xp start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin Hood

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Hallo Helper(ster),

XP wil niet meer opstarten op de PC van mijn zoon, zie tijdens de start van de pc nog op het doscherm staan dat de "harddisk not detected is" . Vervolgens alleen maar een zwart scherm.

Heb de pc opgestart met de cd waarop XP staat en kan kiezen voor de mogelijkheid (F2) om te herstellen. Echter dan vraagt ie om een diskette Windows - automatisch systeeemherstel.

Ben ik goed bezig en zoja, waar kan ik dat programma downloaden?

groet,

Robin
:rolleyes:

Is het een ide of een sata schijf.
Komt die melding vanuit je bios of wanneer windows wordt geladen?
Kijk eens of je bios deze schijf wel herkent.

Zo niet kan je deze resetten door de batterij er een paar minuten uit te halen, defaults laden of via een jumpertje op je moederbord de bios resetten(afhankelijk van de mogelijkheden van de moederbord).

Hoe kan ik er achter komen of ik een ide of sata schijf heb?

de melding 'geen harde schijf ontdekt' komt wanneer ik de pc opstart (2 sec.) en daarna probeert ie windows op te starten. Het begint wel maar na cirac 15 seconden blijft ie hangen.

bij opstarten druk ik de knop 'Tab' in en zie dan een biosvenster dat er een HDD en een CDrom aanwezig is.

Robin

Besturings systemen

Hallo Helper(ster),

XP wil niet meer opstarten op de PC van mijn zoon, zie tijdens de start van de pc nog op het doscherm staan dat de "harddisk not detected is" . Vervolgens alleen maar een zwart scherm.

Heb de pc opgestart met de cd waarop XP staat en kan kiezen voor de mogelijkheid (F2) om te herstellen. Echter dan vraagt ie om een diskette Windows - automatisch systeeemherstel.

Ben ik goed bezig en zoja, waar kan ik dat programma downloaden?

groet,

Robin
:rolleyes:

1. een zwart scherm kan onstaan als je geen offciele licentie voor XP pack 3
2. je zal waarschijk je hard disk opnieuw weer moeten formatten, dus laat het bij pack2 als geen licentie heb , XP HOMe versie werk alleen voor een netwerk van 2 stuks, de proficiele werkt in een netwerk van meer dan twee
3. fsck (sort of ) bestaat ook op Windows
4. in het ergste geval de disk vervangen

Vinky

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan