• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS-functie met meer dan twee uitkomsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moon1987

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2009
Hallo,

Ik heb een vraagje waar ik al enkele dagen mee zit. Ik heb een kolom met waarden van 0 tot en met 21, deze moeten omgezet worden in drie groepen met een naam.
Dit wil zeggen, de getallen tussen 0 en 7 (inclusief 7) krijgen de naam "uni"
Getallen tussen 8 en 14 krijgen de naam "gem omni"
getallen tussen 15 en 21 krijgen de naam "omni".

Hoe krijg ik dit voor elkaar? Of kan dat niet in Excel? Kun je enkel maar waar en onwaar doen en niet drie verschillende uitkomsten?

Alvast heel erg bedankt aan degenen die willen helpen!

Groetjes,
Monica

Als het getal in cel A1 staat:

=ALS(A1<=7;"uni";ALS(A1<=14;"gem omni";ALS(A1<=21;"omni";"")))

Als het getal in cel A1 staat:

=ALS(A1<=7;"uni";ALS(A1<=14;"gem omni";ALS(A1<=21;"omni";"")))

Sorry, nog één heel klein ding: de laatste categorie, "omni" kan het programma niet maken. Zit er ergens een foutje in de zin? Maar als dat niet zo is, dan kan ik de omni's wel even met de hand doen.

Bij omni geeft het programma namelijk de foutmelding #naam?

Sorry, nog één heel klein ding: de laatste categorie, "omni" kan het programma niet maken. Zit er ergens een foutje in de zin? Maar als dat niet zo is, dan kan ik de omni's wel even met de hand doen.

Bij omni geeft het programma namelijk de foutmelding #naam?

Moon1987 , bij mij heeft dit geen probleem , kijk nog eens in je bestandje of kopier de formule nogmaals

Bijlagen

Moon1987 , bij mij heeft dit geen probleem , kijk nog eens in je bestandje of kopier de formule nogmaals

hoi Daniël,

merci voor de hulp, ik had inderdaad ergens iets fout veranderd in de formule. Dat is dus het probleem als mensen die niks van computers kennen, menen dat ze dat wel even snel kunnen leren :p

Bedankt hé voor de moeite!!

Groetjes,

Monica

hoi Daniël,
Dat is dus het probleem als mensen die niks van computers kennen, menen dat ze dat wel even snel kunnen leren :p

Bedankt hé voor de moeite!!

Groetjes,

Monica

Monica , ik ben ook niet zo bedreven met cpu's enkel de ervaring helpt mij , en idd in excel is er vlug en " of ; vergeten , ik maak ook nog deze foutjes .
Alvast nog een fijn paas weekend .en suc6 met je bestandje

Monica , ik ben ook niet zo bedreven met cpu's enkel de ervaring helpt mij , en idd in excel is er vlug en " of ; vergeten , ik maak ook nog deze foutjes .
Alvast nog een fijn paas weekend .en suc6 met je bestandje

ah gelukkig, dit is toch een kleine bemoediging. Maar het is echt vervelend als je zoveel data hebt en de hele boel werkt niet omdat je zoiets kleins vergeet!

Jij ook een fijn verlengd paasweekend en hopelijk kan ik jou ook eens van dienst zijn met het één of het ander (hoewel ik die kans wel héél klein inschat :p )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan