meerdere gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

wisskid

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2008
ik heb een database gemaakt welke door meerdere (max 4) gebruikers gebruikt zal gaan worden.

ik heb de tabellen in een eigen database gezet genaamd :tabellen.mdb
en de database voor de diverse gebruikers databases genaamd frontend met de naam van de gebruiker.... hierin alle querys en formulieren gezet en daaarna met de wizzard tabellen koppelen de tabellen gekoppeld met de tabellen van de tabellen.mdb
als ik nu een database open heb staan en wil in een tweede database een formulier openen krijg ik de melding : database tabellen .mdb al in gebruik is

ik heb volgens mij alles al gechekt maar geen oplossing gevonden
welke instelling moet ik veranderen om dit te voorkomem

groet Harry

Kijk eens bij menu "Extra" ---> "Opties". Ga daar naar tabblad "Geavanceerd" en kijk rechts bij "Standaardmodus voor openen". Daar moet de optie "Gedeeld" geselecteerd zijn.

beste Charles

bedankt voor je reactie
ik heb het nagekeken het blijkt dat bij alle db en de backend het vinkje op meerdere gebruikers staat.
na verder zoeken blijkt dat als de gebruiker met de Engels talige versie van office openstaat er dan problemen ontstaan met het openen van frond db op de Nederlands talige pc,s
moet ik in de Engelse versie een ander vinkje aan of uitzetten..?

groet Harry

Dat denk ik niet, maar ik kan me wel voorstellen dat er conflicten zouden kunnen ontstaan tussen een nederlandse en een engelse versie van Access.

Om een paar voorbeelden te noemen:

Nederlands Engelse
Som Sum
Aantal Count

Heb trouwens weinig ervaring met het werken van een database met verschillende taalversie's, dus voor mij blijft dat ook gissen.

Ik ontwikkel op een engelse office en mijn klanten hebben nederlandse office. Er zijn geen problemen tussen de versies. Ik moet wel zeggen dat ik geen macro's gebruik en hoofdzakelijk VBA.

Bij de queries gebruik ik gewoon de engelse benamingen en die worden in de nederlandse versie gewoon zonder fouten omgezet naar nederlands.

Bij het openen van het form wordt blijkbaar je tabel gelocked. Misschien moet je kijken naar de manier van locken die wordt gehanteerd op je database. Die moet optimistic zijn. Zo worden er maar weinig records gelocked.

HTH:D

Ik ontwikkel op een engelse office en mijn klanten hebben nederlandse office. Er zijn geen problemen tussen de versies. Ik moet wel zeggen dat ik geen macro's gebruik en hoofdzakelijk VBA.

Bij de queries gebruik ik gewoon de engelse benamingen en die worden in de nederlandse versie gewoon zonder fouten omgezet naar nederlands.

Bij het openen van het form wordt blijkbaar je tabel gelocked. Misschien moet je kijken naar de manier van locken die wordt gehanteerd op je database. Die moet optimistic zijn. Zo worden er maar weinig records gelocked.

HTH:D
ik denk dat het probleem ligt in het feit dat de pc te weinig rechten heeft...
ik zal dit opnmen met onze netwerk beheerders..

groet Harry

Laatst bewerkt door een moderator:
beste allemaal

ik ben er uit ....het probleem lag inderdaad aan de rechten van de betreffende pc nadat ik de netwerk beheerders hiervan heb kunnen overtuigen hebben ze dit aangepast en het probleem is over

dank in ieder geval voor julie ideen.

Harry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan