• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro's na lopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nick22

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2009
Beste,

Ik ben bezig met een database van naw gegevens + nog wat andere gegevens
nu heb ik 2 UserForm's gemaakt 1 om in te voeren en 1 om op te zoeken
het invoeren werkt allemaal en zet het ook allemaal neer in blad 2
deze kan je oproepen via 2 knoppen op blad 1

nu heb ik een 2e UserForm gemaakt om dan de gegevens weer op te roepen
ik heb nu diversen macro's gebruikt en aangepast maar het lukt mij niet om de gegevens op te roepen in het opzoek formulier ik ben er nu de gehele dag mee bezig geweest maar kom helaas niet verder.
Misschien dat er iemand op het forum het eens kan na lopen,omdat ik denk dat het een bende is in de macro's

Mocht iemand een betere oplossing weten dan hoor ik het graag,zodat ik weer wat leer en aangezien ik nog maar een leek ben in VBA en nog niet erg lang bezig ben vind ik dat ik al aardig onderweg ben met zien en leren

Thanks alvast
nick

aangezien ik nog maar een leek ben in VBA en nog niet erg lang bezig ben vind ik dat ik al aardig onderweg ben met zien en leren
Je hebt in elk geval al geen gebrek aan zelfvertrouwen ;)
Wat betreft je formulieren, geef bij het ontwerpen de velden een naam die gerelateerd is aan de inhoud. Combobox3 zegt veel minder dan bv cb_Aansluitingsnr of tb_NaamKlant zegt meer dan Textbox2. Het vergemakkelijkt het verwijzen in je code. Ik heb je zoekformulier dienaangaande aangepast (de rest is voor jou). Heb je nog vragen aarzel niet om ze op het forum te gooien, er zijn hier mensen genoeg die je zeker verder kunnen (en willen) helpen

Suc6

Mvg

Rudi

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je hebt in elk geval al geen gebrek aan zelfvertrouwen ;)
Wat betreft je formulieren, geef bij het ontwerpen de velden een naam die gerelateerd is aan de inhoud. Combobox3 zegt veel minder dan bv cb_Aansluitingsnr of tb_NaamKlant zegt meer dan Textbox2. Het vergemakkelijkt het verwijzen in je code. Ik heb je zoekformulier dienaangaande aangepast (de rest is voor jou). Heb je nog vragen aarzel niet om ze op het forum te gooien, er zijn hier mensen genoeg die je zeker verder kunnen (en willen) helpen

Suc6

Mvg

Rudi

dank je wel Rudi,nu kan ik weer verder en ik zie wat ik fout had gedaan en leer hier ook weer van

Voor een full scherm
Code:
Private Sub Userform_Initialize()
Dim lAppWindowState As Long
    With Application
        lAppWindowState = .WindowState
        .WindowState = xlMaximized
        Me.Move 0, 0, .Width, .Height

On Error Resume Next
     With Sheets("Blad2")
        cb_Aansluitnr.RowSource = .Name & "!" & .Cells(2, 1).CurrentRegion.Address
    End With
    End With
End Sub

Bijlagen

Voor een full scherm
Code:
Private Sub Userform_Initialize()
Dim lAppWindowState As Long
    With Application
        lAppWindowState = .WindowState
        .WindowState = xlMaximized
        Me.Move 0, 0, .Width, .Height

On Error Resume Next
     With Sheets("Blad2")
        cb_Aansluitnr.RowSource = .Name & "!" & .Cells(2, 1).CurrentRegion.Address
    End With
    End With
End Sub

dank u voor deze mooie code ,Daniël werkt goed en is ook overzichtelijk

dank u voor deze mooie code ,Daniël werkt goed en is ook overzichtelijk

Je kan alle kanten op bij een userform ;), enkel steek je der wel een hoopje werk in .je kan een tweede userform openen ( meervoudige userform's laten openen enz. )

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan