WEP blokkeert internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuur123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 apr 2009
Hoi Heren/Dames,

Ben nu al anderhalve dag bezig, ik kom er gewoon niet uit.. Het gaat om het volgende..

Ik heb een Zyxel modem welke een WLAN-signaal uitzend, beveiligd met WEP 128-bit (13letters en cijfers).. Dit werkt allemaal prima, want 2 laptops (1 XP, 1 Vista) kunnen gewoon op internet na het intikken van de WEP.

Nu ben ik dus al anderhalve dag bezig met het verkrijgen van internet op een vaste PC.. Deze ontvangt het WLAN-signaal op volle sterkte via zon Belkin-antenne ding.. Maar elke keer als ik verbinding probeer te maken, krijg ik de melding "Beperkte verbinding of geen verbinding", en is internetten niet mogelijk.

Van alles al geprobeerd, ipconfig /renew, in windows verbinding herstellen, modem reset enz.. Vreemd is echter, dat wanneer ik de WEP-beveiliging helemaal uitzet in het menu van mijn modem, het internet prima werkt op de PC..

Lijkt mij dus dat de WEP-beveiliging het internetten op de een of andere manier blokkeert.. En dat terwijl het wachtwoord 100% zeker goed is.. Heeft hier misschien iemand een tip ofzo, ik kan er niet meer tegen!!

Alvast bedankt voor de moeite!!

Groeten,
Tuur123

Staat internet Protocol 4 Op automatisch een DNS aanstellen??

Misschien ligt daar het probleem als je alleen lokaal internet hebt.

Staat internet Protocol 4 Op automatisch een DNS aanstellen??

Misschien ligt daar het probleem als je alleen lokaal internet hebt.

Bedankt voor je reactie!!
Stomme vraag misschien, maar waar kan ik dat nakijken?
Bij Eigenschappen voor Internet-protocol staat het blokje "Automatisch een DNS-Serveradres laten toewijzen" in ieder geval aangevinkt..

Laatst bewerkt:
Dan zou ik het niet weten wat het probleem verder is.. Sorry succes verder.

krijg je wel een lokaal ip-adres toebedeeld?

Ik weet niet precies hoe ik dat nakijk, maar als ik in Dos Ipconfig /all intik, krijg ik voor Draadloze netwerkverbinding 2 het volgende:

Fysiek adres: xx-xx-xx-xx-xx-xx
DHCP ingeschakeld: ja
Autom. configuratie ingeschakeld: ja
autoconfiguratie ip-adres: 169.254.42.xxx
subnetmasker: 255.255.0.0
standaardgateway: (leeg)
NetBIOS over TCPIP: uitgeschakeld

Is dat wat je bedoeld?

In ieder geval bedankt voor de moeite!!

Gr. Tuur123

Een 169 adres wil zeggen dat de automatische toewijzing niet lukt. Je hebt ook geen gateway adres.
Wat geeft ipconfig als resultaat op de laptop?
Is je vaste pc nog via andere netwerkinterfaces verbonden?
Wat is het type van Zyxel modem?

Kijk ook even na of je toevallig geen mac-adres filtering toepast. Indioen ja, moet je het mac-adres van je Belkin nog toevoegen in de Zyxel.

kijk eens bij start>instellingen>netwerkverbindingen.
Rechtsklik op je verbinding en kies voor "status" tabblad " ondersteuning>details.

Kun je daar een printscreen van plaatsen?

WEP blokkeert internet

Goedenavond heren/dames,

Het probleem is opgelost!!

Ik ben onderaan de posts begonnen met proberen, en toen ik de sleutel van WEP naar WPA2 veranderde, was het probleem direct opgelost!!

Ik wil u allen hartelijk bedanken voor de geboden hulp en de moeite!!

MvG,

Tuur123

Mooi, aan deze oplossing wil ik nog toevoegen dat niet alles overweg kan met WPA. Een Nintendo DS bijv met MarioKarts die je via wifi kan spelen kan geen contact maken met je wifi-router wanneer je je netwerk dichtspijkert met WPA. WEP is voor NDS echter geen probleem.

Dit ter aanvulling.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan