Nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

GooGooJansen

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2006
Hallo,
We zijn toe aan een nieuwe laptop sinds deze redelijk oud is / niet fatsoenlijk functioneerd. Ons budget is rond de 500 euro en we zijn op zoek naar een laptop met fatsoenlijke specificaties;

2GB minimaal
2Ghz x2 minimaal
200GB minimaal
Fatsoenlijke accu die 2 uur of meer mee gaat
GÉÉN CrystalBryte of iets in die richting omdat we niet eens buiten kunnen laptoppen (die zon zie je er steeds in, zwaar irritant).

Ik had er wel een gevonden, een HP Compaq Presario CQ60-208ED. Maar ik kan niet echt opmaken of die zo'n weerspiegelend scherm heeft (ietsjes over budget, maar dat gaat nog wel voor die specificaties). Kan iemand ons hierbij helpen? :)

Mvg,

Beeldscherm-coating: spiegelend

Tegenwoordig zijn de meeste laptop's voorzien van een "glossy" beeldscherm.
Het is een kwestie van wennen en het kan inderdaad vervelend zijn in de zon.

Maar goed, wie gebruikt z'n laptop nou als het lekker weer is ;)

Tegenwoordig zijn de meeste laptop's voorzien van een "glossy" beeldscherm.
Het is een kwestie van wennen en het kan inderdaad vervelend zijn in de zon.

Maar goed, wie gebruikt z'n laptop nou als het lekker weer is ;)

Wij dus. :P Er zijn dus geen / bijna geen laptops met een standaard scherm?

Een accu die twee uur mee gaat kan je wel vergeten voor dat budget. Misschien in het begin maar dat is snel over.
Hou de Medion Laptops van De Aldi eens in de gaten. Vaak hele mooie laptops voor een nette prijs.

Een accu die twee uur mee gaat kan je wel vergeten voor dat budget. Misschien in het begin maar dat is snel over.
Hou de Medion Laptops van De Aldi eens in de gaten. Vaak hele mooie laptops voor een nette prijs.

mijn laptop (acer aspire 5315) kan op de accu precies 2 uur 3 minuten op de accu
voordat hij zichzelf afsluit wegens onvoldoende energie...
hij is 1,5 jaar oud ik speel zelfs nog een spel ( need for speed: most wanted)

minimaal laat ik hem 1x per week compleet leeglopen dat zal de accu ook voor andere laptops waarderen :)
overigens is 1,5 uur wel haalbaar denk ik zo :)

Achja, dan gaan we die van de eerste post maar halen... Heeft een 6 cell batterij die in ieder geval al beter is dan onze oude 4 cell...

ik heb een tijdje terug een ASUS X51L gekocht binnen het budget van 500 euro. Deze functioneert zeer goed je moet er alleen geen games mee gaan spelen.

redelijk processortje, 3gb intern geheugen, 250 gb harde schijf en in windows 7 gaat ie ongeveer 2 uur mee. In vista 1.5 uur!

Inmiddels dus een laptop gekocht, CQ60-310ED en de accu gaat bijna 3 uur mee! Nog tips om deze accu het beste te houden? Het helemaal leeg trekken gaat lastig aangezien die niet wil opstarten als die in slaapstand gaat wanneer de accu bijna leeg is, beveiliging gok ik. Niet mogelijk om de accu helemaal leeg te trekken dus...

Iemand zei iets over het niet gebruiken van de laptop als die wordt opgeladen, heeft dit echt zoveel nut?

Ik zou niet weten waarom dat niet mag. Kan er geen enkele reden voor bedenken, zou me er dus ook niet druk over maken.
Enige tip die ik je kan geven is om de laptop niet constant aan de stroom te laten staan, daar wordt de accu 'lui' van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan