Computer wordt door het netwerk geweigerd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

IVENOKKID

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Hallo,
Ik heb vandaag een nieuwe Acer notebook Aspire 5520 gekocht,
Werkt prima (vista home premium), alleen toen ik mijn Acer toe wilde voegen aan ons thuis-netwerk, gaf dat enkele problemen.
Ik probeer verbinding te maken via de ingebouwde draadloze adapter.
Ons netwerk wordt herkend en er is een goede signaalsterkte,
alleen als ik verbinding probeer te maken en het WEP invoer krijg ik de foutmelding:

"Het maken van een draadloze verbinding is mislukt omdat de verbindingsaanvraag van deze computer door het netwerk is geweigerd"

Ik heb zo'n beetje alles geprobeert maar ik krijg niks voor mekaar!
De WEP-sleutel is 100% correct dus daar ligt het niet aan!

Wat zou het wel kunnen zijn?? hoe kan ik dit oplossen?!!

Mogelijk staat mac adres filtering (adres van de netwerkkaart) aan in de router.
Hoe je dat uitzet is per router verschillend en vind je in de handleiding.
mvg leo

Mogelijk staat mac adres filtering (adres van de netwerkkaart) aan in de router.
mvg leo

UPDATE:
Ik heb zojuist een oude netwerkadapter gevonden (grote dikke USB stick)
En heb nu verbinding met internet!! Ik maak daaruit op dat het dus te maken heeft met de netwerkadapter die standaart in mijn Acer zit..
Ik hoop dat dit met instellingen te maken heeft!
Iemand een idee?

BVD IVENOKKID

En kijk ook na of je d.m.v. een schuifje of toetscombinatie (vaak FN-F2) je ingebouwde draadloze netwerkkaart eerst moet 'aanzetten'.

Tijs.

-netwerkkaart updaten?? Hij is nog geen dag oud! Maar hoe moet dat dan?

-En de netwerkkaart aan zetten lijkt me raar want hij doet het verder wel, ik kon de server wel zien in een lijst en er contact mee maken maar dan stopt ie ermee en dan krijg ik dat foutbericht weer!

Je maakt het onoverzichtelijk:
In je start-posting praat je over WEP-beveiliging die niet wordt gepakt en een foutmelding genereert.
Nu spreek je erover dat je wel de 'server' ziet. Werkt je ingebouwde draadloze apparaat nu wel of niet? Of gebruik je nu dat USB-apparaat dat je ergens gevonden had?

Tijs.

Je maakt het onoverzichtelijk:
In je start-posting praat je over WEP-beveiliging die niet wordt gepakt en een foutmelding genereert.
Nu spreek je erover dat je wel de 'server' ziet. Werkt je ingebouwde draadloze apparaat nu wel of niet? Of gebruik je nu dat USB-apparaat dat je ergens gevonden had?

Tijs.

De ingebouwde netwerkkaart werkt wel, zodoende dat hij ons draadloos netwerk wel kan zien, maar geen contact ermee kan maken, ik moet mijn WEP invoegen en dan zegt ie dat de computer wordt geweigerd door het netwerk! Maar ik heb nu wel contact met datzelfde netwerk doormiddel van een USB-netwerkstick ofzoiets :).

mvg leo

Het kan natuurlijk nog steeds zo zijn dat MAC adres filtering aanstaat in je router zoals leofact (zie quote) al opperde. Ik kan uit je verhaal niet opmaken of je dat hebt gecontroleerd.
Je denkt dat de netwerkkaart van de Acer de oorzaak is omdat het met de USB-stick wel werkt. Maar stel nou dat het MAC adres van die USB-stick nog in je router ingevuld stond;
Dan is dus het logisch dat de USB-stick wel werkt en de interne netwerkkaart niet.

Ik zou dit dus nog voor de zekerheid even controleren.

Laatst bewerkt:
Het kan natuurlijk nog steeds zo zijn dat MAC adres filtering aanstaat in je router zoals leofact (zie quote) al opperde. Ik kan uit je verhaal niet opmaken of je dat hebt gecontroleerd.
Je denkt dat de netwerkkaart van de Acer de oorzaak is omdat het met de USB-stick wel werkt. Maar stel nou dat het MAC adres van die USB-stick nog in je router ingevuld stond;
Dan is dus het logisch dat de USB-stick wel werkt en de interne netwerkkaart niet.

Ik zou dit dus nog voor de zekerheid even controleren.

Goh inderdaad hoor! ik heb het MAC adres filtering uitgezet en hij werd zonder problemen aangesloten! ik heb nu dus verbinding met het internet via mijn ingebouwde netwerkadapter !! Echt super! Heel erg bedankt iedereen!

Vraag is opgelost! Maar ik had wel nog een klein vraagje.. Kan ik het MAC adres filtering nu weer veilig aanzetten zonder dat mijn netwerkadapter geweigert wordt?
(zo erg is eht niet hoor ik woon hier in "the middle of nowhere" -_-'

Als je de MAC-filtering in de router weer aan wil zetten, dan moet je het fysieke adres van de draadloze netwerkadapter toevoegen in je router.

Eerst moet je dan achter het fysieke adres komen van je draadloze adapter:

Ga naar Start --> Druk op "Uitvoeren" --> Typ dan "cmd" en druk op "Ok"

Nu zit je in het command scherm.

Typ hier "ipconfig /all" en druk op enter --> Neem hier het fysieke adres over van de Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding.

Dit fysieke adres moet je dan invullen in de router zodat je router de nieuwe netwerkadapter toestaat om verbinding te maken.

Zie ook: http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/draadloos_netwerk_beveiligen/6
Succes!

PS.: Als je in de toekomst ooit nog een andere computer koopt oid; vergeet dan niet weer het fysieke adres van de draadloze adapter toe te voegen in de router. Anders heb je natuurlijk weer hetzelfde probleem.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan