• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verwijzen naar ander tabblad, weg met die nul!

Status
Niet open voor verdere reacties.

NurseX

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2009
Hoi,

Ik heb een vraag over het verwijzen van een cel naar een cel op een ander tabblad.
Deze verwijzing is gemaakt, als ik een naam intik komt hij automatisch op het andere tabbblad te staan. Maar als ik nu niks invul op het ene tabblad komt er op het andere tabblad een nul te staan. Hoe krijg ik deze irritante nul weg?

Hoop dat mijn info duidelijk is, anders zal ik even een voorbeeld geven, greetz :D

Code:
=if(Sheet1!A1="";"";=Sheet1!A1)
De waarde staat dan in Sheet1 in cel A1

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld.

Als de cel waarna je verwijst leeg is, waarom haal je dan de formule niet gewoon weg? Wat voor nut heeft die formule dan?

Onder Extra - Opties even een vinkje weghalen bij Nulwaarden.
De formule blijft wel staan, maar als er in die cel een 0 komt te staan, wordt die niet getoond.

Wat een simpele oplossing MrTinkertrain, had niet gedacht dat het zo makkelijk was, DANK! :thumb:

Onder Extra - Opties even een vinkje weghalen bij Nulwaarden.
De formule blijft wel staan, maar als er in die cel een 0 komt te staan, wordt die niet getoond.

Maar als je dit doet zie je geen enkele 0 staan ook niet als je hem wel wilt zien bv als uitkomst van een andere formule.

Dat is goed om te weten. Dit formulier komt op mijn werk en hier gebruik ik hem verder niet voor formules, maar voor formulieren. Maar de andere oplossing ga ik wel even proberen.

Maar als je dit doet zie je geen enkele 0 staan ook niet als je hem wel wilt zien bv als uitkomst van een andere formule.

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden :)
Maar inderdaad, je hebt gelijk..
Maar omdat dit niet zo werd aangegeven, leek het vinkje weghalen me wel zo makkelijk ;)

Ik heb de formule van Willem geprobeerd, de naam van het tabblad aangepast, maar hij doet het niet. Letterlijk overgenomen, wat doe ik fout?

Groetjes Josh

Ik heb de formule van Willem geprobeerd, de naam van het tabblad aangepast, maar hij doet het niet. Letterlijk overgenomen, wat doe ik fout?

Groetjes Josh

Moet zijn =ALS(Blad1!A1="";"";Blad1!A1) ofwel =if(Sheet1!A1="";"";Sheet1!A1)

wat doe ik fout?
Waarschijnlijk niets, want er zat, zoals MrTinkertrain al opmerkte een foutje in mijn formule, een '=' te veel en de hele formule klopt dan natuurlijk niet.
:o:o Sorry :o:o

Nu lukt het inderdaad wel. Ik ga het denk ik dan toch maar met de formule doen ipv de nul weghalen in de opties.
Iedereen bedankt voor het meehelpen!!!

Groetjes Josh :thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan