Onzeker over PC Samenstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allebei zijn ze sneller, gewoon een hogere kloksnelheid;)... maar wil je je computer in de toekomst upgraden?

Nou ik wil er nu toch wel een paar jaartjes mee door kunnen en daarna zie ik wel verder. Maar is die hogere kloksnelheid van een paar honderd Mhz echt belangerijk of?

Mijn idee
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...ct[72197]=1&product[58761]=1&product[91078]=1

Zwakkere processor dan Nick, betere videokaart. Videokaart is met gamen belangrijk.
Mocht je dan nog wat geld over hebben, dan deze processor:

http://www.azerty.nl/producten/prod...m-ii-x4-940-3-ghz-socket-am2-l3-6-mb-box.html

Deze is nu leuk geprijsd. Hij is best heel goed.
Ik vertel je er wel bij dat dit 1 van de 2 Phenom II-processors is, welke je niet mee kan nemen naar een AM3-moederbord. Mijn ervaring is alleen dat mensen zelden hun processor houden en wel een nieuw moederbord nemen.
En zeker als je het zelf al niet kan zal je dat niet doen.

Ik denk dat je nu gelijk gaat afvragen wat het verschil tussen AM3-moederborden en AM2-moederborden is. Het verschil is dat op een AM3-moederbord DDR3 kan en op een AM2-moederbord niet.
AM3-processors kunnen op een AM2-moederbord (niet op alle AM2-moederborden hoor, maar wel best veel) en op een AM3-moederbord.

Een AM2+-processor kan alleen op een AM2-moederbord.

De enige AM2+-processors van het type 'Phenom II' zijn de 940 en de 920. De rest (dus bijv de 720,810,955) zijn AM3-processors.

Je vraagt je nu vast af: waarom dan niet voor een am3-moederbord kiezen:
Twee redenen. Belangrijk: qua prestaties maakt het niet uit. Een Phenom II heeft geen DDR3 -geheugen nodig om goed te presteren. Of dit bij toekomstige Phenom II anders gaat zijn is natuurlijk de vraag. Ik denk dat het wel gaat mee vallen.
De 2e reden is dat het prijsverschil, vooral door het gebrek aan AM3-moederborden, nog behoorlijk groot is.

Het moederbord en geheugen dat ik heb gekozen is samen net duurder dan 100 euro.

Een AM3-moederbord is al snel 120 euro (wel meer opties: dus een klein beetje moeilijk vergelijkbaar) + 55 euro voor geheugen is al 175 euro. Een stuk duurder dus.

Nick: Ik vond het moederbord dat je had gekozen niet zo goed.
Deze had wel een goede 790x-chipset. Maar alleen ook de slechtere Southbridge SB600.
SB700 is een stuk beter. De SB750 is helemaal goed, maar nogal duur.
Qua prestaties is een AM2-moederbord nu goed genoeg.

Marsmannetje, goed systeem, alleen gezien de videokaart (hd4890) is die voeding (500 watt) misschien iets te krap...

marsmannetje:

Deze samenstelling

Zoals het hier is samengesteld, past het dan ook allemaal? Bv met dat am3 enzo, want dat snap ik namelijk niet:p Het enige nadeel is dat er dan ook nog een besturingssysteem bij moet...

Laatst bewerkt:
ja, dat past.

Hoe groot is je monitor?
Kleiner dan 22 inch? Dan kan de videokaart simpeler en bespaar je zeker 50-60 euro.

De link werkt niet;)... maar der is ook niet zoveel uitbreiding mogelijk met het moederbord dat marsmannetje heeft gekozen.

nu wel:P

Ja mijn scherm is kleiner dan 22''

Ik heb even wat reviews gelezen op tweakers tussen de HD4870 1GB en de HD4890 1GB, en het verschil valt me nogal tegen als je kijkt naar de prijs.

Gewoon maar de HD4870 op de laatste samenstelling doen ipv de HD4890?

Bedankt

Die heb ik hem ook aangeraden, maar hij heeft ze budget blijkbaar wel wat opgeschroefd;)... maar marsmannetje waarom ga je voor zo'n klein moederbord?

De laatste samenstelling met die nieuwe processor kan zeker weer niet met die voeding van 500 watt:p:(

Laatst bewerkt:
De laatste samenstelling met die nieuwe processor kan zeker weer niet met die voeding van 500 watt:p:(

ja hoor. Kan makkelijk. Alleen heb je met een zwaardere ook nog kans om over bijv 1,5 jaar een zwaardere videokaart te kunnen plaatsen.

Is het niet handiger om er een iets grotere voeding in te zetten met een crossfire moederbord, zodat hij over een paar jaar geen nieuwe videokaart hoeft te kopen maar gewoon nog eentje in crossfire.

Is het niet handiger om er een iets grotere voeding in te zetten met een crossfire moederbord, zodat hij over een paar jaar geen nieuwe videokaart hoeft te kopen maar gewoon nog eentje in crossfire.
Dat is meestal niet zo handig.

In de loop van het jaar komt er weer een nieuwe reeks videokaarten. Volgend jaar zal die wel weer opgevolgd worden. Volgend jaar komt intel met zijn 1e highend-videokaart. Daar wordt best veel van verwacht:
http://tweakers.net/nieuws/59675/intels-larrabee-videokaart-verschijnt-begin-2010.html
Dus speculeren met videokaarten is meestal niet zo zinnig.

Ik denk dat ik dan toch een samenstelling neem met de betere processor en de 500 watt voeding. Aangezien mijn budget dan wel ver boven de 700 uitvliegt als ik in Juli ook nog Vista moet kopen.

Klik

Je hebt geen beter processor genomen in je link maar wel 2 voedingen;)... ga je zin in crossfire zetten?:P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan