Samsung DVD brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

boerbos

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2003
Heb een (defecte) Pioneer DVR-106 DB brander vervangen door een nieuwe Samsung SH-S222A brander (uit bulkverpakking) [IDE connector]
Zowel op de Pioneer als op de Samsung heb ik de "jumper" weer op MASTER gezet.
Na het laden van de disc komt er wel (een trage) reactie dat er "iets" in station F zit,
maar ga ik afspelen met bijv. MediaPlayer of Real Player dan loopt de boel meteen helemaal vast alsof er een geheugen probleem is.
In apparaatbeheer krijg ik wél de melding dat het apparaat correct werkt.
Kijk ik met "Everest", dan krijg ik bij de Samsung helemaal geen gegevens onder veld en waarde,
er staat alleen TSSTcorp CD DVDW SH-S222A verder helemaal niets, terwijl bij de eveneens ingebouwde Sony DVD speler wél uitvoerige gegevens staan onder veld en waarde.
Heb ook geprobeerd bij Samsung-ODD.com de driver te updaten, helpt ook nix.
Werk met XP Home INTEL pentium 4 160G harde schijf 2,5G werkgeheugen
Is het ding gewoon stuk of niet? Of blunder ik gewoon. Graag een oplossing voor het probleem.

Heb een (defecte) Pioneer DVR-106 DB brander vervangen door een nieuwe Samsung SH-S222A brander (uit bulkverpakking) [IDE connector]
Wéér op master gezet? stond die daar eerst niet?
Denk toch dat het een jumperverhaal wordt.

Wéér op master gezet? stond die daar eerst niet?
Denk toch dat het een jumperverhaal wordt.

De jumper stond op "Master" bij de Pioneer; en stond bij het uitpakken van de Samsung al op "Master" Zö heb ik hem dus ingebouwd.
De DVD speler eronder staat op "Slave"

Ps. everest is al hopeloos verouderd(behalve de de betaalde), probeer de info eens te achterhalen met pcwizard: www.cpuid.com\pcwizard

Probeer de volgende opties eens uit.
Wissel de spelers eens om wat betreft het master/slave verhaal(ook op de idekabel) of zet de speler/brander die al als slave staat op cable select.
Kijk ook eens naar de instellingen van je ide kanaal waar die nw brander op staat of daar nog wat in te stellen is.
In het ergste geval is er een hardware conflict of een irq conflict.
Kan je de foutmelding van het vastlopen niet in je logboek terugvinden?

Ps. everest is al hopeloos verouderd(behalve de de betaalde), probeer de info eens te achterhalen met pcwizard: www.cpuid.com\pcwizard

Probeer de volgende opties eens uit.
Wissel de spelers eens om wat betreft het master/slave verhaal(ook op de idekabel) of zet de speler/brander die al als slave staat op cable select.
Kijk ook eens naar de instellingen van je ide kanaal waar die nw brander op staat of daar nog wat in te stellen is.
In het ergste geval is er een hardware conflict of een irq conflict.
Kan je de foutmelding van het vastlopen niet in je logboek terugvinden?
De PC loopt eigenlijk niet vast, maar het duurt erg lang voordat de nieuwe DVD brander bijv. een gekochte DVD-film ziet. Soms wel een minuut Hij leest ook geen titels, alleen station F wordt weergegeven.
en bij het openingsbeeld bevriest het schermbeeld of blokt nog wat wat.
Daarna gebeurt er niks meer. Heb PC Wizard erop gezet: hieronder volgt een nieuw bericht van mij, met de info die daaruit kwam.

Laatst bewerkt:
diagnose DVD brander

Hier als bijlage de gegevens van de Samsung SH-S222A "uitgelezen" met "PC Wizard"
Iemand die hier ongeregeldheden in ziet staan ?
Apparaat beheer (Windows) meldt dat het apparaat goed werkt.
Behalve al genoemde tips nog meer hints, op welke punten het fout gaat ?

Bijlagen

brander probleem

Staat er niets bijzonders in de PC-Wizard ?
Net terug van vakantie.
Probleem bestaat nog steeds.
Wie heeft nog een tip ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan