Filmlijst --> copy paste???

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelpot

Meubilair
Lid geworden
18 mrt 2008
Hallo iedereen.

Ik heb wel een aantal films staan op een externe harde schijf en een aantal mensen hebben me al gevraagd of ik bepaalde films voor hen had, ik weet het dan niet zo direct omdat het er toch een aantal zijn.

Daarom zou ik graag een lijstje maken van alle films die ik bezit.
Ze staan dus allemaal in eenzelfde map op de harde schijf, het zijn allemaal(de meesten toch) avi-bestanden & andere films zitten ook al gewoon in een map omdat er een ondertitel bij in deze map zit. --> natuurlijk heeft die map de naam van de film ;)

Mijn vraag is dus:
Hoe kan ik snel mijn filmlijst maken in vista van alle films die ik heb?
Ik kan bijvoorbeeld 1 voor 1 de namen van de films in een excel document gaan kopieeren maar dan ben ik uren bezig :(

Weet dus iemand een goede manier om een volledige lijst te maken van de films die ik bezit door middel van een programma ofzo?
(Als het kan zou het ook wel handig zijn dat alles via het alfabet zou staan, ook wanneer ik een nieuwe film heb en deze er dus tussen plaats ;) )

Alvast bedankt als je dan toch al de moeite zou gedaan hebben om mijn vraag door te lezen :P
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen al is het niet echt een probleem maar eerder een "dilemma" xD

Ik heb zelf het programma Movie Collector waar ik heel blij mee ben. Hij houd alles keurig bij en je kan zelfs invullen wanneer en aan wie je hebt uitgeleend. Alle informatie over de film haalt hij van automatisch van internet af. Heel mooi programma !!

Ik heb zelf het programma Movie Collector waar ik heel blij mee ben. Hij houd alles keurig bij en je kan zelfs invullen wanneer en aan wie je hebt uitgeleend. Alle informatie over de film haalt hij van automatisch van internet af. Heel mooi programma !!

Bedankt Raymond Bos :thumb:

Dat programma ga ik eens opzoeken :)
Ik veronderstel dat je in het programma dan gewoon moet aangeven waar al men films staan?(zodat ik niet handmatig elke naam van de film moet gaan ingeven)

Uh....je moet wel de films ingeven inderdaad maar dan heb je ook wat hoor !!
Voor de rest haalt hij alle info op voor je.

Als je alleen je namen van je films op je harde schijf wil uitdraaien kan je:
http://www.karenware.com/powertools/ptdirprn.asp downloaden. Hiermee kan je e.e.a. uitdraaien.

Andere mogelijkheid is misschien via http://www.moviemeter.nl/my_mm/my_films/; hier kan je je eigen films aanvinken (via moviemeter.nl). Met een makkelijk inlognaam en ditto wachtwoord (wat je aan je vrienden kan verstrekken) kunnen zij zien wat voor een films jij hebt.

Succes, SjoerdRB

Laatst bewerkt:
- Of een command prompt openen.
- naar de map CD-en

en dan
Code:
DIR /B /S > Filmlijst.txt

Uh....je moet wel de films ingeven inderdaad maar dan heb je ook wat hoor !!
Voor de rest haalt hij alle info op voor je.

Ja, dit zou wel een handig programma zijn, maar ik heb gewoon zo maar even snel de namen van al men films nodig...
Ook heb ik gezien dat het programma niet gratis is :S
Ik vraag me dan ook af of je met het programma als je een lijst van films hebt gemaakt, dat je die lijst dan ook kan exporteren als in een tekstbestand of word-document omdat ik nu bijvoorbeeld geen printer heb aangeschakeld op mijn laptop, de printer staat beneden op de xp-pc.
(Jah ik zou eens moeten gaan onderzoeken of het zou lukken in een netwerk maar het lijkt me vrij ingewikkeld :S)

Als je alleen je namen van je films op je harde schijf wil uitdraaien kan je:
http://www.karenware.com/powertools/ptdirprn.asp downloaden. Hiermee kan je e.e.a. uitdraaien.

Andere mogelijkheid is misschien via http://www.moviemeter.nl/my_mm/my_films/; hier kan je je eigen films aanvinken (via moviemeter.nl). Met een makkelijk inlognaam en ditto wachtwoord (wat je aan je vrienden kan verstrekken) kunnen zij zien wat voor een films jij hebt.

Succes, SjoerdRB

Je eerste link is naar een erg handig programma en ook nog gratis, helaas is de interface niet zo erg mooi maar dat is nu niet zo erg :P
Ik heb van een map met films al een lijstje kunnen exporteren in een txt-bestand.
Helaas vind ik het niet echt overzichtelijk, maar misschien moet ik gewoon nog een aantal vinkjes wegdoen die van gegevens die hij dan niet in het txt-bestand moet zetten.
Hiermee komt het toch al in de goede richting die ik wil bereiken :thumb:

- Of een command prompt openen.
- naar de map CD-en

en dan
Code:
DIR /B /S > Filmlijst.txt
& Ellasar, Jij bent ook erg bedankt voor het meedenken maar helaas ken ik echt niet veel met commands.
Ik ben pas met windows beginnen werken(ik had er daarvoor ook nog nooit van gehoord) vanaf windows 98 als ik me niet vergis, dus ik heb altijd al met een interface gewerkt en ik ken dus bijna niets van commands :confused:

Ik zie wel dat er directory staat en dan moet ik waarschijnlijk iets aanvullen. (films staan bijvoorbeeld in D:/ films).

Het zal wel waarschijnlijk iets simpels zijn, maar ik kan dus zoals eerder gezegd echt niet met commands werken :P
Als het op deze "simpele" manier zou werken zou het natuurlijk wel leuk zijn :D

Code:
 start
 uitvoeren
 cmd <enter>

[B][I]zwart scherm met iets van c:\documents and settings\accountnaam\mijn documenten\>[/I][/B]

d: <enter>

[B][I]wijzigt c:\documents and settings\accountnaam\mijn documenten\> naar d:\>[/I][/B]

cd films <enter>

[B][I]wijzigt d:\> naar d:\films\>[/I][/B]

DIR /B /S > Filmlijst.txt <enter>
[B]
[I]geeft een bestandje d:\films\Filmlijst.txt[/I][/B]

Code:
 start
 uitvoeren
 cmd <enter>

[B][I]zwart scherm met iets van c:\documents and settings\accountnaam\mijn documenten\>[/I][/B]

d: <enter>

[B][I]wijzigt c:\documents and settings\accountnaam\mijn documenten\> naar d:\>[/I][/B]

cd films <enter>

[B][I]wijzigt d:\> naar d:\films\>[/I][/B]

DIR /B /S > Filmlijst.txt <enter>
[B]
[I]geeft een bestandje d:\films\Filmlijst.txt[/I][/B]

Hey Wauw! :D
Die "ouderwetse" commands(sorry voor de uitdrukking, maar ik heb gewoon zoiets van dat de commands allemaal nog afkomstig zijn van de eerste windows versies zonder interface als ik me niet vergis) al worden de commands ook nog gebruikt in xp, vista omdat ze simpelweg sneller zijn zeker :D

Heel erg bedankt Ellasar.
De hele filmlijst was gedaan in 2seconden ofzo xD
Hiermee heb ik zogoed als alleen maar de namen van de film, alleen staat de directory er nog bij en helaas ook nog de srt-bestanen(ondertitels) en een aantal nfo-bestanden(info over de films maar dat valt allemaal wel mee ^^

Moest er iemand nog iedeeën hebben om het dan ook al direct vanaf te komen zou perfect zijn :D

dit is wel heel ideaal, loop al een tijdje naar een tooltje of iets dergelijks te zoeken om 30 gb aan muziek te ordenen. is er niet de mogelijkheid dat je alleen de bestanden ziet en de mappen met daarin de bestanden ?

voorbeeld:

ik wil c:\michiel\downloads\muziek inventariseren

voer ik jou command in dan staat er:

c:\michiel\downloads\muziek\map1\file1
c:\michiel\downloads\muziek\map1\file2
c:\michiel\downloads\muziek\file1
c:\michiel\downloads\muziek\file2

is er dan niet iets waarbij je alleen
map1\file1
map1\file2
file1
file2

ziet, dus zonder heel de link ??

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt Ellasar.
De hele filmlijst was gedaan in 2seconden ofzo xD
Hiermee heb ik zogoed als alleen maar de namen van de film, alleen staat de directory er nog bij en helaas ook nog de srt-bestanen(ondertitels) en een aantal nfo-bestanden(info over de films maar dat valt allemaal wel mee ^^

Moest er iemand nog iedeeën hebben om het dan ook al direct vanaf te komen zou perfect zijn :D

Als je alleen avi's hebt dir *.avi /B

eventueel kun je ook toevoegen aan een reeds bestaande txt file
door ipv > een >> te gebruiken (1 keer > om het bestand aan te maken en daarna >> om gegevens aan het bestand toe te voegen)

dan kun je dus achtereenvolgens:

Code:
dir *.avi /B > films.txt
dir *.mkv /B >> films.txt
dir *.mpg /B >> films.txt
dir /B /AD >> films.txt

[B][I](laatste commando is voor alleen een listing van directories in het geval van vobs/dvd's die je in een map hebt staan)[/I][/B]

kunnen gebruiken om srt's niet mee te laten nemen
(eventueel in een batch/command file plaatsen zodat je kan dubbelklikken :))
is gewoon een txt bestand met bovenstaande commando's welke de extentie .bat of .cmd mee krijgt..... :)

@ nakkie, ja kan wel maar is iets ingewikkelder je moet dan gaan spelen met het commando "FOR /F "TOKENS etc" .... heb ik alleen nu geen tijd voor ik zal vanavond even kijken of ik daar wat voor kan schrijven.
volgens mij heb ik wel meer code snippets hier op het forum geplaatst waarmee een combinatie van commandos jou wens wel kan uitvoeren

EDIT: Ik lees net in je handtekening dat je ICT-er in opleiding bent ;) batch scripting is toch een basis die je onder de knie zou moeten krijgen :)

Laatst bewerkt:
Bedankt Ellasar.

Het is me nu inderdaad gelukt om alleen de filmnamen te verkrijgen zonder de (links)
Echter nog 1 probleempje, sorry dat ik zo'n lastige ben :P
--> dit command gebruikt: dir *.avi /B > films.txt

Ik verkijg dan alle avi-bestanden in men hoofdmap films, maar de films die dan in de lijst staan, zijn de films die nog niet in een mapje zitten en dus de bestanden die in mapjes staan omdat ik er al ondertitels voor heb staan nog niet in de lijst.
Opzich heb ik dat zo goed als kunnen oplossen door dit command "dir /B /AD >> films.txt",
maar dan zijn men bestanden weer niet op alfabetische volgorde :confused:

Als je daar ook nog een oplossing voor zou hebben zou het zeker perfect zijn en kan ik men plan wel trekken :D

@ nakkie, ja kan wel maar is iets ingewikkelder je moet dan gaan spelen met het commando "FOR /F "TOKENS etc" .... heb ik alleen nu geen tijd voor ik zal vanavond even kijken of ik daar wat voor kan schrijven.
volgens mij heb ik wel meer code snippets hier op het forum geplaatst waarmee een combinatie van commandos jou wens wel kan uitvoeren

EDIT: Ik lees net in je handtekening dat je ICT-er in opleiding bent ;) batch scripting is toch een basis die je onder de knie zou moeten krijgen :)

heb je niet een goeie online cursus daarvoor dan :p want bij ons op school hebben ze nog nooit van lessen batch-scripting gehoord :shocked:

maarja zal die code eens af-googlen om te kijken of ik iets kan vinden, BEDANKT !

Als je daar ook nog een oplossing voor zou hebben zou het zeker perfect zijn en kan ik men plan wel trekken :D

Dan kom je toch tegen de beperkingen van batch scripting aan. ik vermoed dat het wel moet kunnen maar dan heb je waarschijnlijk dusdanig veel code nodig dat het niet meer rendabel word om het via batch te doen.

Dan kom je toch tegen de beperkingen van batch scripting aan. ik vermoed dat het wel moet kunnen maar dan heb je waarschijnlijk dusdanig veel code nodig dat het niet meer rendabel word om het via batch te doen.

Het is dan al goed, bedankt Ellasar en alle anderen die me vele tips hebben gegeven om me te helpen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan