• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

scores berekenen en aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

peepke

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
hallo allemaal ....
in de bijgevoegde excel zien julli een score lijst voor een ctf tournament ... met 10 teams
nu is mijn vraag eigenlijk 2 vragen ... hoe kan ik bijvoorbeeld alles het zelfde hernoemen ...
hiermee bedoel ik als ik 1 naar team a hernoem dat dus alle cellen waar een 1 instaat dezelfde naam krijgt ...

vraag nummer 2
als nu een match gespeelt is tussen 1 en 6 en dat het 10 - 5 geworden is dat dan aan de rechter kant het OVERALL genoemt is 3 punten krijgt voor win 1 punt voor gelijkspel en 0 punten voor verlies
als jullie het zouden willen invoegen of uitleggen hoe in te voegen .... zou geweldig zijn ...

Laatst bewerkt:
Voor het eerste:
Met CTRL-H (zoeken-vervangen) kan je ze allemaal tegelijk vervangen. Let wel op dat je dan de 10 eerder doet dan de 1.

Let wel op dat je dan de 10 eerder doet dan de 1.

Dit is niet perse noodzakelijk.
Als je zoekt met optie 'Match entire cell contents' is er niets aan de hand.
Als je dan zoekt op '1'
en vervang door '=$O$5' dan worden alle enen vervangen door de naam in cel O5
Verander je daarna de naam in O5 dan verandert de rest mee.
'2' wordt dan '=$O$6 '
enz.

@bandito bob
Zo zie je dat je als Mega Senior hier nog wat kunt leren van andermans vragen.

@bandito bob
Zo zie je dat je als Mega Senior hier nog wat kunt leren van andermans vragen.
Ik ben er wel achter dat je in excel kan blijven bijleren. Ik kan nog veel leren over formulieren, draai tabellen/grafieken vba ...

WHAHOOOOO
werkt perfect .... alleen nog een klein detail ...
als ik nu de scores invul komt er bij win 1 te staan .... maar hij berekent het aantal punten (POINTS) niet ....
als ik er zelf iets aan pruts door =SOM(U5*0)=SOM(T5*1)=SOM(S5*3) deze formule erin te zetten ... zegt excel ONWAAR ...

en is het mogelijk als het niet te moeilijk is de OVERALL process op punten te sorteren ....(je mag doen wat er nodig is ...)
dus het team met de meeste punten komt dan bovenaan te staan .... als het niet gaat is het geen ramp ... ben al blij dat ik nu alleen de vlaggen die gepakt zijn hoef in te geven en dan berekent excel alles ....

is het goed als ik je nog een maak met 8, 6 en 4 teams .... voor de kleinere wedstrijden ?
Hier dan een nieuwe bijlage. Misschien is dit wat je wilt.

Bijlagen

Dit is niet perse noodzakelijk.
Als je zoekt met optie 'Match entire cell contents' is er niets aan de hand.
Als je dan zoekt op '1'
en vervang door '=$O$5' dan worden alle enen vervangen door de naam in cel O5
Verander je daarna de naam in O5 dan verandert de rest mee.
'2' wordt dan '=$O$6 '
enz.

:thumb:
euh niet om op jullie tenen te trappen ....
maar dit "sounds like chinese"

:thumb:

Zet =$O$5 maar eens in cel B2
en verander de naam in cel O2 en kijk wat er gebeurt in cel B2

Match entire cell contents
(Exacte ned vertaling weet ik niet precies)
Als je dit selecteert dan kijkt hij naar de hele inhoud van een cel en verandert alleen als de hele inhoud van de cel overeen komt het hetgeen je zoekt.
bv
1. je selecteert NIET Match entire cell contents
je zoekt op 1 en je wilt het veranderen in piet.
in de cel staat 1 het wordt dan piet
in de cel staat 11 het wordt dan pietpiet.

2. je selecteer WEL Match entire cell contents
in de cel staat 11 dan blijft er 11 staan.

Hoop dat je wat aan deze uitleg hebt gehad

Zet =$O$5 maar eens in cel B2
en verander de naam in cel O2 en kijk wat er gebeurt in cel B2

(Exacte ned vertaling weet ik niet precies)
Als je dit selecteert dan kijkt hij naar de hele inhoud van een cel en verandert alleen als de hele inhoud van de cel overeen komt het hetgeen je zoekt.
bv
1. je selecteert NIET Match entire cell contents
in de cel staat 11 het wordt dan pietpiet.

2. je selecteer WEL Match entire cell contents
in de cel staat 11 dan blijft er 11 staan.

Hoop dat je wat aan deze uitleg hebt gehad

ziet ernaar uit dat bandito bob .. het eringezet heeft ....
GEWELDIG

ziet ernaar uit dat bandito bob .. het eringezet heeft ....
GEWELDIG
Precies, dat had ik al gedaan voor jou.
Voor de rest zou ik zeggen, ga zelf eens aan de gang met de overige bestanden. Dit is volgens mij een helpmij forum en geen doe-het-voor-mij forum.
Je hebt een voorbeeld en moet er zo hoop ik uit kunnen komen. Zo niet, dan kan je altijd nog eens (specifiek) vragen.

Als je het zelf doet leer je er ook het meeste van.

Succes:)

Precies, dat had ik al gedaan voor jou.
Voor de rest zou ik zeggen, ga zelf eens aan de gang met de overige bestanden. Dit is volgens mij een helpmij forum en geen doe-het-voor-mij forum.
Je hebt een voorbeeld en moet er zo hoop ik uit kunnen komen. Zo niet, dan kan je altijd nog eens (specifiek) vragen.

Als je het zelf doet leer je er ook het meeste van.

Succes:)

okee ... euh ... hoe moet ik het zeggen .of vragen eigenlijk
ik zie dus dat je kolommen om het team de vlaggen die gepakt zijn ... maar ik begrijp om eerlijk te zijn er weinig van omdat ik heel weinig weet avn excel
dat met de naam verandering auto matich allemaal dat kan ik wel ....
maar die formules om alles te bereken ... :S:S:S
er een tutorial dat je weet van ... dat ik die kan volgen
ik heb geprobeert om de codes te copie eren en dan de cellen aan te passen ... maar dan krijg ik #### TEKENTJES ...

alvast bedankt

na 3 uur prutsen en prutsen en nog mer prutesen
zit ik nu wel echt vast .....
ik krijg het gesorteerd nit in orde ....
zou je misschien even stap voor stap willen uitleggen ...
hij telt de scores netjes op en vult ze overal netjes in maar hij springt niet degene met de meeste punten naar boven ...

hoop dat je het duidelijk kunt uitleggen
greetzzzz

Laatst bewerkt:
na 3 uur prutsen en prutsen en nog mer prutesen
zit ik nu wel echt vast .....
ik krijg het gesorteerd nit in orde ....
zou je misschien even stap voor stap willen uitleggen ...
hij telt de scores netjes op en vult ze overal netjes in maar hij springt niet degene met de meeste punten naar boven ...

hoop dat je het duidelijk kunt uitleggen
greetzzzz
Het gesorteerde gedeelte is gedaan met een zogenaamde matrix formule. Dit zijn formules die wat ingewikkelder zijn. Om zo'n formule staat {}. Deze moet je niet zelf plaatsen, maar deze worden geplaatst door excel wanneer je de formule afsluit als matrix formule, met CTRL-SHIFT-ENTER.
Misschien lukt het jou dan wel......en anders zal een ander (ik) wel ff de matrix formules erin zetten.

Het gesorteerde gedeelte is gedaan met een zogenaamde matrix formule. Dit zijn formules die wat ingewikkelder zijn. Om zo'n formule staat {}. Deze moet je niet zelf plaatsen, maar deze worden geplaatst door excel wanneer je de formule afsluit als matrix formule, met CTRL-SHIFT-ENTER.
Misschien lukt het jou dan wel......en anders zal een ander (ik) wel ff de matrix formules erin zetten.

ben al trots dat de rest al gelukt is

als de matrixen er even wil inzetten voor me zou ik heel gelukkig zijn ...
greetzzzzzz

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ben al trots dat de rest al gelukt is

als de matrixen er even wil inzetten voor me zou ik heel gelukkig zijn ...
greetzzzzzz
Ik heb de formule wat aangepast, zodat er ook gekeken wordt naar vlaggen verovert en verloren om tot een goede sortering te komen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan