt voor de reactie!

Grts

Django

Wellicht heb je hier wat aan:
Als in het werkblad een wijziging plaatsvindt in de F-kolom, dan krijgen de cellen in de Kolommen A t/m E dezelfde kleur als de cel in de F-kolom op dezelfde regel.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Chr(64 + Target.Column) = "F" Then Range("A" & Target.Row & ":E" & Target.Row).Interior.ColorIndex = Target.Interior.ColorIndex
End Sub

Wat je ook kan doen is de voorwaardelijke opmaak aanpassen door de verwijzing naar de F-kolom absoluut te maken dmv $-teken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
of
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Target.Column = 6 Then target.offset(,-5).resize(,5).Interior.ColorIndex = Target.Interior.ColorIndex
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan