gekleurde cellen tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkF

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
Ik ben aan zoeken geweest op dit forum maar kan nergens de functie vinden die voor mij de cellen telt welke worden toegekent door een voorwaardelijke opmaak.

Ik heb d.m.v. formules in de voorwaardelijke opmaak aangegeven hoe de cel gekleurd moet worden. Deze formule reageert op de datum van vandaag (computerdatum) en de ingevoerde startdatum.

Nu wil ik graag in kolom S4:S9 ingevuld hebben hoeveel gekleurde cellen er zijn. Maar wel zo dat als er een waarde wordt ingevuld dit geen invloed zal hebben.

wie kan mij helpen ?

met vriendelijke groet,
Mark F

Bijlagen

Helaas

Hier had ik al op gekeken, maar dit werkt niet voor mij.
ik moet een formule hebben welke de gekleurde cellen optelt van een bepaalt type opmaak. los van het feit of er tekst of cijfers instaan. Puur alleen de opvulkleur.

MarkF,

Heb je hier iets aan?

MarkF,

Misschien heb je wat aan deze code?
Ze zijn niet van me zelf, soms bewaar ik codes waar ik wat aan denk te hebben.

Code:
Function KleurenTellen(rBereik As Range, rColor As Range) As Double	
  For Each rRange In rBereik	
    If rRange.Interior.ColorIndex = rColor.Interior.ColorIndex Then kleurentellen = kleurentellen+ rRange.Value	
  Next	
End Function
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'Deze functies zijn gemaakt door Wim de Groot (c) maart 2008
Code:
Function SOMCELKLEUR(Bereik As Range, Kleurnummer As Integer) As Double	
Dim Cel As Range	
For Each Cel In Bereik.Cells	
    If Cel.Interior.ColorIndex = Kleurnummer And IsNumeric(Cel.Value) Then	
        SOMCELKLEUR = SOMCELKLEUR + Cel.Value	
    End If	
Next Cel	
End Function
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Code:
Deze code achter dit blad	
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)	
    If Target.Column = 6 And Target.Value = "Geleverd" Then	
    ActiveSheet.Range("A" & Target.Row & ":P" & Target.Row).Interior.ColorIndex = 36	
End If	
End Sub

Nee ik heb ze geprobeert maar het lukt mij niet, ik krijg als uitkomst steeds 0, terwijl dit getal hoger moet zijn...

Ik heb de formules wel kunnen toepassen, maar deze werken alleen wanneer ik de cellen opmaak d.m.v. eigenschappen. Ik heb de cellen op voorwaardelijke opmaak staan en dan werken de formules niet.

Ik heb het ook geprobeerd maar helaas, het lukt mij ook niet.
Misschien weet iemand de oplossing voor je.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan