Schijnbaar onoplosbaar probleem met DNS-server

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReKoe

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2009
Beste lezer,

Sinds afgelopen vrijdag ben ik overgestapt van provider (UPC -> Online). Nou zouden we 7 januari internet krijgen en het werd dus.. 17 april :(
Nu ik het eindelijk heb, heb ik een raar probleem.
Telkens als ik mijn PC aanzet heb ik 2 minuten verbinding, waarin ik normaal kan surfen. Daarna valt de verbinding weg. Als ik Gmail al heb geopend, kan ik gewoon mails blijven versturen, maar een nieuwe URL openen gaat niet. Ook torrents kan hij blijven downloaden.
Als ik naar de configuratiepagina van m'n Speedtouch (ST706) ga, staat er dat ik goed verbonden ben en dat het internet zou moeten werken.. het werkt in principe ook, maar mijn URL's worden niet begrepen.
IP-adressen werken wel, dus als ik naar een site wil en het ip-adres heb, kan ik die wel bereiken.
Het lijkt dus te liggen aan een DNS-server of instelling daarvan. Nou heb ik aan de hand van die informatie al wat dingen geprobeerd, maar deze hebben niet geholpen.. Zo heb ik:

- DNSflush gedaan
- hard reset van het modem
- helpdesk gebeld, die wist het ook niet meer :confused:
- vast IP ingesteld, vervolgens weer teruggezet in automatische toewijzing
- Firewalls compleet uitgezet (had alleen Windows firewall aanstaan)
- Router er tussenuit gehaald

Verder lijkt het probleem zich alleen op mijn computer gevestigd te hebben, aangezien ik gewoon weer 2 minuten internet heb als ik opnieuw opstart.

Vandaag ga ik op spyware e.d. controleren (met Hitman Pro) en proberen een laptop van de buurman direct aan te sluiten op het netwerk.

Hier nog wat nuttige informatie:

ipconfig leverde deze informatie op:

ip adres: 192.168.103
subnetmask: 255.255.255.0
standaardgateway: 192.168.1.254
dhcp-server: 192.168.1.254
dns-servers: 192.168.1.1

Computer is direct met kabel aangesloten op switch, die op de router en die op het modem. Ook als ik een van alle ertussenuit haal, blijft het probleem bestaan, daar lijkt het dus niet aan te liggen.

Systeem: Windows XP SP3

Ik hoop dat een van jullie hier een goede oplossing voor heeft, omdat ik ondertussen met mijn handen in het haar zit.

Alvast ontzettend bedankt!! :thumb:

Modem al een keer uitschakeld en na paar minuten opnieuw opgestart?

netwerkinstellingen

zet de dns eens op .254

Laatst bewerkt:
Het modem heb ik inderdaad al een hard reset gegeven (30 seconden met een paperclip erin en hij zet alles terug naar fabrieksinstellingen)

Verder werkt cmd --> ipconfig (zie eerste post voor de resultaten)

Het modem heb ik inderdaad al een hard reset gegeven (30 seconden met een paperclip erin en hij zet alles terug naar fabrieksinstellingen)

Verder werkt cmd --> ipconfig (zie eerste post voor de resultaten)

Ik bedoel eigenlijk het modem helemaal loskoppelen van zowel stroom als internet aansluiting en dan na enkele minuten opnieuw opstarten, waarbij dus ook opnieuw verbinding wordt gemaakt met Online.

Tcpip.sys

zoek eens even naar TCPIP.SYS op C:/
Start-->Zoeken-->TCPIP.SYS-->Systeempappen en verborgenbestanden en submappen aanvinken-->enter
je zal er een stuk of 10 vinden
hetbestan ddat wordt gebruik staat in /../system32/drivers
kijk eens bij de eigenschappen-->versie--> bestandsversie is:????

Ondertussen heb ik het modem helemaal losgekoppeld van zowel stroom als internet aansluiting en daarna na enkele minuten opnieuw opgestart, waarbij dus ook opnieuw verbinding wordt gemaakt met Online, maar dat hielp niets.

Verder is de versie 5.1.2600.5625 van mijn TCP/IP Protocol Driver

Fijn dat jullie hier zo actief op reageren :D!

ip van gateway

heb je die zelf op.254 gezet?
ip'svan gateway , dns en dhcp moeten volgens mij overeenkomen (ip config /all)
zet voor de grap deze ip's is op 192.168.1.1

ik zie dat de DNS servers van online.nl de volgende zijn:

Primaire DNS dns.online.nl 194.134.5.55
Secundaire DNS dns.euro.net 194.134.5.5

kijk eens of je met die ips in te voeren op je windows machine verder komt.

De Gateway staat standaard op .254
Hoe kan ik de gateway veranderen?

Verder heb ik die DNS standaarden ook ingevoerd toen ik met de helpdesk belde, maar dat mocht niet baten.

Volgens de helpdesk was het wel andersom..

Primaire DNS dns.online.nl 194.134.5.5
Secundaire DNS dns.euro.net 194.134.5.55

Maakte de helpdesk een foutje, of jij?

Ik ga het nogmaals proberen!

Laatst bewerkt:
Maakte de helpdesk een foutje, of jij?
Ik heb een knip en plak actie van de Online site uitgevoerd dus de fout ligt sowieso bij online :)

Maar de koppeling naam/ip maakt kwa dns niet uit omdat je de dns op IP benaderd. en de dubbele uitvoering eigenlijk alleen is om er voor te zorgen dat als de ene het niet (goed) doet de ander gebruikt kan worden

Goed nieuws! Sinds ik die DNS instellingen heb aangepast naar .5 en .55 werkt het goed :D Ik wil het wel een tijdje stabiel hebben draaien voor ik het zeker weet, maar dit lijkt de oplossing!

Ik ga nu nog proberen de DNS instellingen uit te zetten en te kijken of de verbinding dan weer wegvalt. Gewoon omdat het kan :)

Oplossing

Ja! Na het wijzigen van de DNS (omzetten in automatisch) valt de verbinding na enkele tijd weer weg met dezelfde symptomen. Na het instellen van de vaste DNS server blijft de verbinding constant!

Ontzettend bedankt allemaal :D

Nu ga ik snel genieten van m'n stabiele verbinding! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan