Wel verbinding maar geen Internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrittB

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Hallo allemaal,

Ik ben nu al enkele dagen aan het zoeken op het internet naar een oplossing voor mijn probleem maar het lukt me alsnog niet.

Mijn probleem is als volgt, vorige week wou ik 's ochtends op de laptop gaan om te internetten maar de laptop gaf aan, geen of beperkte verbindingsmogelijkheden.
Ik kon geen verbinding maken met mijn router want die zag hij niet, naar een beetje zoeken op me moeders laptop (die dus wel gewoon verbinding heeft) is het me gelukt dat ik wel weer verbinding krijg met de router zonder dat er komt er staan ' beperkte of geen verbindingsmogelijkheden' maar dat is alleen maar als ik zelf een IP adres toewijs bij TCP/IP.
Als ik op automatisch klik dan geeft hij wel weer aan 'beperkte of geen verbindingsmogelijkheden'.

Ik wordt echt helemaal gek want ik wil gewoon mijn internet terug.
Er is dus alleen normaal verbinding als ik zelf een IP toewijs maar ik kan dan alsnog niet op internet.

Hopelijk zijn er hier wat mensen die mij snel kunnen helpen.
Alvast bedankt.

Britt

Hoe komt dat dan? Heb je ergens aan zitten knoeien?

Probeer zonodig even om de ethernet-adapter opnieuw te installeren. In [configuratiescherm]>[systeem]>[hardware]>[apparaatbeheer] gewoon het ding verwijderen, en opnieuw starten.
Windows komt dan vanzelf met de melding "nieuwe hardware gevonden, blablabla...." moet je de boel waarschijnlijk wel weer opnieuw instellen, dus zorg dat je wachtwoorden e.d. bij de hand hebt.

Hoe komt dat dan? Heb je ergens aan zitten knoeien?

Probeer zonodig even om de ethernet-adapter opnieuw te installeren. In [configuratiescherm]>[systeem]>[hardware]>[apparaatbeheer] gewoon het ding verwijderen, en opnieuw starten.
Windows komt dan vanzelf met de melding "nieuwe hardware gevonden, blablabla...." moet je de boel waarschijnlijk wel weer opnieuw instellen, dus zorg dat je wachtwoorden e.d. bij de hand hebt.

Ik heb nergens aan zitten knoeien dus daarom vind ik het ook zo raar.
Maar dan is er dus een probleempje om iets opnieuw te installeren want mijn cd/dvd dual is stuk :confused:
Ik hoop dat je nog een andere oplossing hebt?

Ik heb ook al gekeken bij IPconfig maar dan komen er allemaal rare dingen te staan.
Bij Fysiek adres staat dan : FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF
DHCP ingschakeld : nee
enz.

Ik kan geen USB stick vinden anders kan ik even een printscreen sturen.
Ik ga nog even zoeken hoor.

DHCP moet wel ingeschakeld worden.

werkt je moeder ook draadloos, en wel via jullie eigen netwerk (je wil niet weten hoe vaak dit niet het geval is).

even controleren. kom je overigens wel in de interface van je router als je het ip adres van je router intypt in je browser wanneer je zelf een ip adres hebt toegewezen?
het ip adres van je router begint altijd met 192.168., afhankelijk van je router en het type kan wat er op volgt verschillen dus dat moet je even opzoeken.

verder even alle virusscanners, firewalls uitschakelen.

als je dit hebt gedaan, let me know

ja mijn moeder werkt draadloos op ons eigen netwerk net als ik daarvoor.
en hoe is DHCP in te schakelen?

de virusscanners en dergelijken zijn uitgeschakeld.

ok omdat je een mac adres (fysiek adres) hebt met ff-ff... bnetekent dat je netwerkkaart niet meer werkt.
dan krijg je ook geen ip adres.
wat je kan proberen is een mac adres aan je netwerk te geven
http://www.klcconsulting.net/smac/ hiermee zou het misschien kunnen anders moet je ff googlen.

Lukt dit niet raad ik je aan een usb netwerkkaart te halen, die zijn niet al te duur

laat me maar weten als je nog ergens achter komt of iets wil weten

ok omdat je een mac adres (fysiek adres) hebt met ff-ff... bnetekent dat je netwerkkaart niet meer werkt.
dan krijg je ook geen ip adres.
wat je kan proberen is een mac adres aan je netwerk te geven
http://www.klcconsulting.net/smac/ hiermee zou het misschien kunnen anders moet je ff googlen.

Lukt dit niet raad ik je aan een usb netwerkkaart te halen, die zijn niet al te duur

laat me maar weten als je nog ergens achter komt of iets wil weten

Hee,
Ik denk dat ik dat maar ga doen want ik heb er ook geen zin meer in om te prutsen en te doen, en dan kan ik hem ook nog in de gewone vaste pc drukken toch?:p
Bedankt:thumb:

yep dat kan, als je de software daar ook hebt geinstalleerd, ik hoop dat het hierna werkt!

succes en geen dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan