Internet valt frequent uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr Skyline

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2007
Hallo allemaal

De laatste dagen heb ik erg last van internet dat uitvalt of erg traag is. Ik denk dat het probleem bij mijn router ligt want het ligt aan mijn IP, geloof ik. Mijn lokale IP dan dus. Er is niks mis met de UPC verbinding maar het zit dus in de router. Hoe het opeens komt weet ik ook niet , maar het is ook niet een fout bij de computer want alle computers op de router hebben tegelijk geen internet

Hier nog even de gegevens zoals gevraagd word in de sticky .

* Heb je een adsl of kabel aansluiting - KABEL

* Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98) - WINDOWS XP SERVICE PACK 3

* Gebruik je een firewall en zo ja welke - AVG Antivirus en Windows Firewall

* Welk merk en type router of modem gebruik je. Sweex Broadband router ( staat verder niks )

Hopelijk kunnen jullie me helpen

Eigenlijk zou er nog iets bij moeten in het sticky:
Gebruik je bedraad of draadloos internet????

Hier nog even de gegevens zoals gevraagd word in de sticky .

* Heb je een adsl of kabel aansluiting - KABEL

* Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98) - WINDOWS XP SERVICE PACK 3

* Gebruik je een firewall en zo ja welke - AVG Antivirus en Windows Firewall

* Welk merk en type router of modem gebruik je. Sweex Broadband router ( staat verder niks )

Hopelijk kunnen jullie me helpen

Gebruik je bedraad of draadloos internet????

volges mij staat dat antwoord eral bij adsl of kabel aansluiting .. kabel lijkt me :P

maar het schijnt dat upc maareen beperkt aantal routers perfect ondersteunen
hieronder even een qoute
Sommige routers kunnen de zeer hoge down- en uploadsnelheden van UPC Internet Extreme niet aan, waardoor u niet maximaal van de snelheid kunt profiteren. Wij adviseren u in dat geval contact op te nemen met de leverancier van uw router, waarbij u duidelijk moet vermelden dat het om UPC Internet Extreme gaat. Mocht u nog geen router hebben, dan adviseert UPC een van de volgende drie routers; Corega router (verkrijgbaar bij de UPC centers), Linksys WRT54G en de ASUS SL1000.
UPC heeft sinds november 2006 ook een draadloze router die de snelheid van Extreme aan kan.

ik heb dus een goeie keus gemaakt zonder dat ik hetwist met de linksys

Laatst bewerkt:
volges mij staat dat antwoord eral bij adsl of kabel aansluiting .. kabel lijkt me
volgens mij niet,of wilde je de upc kabel rechtstreeks in je pc steken.

Dus hoe is je verbinding van router naar pc

Verder heb ik al een ruime keuze aan routers aangesloten op het upc net en het maakt helemaal niets uit wat voor router je gebruikt.
Hoe je ze insteld maakt wel heel veel uit.
Daar valt of staat je verbinding mee.
wat ik al gebruikt heb is o.a. Level one,linksys,edimax,sitecom,D-link,netgear,Belkin,Eminent,SMC,Zyxel

Laatst bewerkt:
volges mij staat dat antwoord eral bij adsl of kabel aansluiting .. kabel lijkt me :P

maar het schijnt dat upc maareen beperkt aantal routers perfect ondersteunen
hieronder even een qoute

ik heb dus een goeie keus gemaakt zonder dat ik hetwist met de linksys

Palomino bedoelt of de connectie tussen router en pc met draad of draadloos is, jij hebt het over de "technologie" die gebruikt is.

Dat sommige routers de snelheid niet aan kunnen lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Bijna alle routers hebben 100 Mbps aansluitingen, de snelheden van de providers komen daar nog niet eens in de buurt. Je lokaal netwerk zal dus altijd een stuk sneller zijn dan je internetverbinding zelf.

ik kan hun uitleg geloven als het om een modem ging die de snelheid niet haalt, maar een router is tot op de dag van vandaag nog altijd geen modem.

ja zo kan je het ook zien :confused:

laten we dan maar wachten op de topic starter

btw: tuurlijk kan je honderden routers aankoppelen maar hier word alleen
opties weer gegeven waarvan de routers zelfstandig de instellingen zoekt
zonder alles handmatig in hoef tevoeren
en voordat je daar weer op in gaat
ik heb hier nogwel een SMC Barricade een sitecom en een sweex router
liggen die nog redelijk "nieuw" zijn (anno 2007 / 2008) maar echt niet de instellingen zelf opzoeken
laat staan dat ie ze onthoud upc geeft na een tijdje (dag of 2) weer
een hele andere instelling door waardoor je weer kan resetten of alles opnieuw in
kan voeren

ja zo kan je het ook zien :confused:

laten we dan maar wachten op de topic starter

btw: tuurlijk kan je honderden routers aankoppelen maar hier word alleen
opties weer gegeven waarvan de routers zelfstandig de instellingen zoekt
zonder alles handmatig in hoef tevoeren
en voordat je daar weer op in gaat
ik heb hier nogwel een SMC Barricade een sitecom en een sweex router
liggen die nog redelijk "nieuw" zijn (anno 2007 / 2008) maar echt niet de instellingen zelf opzoeken
laat staan dat ie ze onthoud upc geeft na een tijdje (dag of 2) weer
een hele andere instelling door waardoor je weer kan resetten of alles opnieuw in
kan voeren

Sorry dat het even duurde!

Nou de connectie is zo ongeveer :

UPC INTERNET POWER > MODEM ( ziet er trouwens vrij oud uit , vervangt UPC nooit 'ns wat? ) > Sweex Router > 2 PCs

De connectie valt bij beide PC's ongeveer tegelijk uit. Of het trager is dat weet ik niet maar op mijn eigen pc sowieso.

Verder heeft de sweex het altijd goed gedaan maar hij is al best oud dus het zou zomaar kunnen dat de router naar 'zn grootje is.

Ik heb mijn modem al 30 sec uit gedaan , tegelijk met mijn router en alle PC's . Als de connectie dus uitvalt dan doe ik bij CMD . IPCONIFG /release , /renew , /registerdns en /flushdns

en op een gegeven moment doet 'ie het dan weer wel.
Maar ik had dus gisteravond deze vraag geplaatst , toen ging ik even douchen en toen ik terug was had ik weer geen internet. en vanmorgen weer wel.
Heel raar dus allemaal

Oud,wat noem je oud.
4 jaar ofzo.
Sweex is een plakmerk, ze maken niets zelf.
Dus grote kans dat je router van Edimax is.
Soms helpt een firmware update van de router.
Anderzijds kan het zijn dat het ip adres van de router en het modem hetzelfde zijn.
Het is altijd aan te bevelen om de router een eigen ip adres te geven,handmatig ja.
Een router niet goed instellen levert altijd problemen op.
Het is nu eenmaal geen transistor radio zo van inpluggen en de rest zoekt hij zelf maar uit.

Oud,wat noem je oud.
4 jaar ofzo.
Sweex is een plakmerk, ze maken niets zelf.
Dus grote kans dat je router van Edimax is.
Soms helpt een firmware update van de router.
Anderzijds kan het zijn dat het ip adres van de router en het modem hetzelfde zijn.
Het is altijd aan te bevelen om de router een eigen ip adres te geven,handmatig ja.
Een router niet goed instellen levert altijd problemen op.
Het is nu eenmaal geen transistor radio zo van inpluggen en de rest zoekt hij zelf maar uit.

Ja ongeveer wel 4 jaar , misschien wel 5 .

Mijn lokale IP was eerst 192.168.2.101 en nu is het op het eind 2.2

En ik heb er nu dus geen last meer van denk ik , maar ik weet het niet zeker.

Net ging ik trouwens iets downloaden met uTorrent en ik had wel een snelheid van 1017 kb/s , dat heb ik nooit eerder gehad dus misschien is dat een goed teken.

Hoe kan ik weten wat voor 'n router ik dan eigenlijk heb , Edimax of wat dan ook.

Wat voor router je precies hebt kan ik niet zeggen.
Sweex koopt in bij diegene die het goedkoopst is.
Kan van alles zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan