veld maken bij aanmaak record veld automatisch aanmaakdatum maakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

jersalsero

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Ik heb lopen zoeken bij microsoft maar kom er niet uit. Ik heb een database en wil een veld maken die bij aanmaak of wijziging van een record het veld automatisch de datum geeft van de wijziging of aanmaakdatum.

Ik heb lopen zoeken bij microsoft maar kom er niet uit. Ik heb een database en wil een veld maken die bij aanmaak of wijziging van een record het veld automatisch de datum geeft van de wijziging of aanmaakdatum.

Er bestaat een manier door gebrik te maken van de function "Dirty".
Deze geeft aan dat er iets is gewijzigd in je record die in het formmulier wordt gebruikt.

Kijk even in de mogelijkheden bij "Gebeurtenissen", daar kom je hem tegen.
Je kan dan met een "gebruikergebeurtenis" een update doen van je record.

Succes
Wim

aan docbuster

ja dit bedoel ik, maar nu, ik heb jouw doc zip geopend en geprobeerd dit veld te copieeeren en te plakken, ook dit helpt niet, hoe krijg ik die tijd er in geplakt of i.d.?

kijk eens naar alle veldeigenschappen en gebeurtenissen en pas jouw database zo aan.
Ik vrees dat gewoon kopiëren niet zal lukken.

ja dit bedoel ik, maar nu? ik heb jouw doc zip geopend en geprobeerd dit veld te copieeeren en te plakken, ook dit helpt niet, hoe krijg ik die tijd er in geplakt of i.d.
inmiddels staat er wel een datum in een nieuw veld maar helaas de datum van vandaag bij alle records. En dit is natuurlijk niet mijn bedoeling. Alleen na wijziging of aanmaak wil ik dat moment vastleggen met een datum met tijd in een veld.

Laatst bewerkt:
ja dit bedoel ik, maar nu? ik heb jouw doc zip geopend en geprobeerd dit veld te copieeeren en te plakken, ook dit helpt niet, hoe krijg ik die tijd er in geplakt of i.d.
inmiddels staat er wel een datum in een nieuw veld maar helaas de datum van vandaag bij alle records. En dit is natuurlijk niet mijn bedoeling. Alleen na wijziging of aanmaak wil ik dat moment vastleggen met een datum met tijd in een veld.

1) voeg deze gebeurtenisprocedure toe voor het formulier
Code:
Private Sub Form_Dirty(Cancel As Integer)
Me.creatietijdveld = Now()

End Sub

waarbij je creatietijdveld verandert in de naam van het veld op jouw formulier

2) in de tabel die het tijdveld bevat zet je bij standaardwaarde Now()
Dit deed je al denk ik.

normaal gezien zal het nu wel lukken
mvg

waar zit dat gebeurtenissen formulier en hoe zet ik dit er in

1) voeg deze gebeurtenisprocedure toe voor het formulier
Code:
Private Sub Form_Dirty(Cancel As Integer)
Me.creatietijdveld = Now()

End Sub

waarbij je creatietijdveld verandert in de naam van het veld op jouw formulier

2) in de tabel die het tijdveld bevat zet je bij standaardwaarde Now()
Dit deed je al denk ik.

normaal gezien zal het nu wel lukken
mvg

waar zit dat gebeurtenissen formulier en hoe zet ik dit er in.

p.s. ik henb nu een veld aangemaakt waarin de datum en de tijd wordt vermeldt. echter bij elke klant die ik open springt dit veld op de huidige tijd. dit mag alleen bij wijziging c.q. nieuw document. hoe te handelen?

ik stel voor dat je een lege kopie van die database in bijlage post
dan zal ik het er voor je inzetten

bijlage database

ik stel voor dat je een lege kopie van die database in bijlage post
dan zal ik het er voor je inzetten

Ik heb inmiddels de database ontdaan van de inhoud. Ik zie nu alleen maar een record staan (onderaan 1 van 1) Ik ben bang dat ik nu al mijn data kwijt ben. Wilde mdb file naar je toe sturen als bijlage. is mdb extensie en staat niet in de lijst. Het formulier is wel te copieeren maar niet te plakken als bijlage. Dirty en verloren gegevens kan ik ook niet vinden. lastig hoor.

accesprobleem met verwerkingsdatum automatisch in record willen krijgen.

ik wilde je de databasetabel als bijlage toesturen. Gecomprimeerd toch nog iets van 160 bytes. En kan hier maar 100 bytes verzenden. hoe nu?

Maak een kopie van de database waarin je het overgrote deel van de records in de tabellen verwijdert ( enkele records volstaan).
Dan de database comprimeren en herstellen.
Dan zippen.
mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan