foutmelding Asus SmartDoctor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geert126

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2009
Hallo,

Sinds vanmorgen geeft Asus SmartDoctor, een programma dat zich af en toe laat zien sinds ik een nieuwe videokaart op mijn computer heb gezet (ik heb eigenlijk geen idee wat
Smartdoctor eigenlijk doet, maar het zal wel ergens nuttig voor zijn) de volgende foutmelding. Opnieuw opstarten van de computer helpt niet, om deze weg te krijgen.

VGA's voltage is out of safe bound. Motherboard doesn't supply reliable 12.0 voltage. Contact with its manufacturer for help

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat hier aan de hand is, en hoe ik dit op moet lossen. Ik zag al een vraag met eenzelfde probleem op dit forum een tijdje eerder, maar de info daar was eerlijk gezegd iets te moeilijk voor mij.

Alvast bedankt.

Lijkt een stroom-probleem, maar geef eerst even wat meer info:

welk moederbord?
welke processor?
welke videokaart?
en, vooral belangrijk, welke voeding, merk en wattage?

Processor: AMD Phenom(tm) Quad-Core Processor, 2200 MHz, 4 core's 4 logische processors

Videokaart: Nvidia Geforce 8600 GT

Het is een Acer met systeemmodel Aspire M3100.

De naam van het moederbord weet ik niet.

Dat weet ik niet, helaas. Waar kan ik dat vinden? (ik ben bang dat ik nooit veel aandacht heb gegeven aan de hardware van de computer. zolang hij werkt ben ik er al lang blij mee).

Processor: AMD Phenom(tm) Quad-Core Processor, 2200 MHz, 4 core's 4 logische processors

Videokaart: Nvidia Geforce 8600 GT

Het is een Acer met systeemmodel Aspire M3100.

De naam van het moederbord weet ik niet.

is je nieuwekaart wel van asus.

Hallo,

Sinds vanmorgen geeft Asus SmartDoctor, een programma dat zich af en toe laat zien sinds ik een nieuwe videokaart op mijn computer heb gezet (ik heb eigenlijk geen idee wat
Smartdoctor eigenlijk doet, maar het zal wel ergens nuttig voor zijn) de volgende foutmelding. Opnieuw opstarten van de computer helpt niet, om deze weg te krijgen.

VGA's voltage is out of safe bound. Motherboard doesn't supply reliable 12.0 voltage. Contact with its manufacturer for help

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat hier aan de hand is, en hoe ik dit op moet lossen. Ik zag al een vraag met eenzelfde probleem op dit forum een tijdje eerder, maar de info daar was eerlijk gezegd iets te moeilijk voor mij.

Alvast bedankt.

met smartdocter kun je onder andere je fan snelheid regelen van je videokaart handig als hij teheet word

Ik heb in smart doctor geen instellingen veranderd. Ik denk dat de videokaart van Asus in, het programma zat tenminste bij de installatiecd (bij de drivers etc)

PC wizard klinkt als een handig tooltje, maar ik heb een paar uur lang geprobeerd hem aan de praat te krijgen, maar het ding 'reageert niet' zodra hij 72% heeft gehad bij de systeemanalyse. (kan dat komen omdat ik werk met Vista) Het is in ieder geval irritant. Is er een soortgelijk programma?

Laatst bewerkt:
Het probleem bestaat nog steeds. Als iemand mij kan helpen graag. Het is me echter nog steeds niet gelukt om pc wizard daarvoor te gebruiken. Iemand tips voor de installatie daarvan? ( in veilige modus kan ik hem wel volledig opstatrten, maar dan krijg ik geen gegevens)

Het probleem bestaat nog steeds. Als iemand mij kan helpen graag. Het is me echter nog steeds niet gelukt om pc wizard daarvoor te gebruiken. Iemand tips voor de installatie daarvan? ( in veilige modus kan ik hem wel volledig opstatrten, maar dan krijg ik geen gegevens)

kun je hem niet naar een pc-zaakje brengen om je voeding techecken en je kaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan