Videokaart in nieuw systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sillycious

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2005
Mijn zoon heeft een nieuwe Desktop PC gekocht, PB iMedia 5000 met Windows Vista Premium, maar is niet tevreden over de prestaties van het beeld i.c.m. gamen (WOW). Klaagt over 'lags'.
Nu wil hij persee dat ik zijn oude videokaart (MSI GeForce 7600 GS 512MB DDR2 (AGP, DVI, Pas.) NX7600GS-TD512Z) erbij prik, maar ik durf dat niet goed. Niet alleen omdat ik denk dat zijn garantie dan komt te vervallen, maar ook omdat ik niet weet of de videokaart dan wel zal werken.

Wie o wie kan mij raad geven?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Als ik het goed zie is de 7600 een agp kaart en dat gaat niet er in passen want op het moederbord zit een pci-e slot.
En als je een nieuwe kaart wil plaatsen zou ik het toch in overleg met packard bell doen i.v.m. garantie
Modag

Laatst bewerkt:
Die kaart gaat er zo goed als zeker niet eens in passen, is een kaart met AGP aansluiting en de PC heeft zo goed als zeker een PCI-e aansluiting voor videokaart

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.

Dus het is wel mogelijk om een losse videokaart te kopen voor zijn nieuwe computer, zoals ik al zei klaagt hij erg veel over lag, ik weet zelf weinig af over hardware vandaar dat ik niet zou weten hoe of wat er voor Nvidia kaart ik zou kunnen?

Tja, daar vraag je me wat, ik heb natuurlijk al 600 euro uitgegeven, en eigenlijk ook foute info gekregen van de verkoper die verzekerde dat 'ie geen lags zou hebben met deze configuratie. Maar kom maar op met de prijzen, dan kan ie er alvast voor sparen.

Dat valt mee, maar zou het feit dat de verkoper van BCC foute info gaf reden zijn voor ruilen voor een betere configuratie?

En voor een dergelijke kaart is waarschijnlijk ook nog eens een betere voeding nodig. Vraag is inderdaad welke spellen goed en vloeiend gespeeld moeten kunnen worden

We hebben duidelijk aangegeven dat de PC voornamelijk gebruikt wordt voor WOW en dat het belangrijk is dat hij geen lag heeft, ik hoor net dat hij nu op 10 fps speelt........ :(

Ook nog even verder gekeken, de PC beschikt ook maar over 1Gb intern geheugen, ook veel te weinig uiteraard, niet eens genoeg omalleen Vista beetje soepel te laten draaien.
En een processor die nou ook niet echt een topper is

Laatst bewerkt:
En, als de mogelijkheid inderdaad bestaat, zo ruilen voor een andere configuratie een hele goede optie zijn

Ook nog even verder gekeken, de PC beschikt ook maar over 1Gb intern geheugen, ook veel te weinig uiteraard, niet eens genoeg omalleen Vista beetje soepel te laten draaien.
En een processor die nou ook niet echt een topper is

Nee, dat klopt niet, ik snap ook niet waarom er nog geen info over deze PB staat maar het is de IMEDIA D5001: Geheugen Ram 3.00 GB
Intel ( R ) Pentium ( R ) Dual CPU E IMEDIA D5001 NL

Daarbij zit je met een onboard videokaart. Die zijn over het algemeen totaal niet geschikt om mee te gamen.

Een upgrade zou idd wenselijk zijn. Of inderdaad het eens voorleggen waar je de pc hebt gehaald, eventueel met het voorbeeld uit de wehkamp erbij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan