laptop onder stroom

Status
Niet open voor verdere reacties.

charmedgirltjah

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Hoi, ik heb een vraagje over mijn laptop.
Is het goed om je laptop onder stroom te houden als hij ook al is opgeladen, want mijn broertje vraagt aan mij waarom ik dat niet doe omdat ik toch thuisben en stroom heb. hij geeft aan dat hij dan altijd is opgeladen wanneer ik hem mee moet nemen. Ik vraag me af of dat niet slecht is voor mijn accu..

Ik doe het zelf al jaren en heb geen problemen met mijn accu. Mij lijkt het me geen probleem.

Ik doe het zelf al jaren en heb geen problemen met mijn accu. Mij lijkt het me geen probleem.

ik daarentegen heb het ook gedaan met een dell laptop en een jaar later ging mijn baterij nog 5 minuten mee.
met mijn acer doe ik het ook en heb ik geen problemen.
ik denk dat dit van model tot model afhangt

oke, dus dat zou betekenen dat ik, met mijn acer, dit ook wel zou kunnen doen? ik heb hem namelijk wel nog 4 jaar nodig en dan langer dan 5 min;) ik wil er namelijk ook in de trein mee gaan zitten om de reistijd te overbruggen;)

Laatst bewerkt:
Ze zeggen dat het goed voor je accu is om hem op te laden en als hij dan vol is de stekker er uit.. :confused: maar met mijn ACER laptop heb ik er zelf geen last van na 1 jaar gebruik ;).. zonder stroom gaat hij 1 uur of iets langer mee.. Dusja ligt aan de laptop zelf denk

oke, bedankt voor de reacties.. maar ik ben bang dat ik nu nog niet weet wat ik moet doen;) want als mijn laptop er ook niet tegen kan en dus na een jaar niet meer zonder stroom kan....;) moeilijke kwestie;) misschien dat ik het maar in de winkel ga navragen;)

oke, bedankt voor de reacties.. maar ik ben bang dat ik nu nog niet weet wat ik moet doen;) want als mijn laptop er ook niet tegen kan en dus na een jaar niet meer zonder stroom kan....;) moeilijke kwestie;) misschien dat ik het maar in de winkel ga navragen;)

welk model is hij.
ik heb wat opzoekwerk vericht en ben erachter gekomen dat tegenwoordig in de nieuwe modellen een andere baterij zit.
kan kloppen want mijn acer heeft een condensator bvaterij en mijn dell nog een gewone lithium.
ik kan wel eens kijken welke baterij er in die van u zit dan weet ge mischien iets meer

ik daarentegen heb het ook gedaan met een dell laptop en een jaar later ging mijn baterij nog 5 minuten mee.
met mijn acer doe ik het ook en heb ik geen problemen.
ik denk dat dit van model tot model afhangt

Ik heb een Dell

Ik heb hier een Acer, en wanneer het kan, staat deze aan de lader; ook met 100%

Na iets minder dan een jaar kan ik met 75% nog 1 uur en 40 minuten op energiebesparing.
(100% dus ongeveer 2 uur en 20 minuten)

het merk van mijn laptop is ACER ASPIRE 6930ZG.
Als u iets kan vinden over mijn batterij, zou ik daar zeker heel veel aan hebben, want ik ben nu zo aan het twijfelen. Ik wil tenslotte doen wat het beste is voor mijn laptop;)

Als ik het niet ( Wat in dit geval is) weet, zou ik zelf voor opladen -> 100% van het stroom af tot ie weer leeg is.

Had zelf een FJ Amilo 2526, die ging op energie besparing krap aan een uur mee.. En die kwam net uit de fabriek rollen.

Ik heb ook dit gelezen:

Sommige slimmeriken die dit allemaal lezen en hun batterij willen beschermen zullen mischien wel geneigd zijn om hun laptop zonder batterij (maar met stopcontact) te laten werken. Ook dit is af te raden.

De spanning op het stopcontact zit vol pieken en dalen. Deze "rimpels" worden efficiënt weggewerkt door de batterij die eigenlijk dienst doet als condensator. Zonder batterij worden deze rimpels doorgegeven aan de laptop-electronica die daar meestal niet is mee opgezet en vroeg of laat de geest geeft. (En een batterij is nog steeds goedkoper dan een nieuwe laptop...)

klopt dit of mag je op een laptop werken met netspanning zonder batterij?

Ik heb ook dit gelezen:

Sommige slimmeriken die dit allemaal lezen en hun batterij willen beschermen zullen mischien wel geneigd zijn om hun laptop zonder batterij (maar met stopcontact) te laten werken. Ook dit is af te raden.

De spanning op het stopcontact zit vol pieken en dalen. Deze "rimpels" worden efficiënt weggewerkt door de batterij die eigenlijk dienst doet als condensator. Zonder batterij worden deze rimpels doorgegeven aan de laptop-electronica die daar meestal niet is mee opgezet en vroeg of laat de geest geeft. (En een batterij is nog steeds goedkoper dan een nieuwe laptop...)

pure zever

de netspanning zit inderdaad met pieken maar deze worden tegenwoordig weggewerkt door de elektronica in de adapter. deze elektronica is hier voor gemaakt en kan hier gerust tegen.

acer mag permanent aan de spanning blijven zonder baterij storing ook niet op termijn. als de baterij 100% is sluit het moederbord de oplaadspanning van de baterij af en werkt hij volledig op netspanning.

Ik heb ook dit gelezen:

Als dat waar zou zijn dan zou de voeding van een desktop pc er toch ook met een korter(e) duur mee ophouden? Heeft namelijk het zelfde effect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan