Videokaart temperatuur 97 graden ?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is Videokaart en GPU niet hetzelfde?

Of bedoel je met videokaart , de kaart zelf en met GPU de omgeving ?

Wat kan ik nog meer doen om normaal te kunnen gamen ?

wat je zegt ja :P sorry zo zeg ik het normaal :D

als je op een laptop zit: coolpad kopen(zo'n ding eronder)
je laptop op een verhoging zetten(doe ik ook)

maar je zit volgens mij op een desktop :P

ventilator ernaast en kast open en kijken of de temps zelfde blijven WEL NIKS MEER AANRAKEN

wat je zegt ja :P sorry zo zeg ik het normaal :D

als je op een laptop zit: coolpad kopen(zo'n ding eronder)
je laptop op een verhoging zetten(doe ik ook)

maar je zit volgens mij op een desktop :P

ventilator ernaast en kast open en kijken of de temps zelfde blijven WEL NIKS MEER AANRAKEN

Ik zit op een desktop ja.
ik heb eigenlijk helemaal geen ruimte voor een ventilator tis een beetje krap om er een ventilator bij te zetten.

De kast open word lastig want de klep zit vast met allemaal kabels enz.

Maar ik vind het wel heel erg raar allemaal , is er geen andere optie.

Ik wil namelijk wel gewoon kunnen gamen vandaag , tot ongeveer middernacht met een vriend van me :P

beste

ik zou toch de kast open gaan maken en stof uit gaan zuigen.
deze temperaturen zijn abnormaal.
als het stof er uit is, eens met kast open gaan spelen en dan de temps aflezen.

speedfan moet ingesteld worden in jouw geval op een zo laag mogelijke temperatuur.
dat betekent in jouw geval dat de fan moet gaan draaien als de temp boven de 60 graden komt.

hoe blazen of zuigen die drie ventilators van je op dit moment?

zoals al eerder is vermeld moet je de lucht voor in de kast laten blazen.
en bovenin achter in de kast laten zuigen.
ook op je cpu moet geblazen worden.

Ik heb laatst hetzelfde probleem gehad, bleek dat de fan van mijn videokaart zo vast zat als een huis. Eerst kreeg ik alleen de melding van een te hoge temp nadat mijn stiefzoon een tijdje had zitten gamen, na een week kwam die melding al als ik een filmpje keek.
Toch maar even de kast open gemaakt en gekeken of de fan wel draaide>>>>>nop.

Mijn advies: kast openmaken, pc aanzetten en kijken of de fan draait>>>zo niet, kijken of het stof er uit valt te krijgen en anders nieuwe kaart

als je overclokked dan is er altijd een grens ;) pas boven de 120 is het echt kritiek en er wordt aangeraden om onder de 100 te blijven, zelf zit ik het liefst onder de 70 ;) maar het kan dus in principe niet zo heel veel kwaad ;) je zal alleen naar een jaartje of 3 een nieuwe kaart moeten

*klikje* hier is een overklok guide daar staan de temperaturen in handig om even door te lezen ;)

hoe koeler = hoe beter ;) maar je hoeft de pc niet uit te houden!

Ik overclock niet.

Mijn videokaart -fan draait wel , op 100% maar nog zit ik op te hoge temperaturen. Nu heb ik zelfs de 101 graden gehaald , dat komt regelmatig voor nu.

Ik overclock niet.

Mijn videokaart -fan draait wel , op 100% maar nog zit ik op te hoge temperaturen. Nu heb ik zelfs de 101 graden gehaald , dat komt regelmatig voor nu.

dat klinkt als een kapotte fan ;) of stof of een verslechterde airflow

nee jij niet maar overklokkers zitten er niet mee als het 100 graden wordt ;)

dat klinkt als een kapotte fan ;) of stof of een verslechterde airflow

nee jij niet maar overklokkers zitten er niet mee als het 100 graden wordt ;)

De fan is nog goed , ik hoor hem draaien en ik hoor 'm ook harder gaan als ik hem op 100% zet. Ik heb verder dus nog 3 casefans , volgens mij een goede air flow denk ik.

De fan is nog goed , ik hoor hem draaien en ik hoor 'm ook harder gaan als ik hem op 100% zet. Ik heb verder dus nog 3 casefans , volgens mij een goede air flow denk ik.

1 van de 2 werkt niet :P heb je de warme stromen van de airflow langs de videokaart ?

Hoe bedoel je 1 van de 2 werkt niet ? Ze werken allemaal hoor.
Die 2e vraag kan ik niet beantwoorden want dat weet ik niet:p

of de airflow is niet goed of de fan op de videokaart niet bedoelde ik ;)

ja dan wordt het al snel lastig, mischien dat wat foto's het kunnen verduidelijken

de binnenkant graag ;) en dan ook wat stekkers weghouden aub

Ok.

Ik heb een fan op de zijkant van m'n kast , kan ik die stroom kabel gewoon lostrekken als de PC aan staat ? Of is het slimmer dat ik maar even foto's met mijn mobiel maak.
Moet de PC aan staan of uit ?

Dit is overigens m'n kast: http://www.pixmania.nl/nl/nl/1483887/art/advance/8808kp-kappa-pc-behuizing.html

En achter in heb ik er een fan extra bij gedaan , dus dan kom je uit op 3 fan's in de kast.

Ok.

Ik heb een fan op de zijkant van m'n kast , kan ik die stroom kabel gewoon lostrekken als de PC aan staat ? Of is het slimmer dat ik maar even foto's met mijn mobiel maak.
Moet de PC aan staan of uit ?

Dit is overigens m'n kast: http://www.pixmania.nl/nl/nl/1483887/art/advance/8808kp-kappa-pc-behuizing.html

En achter in heb ik er een fan extra bij gedaan , dus dan kom je uit op 3 fan's in de kast.

zuigt die fan op de zijkant? en zuigt de fan op de achterkant?

pc uit, alle stekkers achter uit de kast kast ergens op een tafel ofzo zetten, openm,aken aan 1 of 2 kanten
foto's maken van ALLES
en dan hierop zetten ;)

zuigt die fan op de zijkant? en zuigt de fan op de achterkant?

pc uit, alle stekkers achter uit de kast kast ergens op een tafel ofzo zetten, openm,aken aan 1 of 2 kanten
foto's maken van ALLES
en dan hierop zetten ;)

De fan op de achterkant zuigt
De fan aan de zijkant zuigt
De fan aan de voorkant blaast

edit ; ik weet niet of ik het hier al verteld heb maar bij het opstarten is mijn videokaart al 53 graden. Hij is al warmer sinds ik op HD resolutie werk . Bureaublad is 1920x1080 en gamen op het laagst.

Laatst bewerkt:
De fan op de achterkant zuigt
De fan aan de zijkant zuigt
De fan aan de voorkant blaast

edit ; ik weet niet of ik het hier al verteld heb maar bij het opstarten is mijn videokaart al 53 graden. Hij is al warmer sinds ik op HD resolutie werk . Bureaublad is 1920x1080 en gamen op het laagst.

die van de voorkant blaast lucht naar buiten? zo ja omdraaien ;)
die van de zijkant zuigt lucht naar binnen? (regelrecht de videokaart op :P dan omdraaien)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan